Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سید حسین نقوی حسینی در جلسه علنی امروز-دوشنبه-مجلس شورای اسلامی پیشنهاد بررسی یک فوریت طرح اصلاح ماده ۲۰۶ آیین نامه داخلی مجلس در مورد ساماندهی تذکرات را مطرح کرد و گفت: همه می‌دانیم مجلس شورای اسلامی قوه ناظره بر دستگاه اجرایی است و برای اعمال نظارت خود ابزاری را در اختیار دارد، تذکر به دستگاه های اجرایی، سوال از وزیران و مدیران اجرایی، تحقیق و تفحص ابزارهای نظارتی نمایندگان بر دستگاه های اجرایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مجلس دو وظیفه قانون گذاری و نظارت را بر عهده دارد که یکی از این ابزارهای نظارتی تذکر است، تذکرات نمایندگان باید به یک سرانجام و نتیجه ای برسد هدف از ارائه تذکر اعم از شفاهی و کتبی این است که نتیجه دهد، تذکر فقط طرح موضوع نیست.

وی ادامه داد: حتماً نمایندگان در حوزه انتخابیه، استان و مسائل ملی، مسائلی را از بعد نظارتی می بینند و تشخیص می دهند که به دستگاه های اجرایی تذکر دهند که این باید به سرانجام ختم شود، جلسه ای درباره آن گذاشته و تذکر بررسی شود و پس از آن نتیجه به نمایندگان ارائه شود تا آنان پاسخگوی موکلان خود باشند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۳۶ رای موافق، ۱۴ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از ۲۰۰ نماینده حاضر با یک فوریت طرح اصلاح ماده ۲۰۶ آیین نامه داخلی مجلس در مورد ساماندهی تذکرات موافقت کردند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آیین نامه داخلی مجلس جلسه علنی مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۰۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد

حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها
  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد
  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست
  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد