Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@02:27:36 GMT

مقابله با کم‌آبی تنها وظیفه دولت نیست

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۰۸۷۸

مقابله با کم‌آبی تنها وظیفه دولت نیست

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اردکانیان وزیر نیرو در رویداد ملی سازگاری با کم آبی با اشاره به اینکه شرایط کنونی آب کشور را می‌توان ثمره اقدامات و انتخاب‌های خود ما در طول تاریخ دانست، گفت: وضعیت آبی کشور متأثر از تغییرات اقلیمی و شرایطی است که خود ما انتخاب کرده ایم که با توجه به اینکه این تغییرات طی سال‌های متمادی ایجاد شده است تعدیل و بهبود کنونی آب نیازمند مرور زمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی رسالت کارگروه ملی سازگاری با کم آبی را ایجاد یک روند هماهنگ و منسجم در راستای اجرای برنامه‌های سازگاری با کم آبی در سطح کشور و همچنین متعادل سازی منابع و مصارف آب اعلام کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف این کارگروه ایجاد سازگاری است که به معنای تطبیق شرایط با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی کشور است و همه راهبردهای این حوزه باید در همین راستا برنامه ریزی و اجرا شود.

به گفته این مقام مسئول اقلیم ایران به نحوی است که یک سوم میانگین جهانی بارش را تجربه می‌کند و با توجه به اینکه توزیع بارش در کشور به طور پراکنده انجام می‌شود، روند زندگی مبتنی بر کم آبی است و تغییر این شرایط اقلیمی با استفاده از فنون و ابزارهای کنونی قابل تغییر نیست و نمی‌توان یک اقلیم گرم و خشک و کم آب را به یک اقلیم کم آب تبدیل کرد.

وزیر نیرو تصریح کرد: کارگروه سازگاری با کم آبی برای مقابله، از بین بردن و حتی تغییر شرایط کم آبی ایجاد نشده است بلکه وضعیت کم آبی که به طور نسبی قابل پیش بینی است و حدود ثابتی نیز دارد که تغییرات سالیانه یا دوره‌ای بارش‌ها نمی‌تواند اصل و ماهیت آن را تغییر دهد. بنابراین راهی به جز تطبیق و هماهنگی با شرایط اقلیمی کنونی را نداریم.

وی یکی از ویژگی‌های کارگروه سازگاری با کم آبی را ملی بودن آن عنوان کرد و اظهار داشت: این ملی بودن به این معناست که سازگاری با کم آبی تنها بر عهده مدیران دولتی نیست بلکه برای سازگاری با کم آبی باید تمام آحاد جامعه و کنش گران در این راستا تلاش کنند چرا که دامنه مصرف آب در برگیرنده فرد فرد ایرانیان است و این دغدغه مربوط به یک وزارتخانه و یا دولت نمی‌شود و تنها در شرایطی که همه بخش‌های جامعه برای مدیریت این چالش همراهی کنند می‌توان آن را تغییر داد.

به گفته وزیر نیرو، تمام افراد و بخش‌هایی که از آب استفاده می‌کنند عاداتی است که به راحتی قابل تغییر نیست و در این راستا منافعی برای آنها وجود دارد که نمی‌توانم به راحتی از آن دست بکشم. در این راستا می‌توان با تولید دانش و در پی آن توجیه کردن اذهان مردم و سیاستگذاران درباره واقعیت کم آبی و نقش آن در زندگی ایرانیان و همچنین سرنوشت اقلیمی کشور با تکیه بر دانش و توانمندی‌های محدود کنونی می‌تواند راهکاری باشد تا برای این مقوله برنامه ریزی کرده و با آن هماهنگ شد.

ادامه دارد…

کد خبر 4649498 عرفانه تاجیکی

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا اردکانیان کم آبی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۰۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارندگی همراه با رعد و برق شدید در امارات+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، منابع خبری از بارندگی شدید در امارات خبر دادند.

این منابع به رگبار همراه با رعد و برق شدید و بارش شدید باران در این کشور اشاره کردند.

فرودگاه بین‌المللی دبی، پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت از لغو ۱۳ پرواز و تغییر مسیر ۵ پرواز دیگر خبر داده بود. همزمان برخی از شرکت‌های هواپیمایی دبی از تغییر برنامه تعدادی از پروازهای خود به دلیل شرایط نامساعد جوی در امارت خبر داده بودند. فرودگاه دبی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» از مسافران خواسته بود به دلیل ازدحام در جاده‌ها زمان کافی برای رسیدن به فرودگاه اختصاص دهند و از مترو دبی استفاده کنند. شرکت هواپیمایی امارات از تغییر برنامه برخی از پروازهای خود خبر داده و اعلام کرده بود که این تغییر ممکن است منجر به تاخیر در پرواز و فرود برخی پروازها در فرودگاه بین‌المللی دبی شود.

شورای وزیران امارات، پیش از این به دلیل شرایط نامساعد جوی تصمیم گرفت که اشتغال کارمندان دولت در روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت از طریق سیستم کار آنلاین و دورکاری باشد. دفتر رسانه‌ای دولت امارات در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرده بود که مشاغلی که نیاز به حضور در محل کار دارند از این تصمیم مستثنی هستند.

کد خبر 6095448

دیگر خبرها

  • عضو ارشد حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از قبلی هاست | خواستار ورود دو کشور به عنوان ضامن توافق شدیم
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تغییرات اقلیمی غیرقانونی اعلام شد
  • نیاز مرغ روزانه کشور کمتر از ۷ هزار تن است
  • تداوم بارندگی همراه با رعد و برق شدید در امارات+فیلم
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ
  • ایجاد امید با روایت‌گری درست وظیفه همه مدیران است
  • تخریب ۱۲ ویلای غیرمجاز در چهارباغ البرز
  • تأثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • تاثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی