Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد برجسته خوشنویسی گفت: برگزاری جشنواره‌هایی مانند امام رضا(ع) در ایجاد انگیزه علاقه‌مندان به هنر بسیار تأثیرگذار بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا «ع»، محسن عبادی اظهار کرد: جشنواره‌ها فقط یک مسابقه نیستند بلکه بخش‌های جنبی فراوانی مانند نمایشگاه، مقالات، کارگاه‌های آموزشی و همایش‌ها در این جشنواره‌ها وجود دارد که باعث می‌شود آگاهی فرد نسبت به رشته‌ای که در آن فعالیت می‌کند بالا برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این جشنواره‌ها و بخش‌های جانبی آن، هنرمند را از ابعاد نظری به سمت ابعاد مهارتی و علمی و تاریخی سوق می‌دهد و وقتی جنبه علمی و مهارتی رشته‌ای تقویت شود، موفقیت در آن رشته سریع‌تر حاصل می‌شود.

عبادی که خود عناوینی همچون برگزیده جشنواره جهانی البرده دبی در خط محقق، برگزیده جشنواره جهانی ملتقی رمضان در خط ثلث و برگزیده جشنواره جهانی حلیة الشریفة استانبول را در کارنامه دارد، به کارکردهای مثبت برگزاری این رویدادهای هنری اشاره و ابراز کرد: برگزاری جشنواره‌هایی مانند امام رضا (ع) در ایجاد انگیزه علاقه‌مندان به هنر بسیار تأثیرگذار بوده است و حس رقابت سالم، در کسانی که با مضامین خاص کار می‌کنند را بالا می‌برد و از دل این مقایسه و محک خوردن افراد، رشد فنی و هنری خوبی به دست می‌آید.

وی با تاکید بر اهمیت اختصاص بودجه مناسب بر کیفیت جشنواره‌ها عنوان کرد: یک جشنواره برای غنی بودن و حرفه‌ای شدن، باید از حالت رفع تکلیفی دربیاید. لذا باید برنامه‌ریزی صحیحی از جانب دولت برای وزارت ارشاد و قسمت‌های فرهنگی صورت گیرد، چراکه سال‌به‌سال بودجه وزارت ارشاد انقباضی‌تر می‌شود و در عوض چندین برابر آن به نهادهای غیرضروری تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: ازآنجاکه وزارت ارشاد متولی فرهنگ، هنر، تاریخ و تمدن می‌باشد، نیازمند این است که با بودجه قوی پشتیبانی شده تا بتواند جشنواره‌ها را در سطحی عالی‌تر برگزار و میزبان هنرمندان حرفه‌ای و صاحب‌نام باشد.

این استاد مفتخر به کتابت کامل قرآن کریم با اشاره به آثار خود به‌عنوان یک دایره المعارف معرفتی عنوان کرد: در مجموعه آثارِ من که از ادعیه، زیارت‌نامه، کتابت قرآن تا اشعار و حکمت که همه این‌ها به‌نوعی دایره المعارف معرفتی هستند چیزی جز معنویت دیده نمی‌شود چراکه خوشنویسی هنری است که ذات معنوی دارد و وقتی انسان به دنبال آرامش می‌گردد می‌تواند این حلقه مفقوده را از طریق یک هنر معنوی مثل خوشنویسی دنبال کند.

هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) توسط بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) در سال جاری در رشته‌های گوناگون و به میزبانی استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود. در همین راستا استان خراسان جنوبی و شهر بیرجند میزبان جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در سال جاری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امام رضا ع جشنواره امام رضا ع خوشنويسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۰۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ستاد خبری بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه نشست با مدیران و دبیران جشنواره بیست‌ویکم امام رضا(ع) در جمع خبرنگاران درباره روند برگزاری این آوردگاه فرهنگی اظهارکرد: جشنواره امام رضا(ع) بسیار مایه خوشبختی ماست. امسال دوستان، ابتکار چله رضوی را از اول ماه شوال تا ۱۱ ذی‌القعده گذاشتند که تولد امام رضا(ع) است.

اسماعیلی ادامه داد: به دوستان پیشنهاد دادم در سفر ترکمنستان از مرو هم حضور داشته باشند. در آنجا هم خیلی ابراز علاقه کردند که‌ در این بحث بین مشهد و مرو تعاملات بیشتری صورت گیرد.

وی گفت: جشنواره فیلم رضوان که اولین جشنواره فیلم‌های دینی است به برکت جشنواره امام رضا (ع) امسال برگزار می‌شود و اتفاق‌های بسیار خوب دیگر نیز می‌افتد.

وزیر فرهنگ ادامه داد: در گرگان یک اجتماع چند هزار نفری با هم سرود می‌خواندند.

وی افزود: جشنواره، به روستاها و عشایر رفته است. این اتفاق مبارک و مایه عزت و ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی هنری کشور به‌ویژه در حوزه فرهنگ و هنر دینی خواهد بود که خود بارگاه نورانی علی ابن موسی الرضا(ع) یکی از بی‌نظیرترین جلوه‌های هنری کشور است.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900341

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • هوش مصنوعی و حجیت فتوا
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • ورزشی‌های هفتم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • ورزشی‌های ششم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت
  • اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در اصفهان
  • اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در عمارت سعدی اصفهان
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی در دانشگاه اراک