Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@02:23:51 GMT

استقلال دست به دامن وزارت خارجه شد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۹۹۹۷

باشگاه استقلال برای جلوگیری از کسر امتیاز از سوی فیفا می‌خواهد از دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه‌مان کمک بگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نامه‌ای مبنی بر کسر ۶ امتیاز از استقلال به این باشگاه ابلاغ نشده است. فیفا در نامه‌ای به باشگاه استقلال تا ۱۷ جولای فرصت داده مطالبات پروپییچ را پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورتی که استقلال به این نامه بی‌توجهی کند، باید منتظر تصمیم‌گیری جدید فیفا در این پرونده باشد که در این صورت کسر ۶ امتیاز از استقلال قطعی خواهد بود.

    واقعیت این است که فیفا پیش از اینکه از باشگاهی امتیاز کسر کند، به باشگاه مورد نظر اخطار می‌دهد و اگر به این اخطارها بی‌توجهی شود برای اینکه پرونده‌ها را به سرانجام برساند، رأی به کسر امتیاز و در ادامه سقوط به دسته پایین‌تر می‌دهد و این رأی بارها و بارها در فوتبال ایران پیاده شده است. از آنجایی که فیفا پیش از کسر امتیاز به باشگاه‌ها اخطار می‌دهد به همین خاطر بعد از کسر امتیاز به هیچ‌وجه امتیاز کسر شده برنمی‌گردد.   از همه مهمتر اینکه فیفا در اخطار به باشگاه‌ها زمانی برای مختومه شدن پرونده اعلام می‌کند. باشگاه استقلال تا ۱۷ جولای فرصت دارد پرونده را مختومه کند. استقلال برای رفع این مشکل با فدراسیون فوتبال مکاتبه کرده و خواسته فیفا طلب پروپییچ را از محل مطالبات باشگاه استقلال نزد فیفا به خاطر جام جهانی کسر کند که تا اینجای کار موفق نشده است.     ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال چند روز پیش گفته بود فدراسیون فوتبال برای دریافت طلب خود و باشگاه‌ها تا اینجای کار مذاکرات متعددی با فیفا داشته، اما موفق نبوده و این به خاطر تحریم‌هایی است که علیه کشورمان وضع شده است.   باشگاه استقلال برای جلوگیری از کسر امتیاز از سوی فیفا می‌خواهد از دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه‌ مان کمک بگیرد. کاری که باشگاه پرسپولیس سر پرونده شکایت ریزاسپور از این باشگاه و مهدی طارمی انجام داد. هر چند وسعت تخلف در این پرونده به قدری بود که تیم با دو پنجره بسته به کار ادامه داد. استراماچونی سرمربی جدید استقلال که در جریان این موضوع قرار گرفته، از باشگاه استقلال خواسته همه تلاش خود را به کار بگیرد تا فیفا رأی به کسر ۶ امتیاز از این تیم ندهد چراکه در این صورت شانس استقلال برای قهرمانی کم خواهد شد. واقعیت این است که ۶ امتیاز منفی اهرم بازدارنده برای قهرمانی استقلال خواهد بود.   منبع: روزنامه خبر ورزشی

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۹۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی

به گزارش خبرگزاری مهر، حقوق بشر آمریکایی با خیزش نخبگان و دانشگاهیان دانشگاه‌های سرتاسر آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی به وضوح مفهوم خود را نمایان ساخته است.

در همین ارتباط، وزارت خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود امروز شنبه در گزارشی به تشریح وضعیت حقوق بشر در آمریکا پرداخته و از عدم پایبندی این کشور به حقوق و آزادی‌های بنیادین بشری انتقاد کرده است.

وزارت خارجه روسیه در تشریح وضعیت حقوق بشر در آمریکا تصریح کرده که ایالات متحده آمریکا علی‌رغم وجود تناقض‌های عمیق در جامعه این کشور همچنان خود را سردمدار حراست از حقوق بشر معرفی می‌کند در حالی که عجله‌ای برای پایبندی به تعهدات قانونی خود در این زمینه نشان نمی‌دهد.

مسکو می‌افزاید: عملیات‌های نظامی در خاک کشورهای اروپایی و خاورمیانه، احداث زندان‌های مخفیانه در سراسر دنیا و اجرای سیاست‌های ضد مهاجرتی در سال‌های اخیر از جمله مواردی است که روسیه آن را مصداق زیر پا گذاشتن آزادی‌ها و حقوق بشری توسط ایالات متحده برشمرده است.

وزارت خارجه روسیه تصریح کرده که این موارد نقض حقوق بشر نشان‌دهنده «ماهیت دوگانه» موضع‌گیری دستگاه‌های حاکمیتی آمریکا در خصوص موازین حقوق بشر و همچنین قوانین بین‌المللی است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که ایالات متحده آمریکا به طور فعالانه از تاکتیک‌های جنگ نیابتی علیه روسیه استفاده می‌کنند که نمونه آن در کمک‌های نظامی گسترده این کشور به اوکراین نمایان است.

گزارش وزارت خارجه روسیه همچنین می‌گوید آمریکا در حال اعمال فشارهای آشکار علیه کشورهای دارای حاکمیت مستقل به بهانه اجرای مکانیسم‌های حقوق بشری است که هدف آن ایجاد ذهنیت منفی علیه فدراسیون روسیه و متحدان و شریکانش در صحنه بین‌المللی است.

کد خبر 6096708

دیگر خبرها

  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است
  • احتمال بازنگری قانون ممنوعیت مسابقات ملی در خارج از کشور
  • بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی قربانی جنایت رژیم صهیونیستی شدند
  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد