Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی زاده از پوشش ۵۱ درصدی جمعیت مورد هدف طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در خراسان جنوبی خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «کامبیز مهدی‌زاده» امروز (3 تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اجرای طرح بسيج ملی کنترل فشارخون بالا در استان، اظهار کرد: فشارخون عامل بروز بیماری‌هایی مانند مشکلات قلبی و مغزی، نارسایی کلیوی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر اینکه جامعه هدف این طرح افراد بالای 30 سال، زنان باردار و بیماران کلیوی هستند، افزود: اندازه گیری فشارخون افراد 30 سال و بالاتر به میزان 50 درصد ، شناسایی افراد با احتمال ابتلا به فشارخون بالا، شروع مراقبت فشارخون در افرادی که در اندازه گیری فشارخون بالا داشته‌اند و افزایش نسبی آگاهی افراد 30 سال و بالاتر از عوامل خطر اصلی فشارخون بالا (مصرف نمک، کم تحرکی، چاقی، اختلال چربی، مصرف سیگار و الکل) از جمله اهداف اختصاصی این طرح ملی است.

 

مهدی زاده بیان کرد: افزایش نسبی آگاهی بزرگسالان 30 سال و بالاتر جامعه از پیامدهای اصلی فشارخون بالا (سکته های قلبی، سکته های مغزی، مرگ زودرس) و افزایش نسبی آگاهی بزرگسالان 30 سال و بالاتر از میزان طبیعی فشارخون نیز از دیگر اهداف اختصاصی طرح بسیج ملی فشار خون است.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 51 درصد جمعیت مورد انتظار تحت پوشش طرح ملی فشار خون استان قرار گرفتند، تصریح کرد: انتظار است تا پایان اجرای این طرح در مناطق روستایی بیش از 90 درصد جمعیت هدف مورد غربالگری فشار خون قرار بگیرند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: اطلاع رسانی این طرح به صورت محله به محله نیز انجام خواهد شد تا مردم به اکیپ کنترل فشار خون مستقر در محلات مراجعه کنند.

 

مهدی زاده به نتایج کنونی طرح ملی غربالگری فشار خون بالا در کشور اشاره و ادامه داد: تا پایان دوم تیرماه  37 هزار و 615 غربالگری فشار خون  شدند که حدود 39 درصد مراجعه کنندگان فشار خون نرمال و 60 درصد نیز فشار خون بالاتر از 120 بر روی 180 داشتند.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت شیراز کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه بیرجند مجلس خطبه نماز جمعه خبرگزاری شبستان اوقات فراغت استان بوشهر پوشش جمعیت طرح بسیج ملی فشار خون خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۱۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال

ایسنا/خراسان شمالی رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی از رشد ۱۹.۵ درصدی بارش باران در سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

علیرضا گلرخ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: میزان بارندگی در استان از ابتدای فروردین ماه تا کنون ۵۸.۶ میلیمتر بوده که این میزان پارسال ۲۰.۱ میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به بارندگی‌های این سال زراعی، گفت: بارندگی از ابتدای مهر ماه سال گذشته تا ۱۸ اردیبهشت ماه امسال ۱۸۵.۸ میلیمتر بوده و این میزان در بلندمدت ۱۹۹.۴ میلیمتر بوده است. میزان بارندگی‌ها در این سال زراعی نسبت به دوره بلندمدت، کاهش ۶.۸ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: بارندگی‌ها در سال زراعی گذشته ۱۳۲ میلیمتر بوده که بارندگی‌های انجام‌شده در این سال زراعی نسبت به سال گذشته ۴۰.۷ رشد داشته است.

رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: ۷۷.۲۵ درصد پهنه خراسان شمالی در یک سال گذشته درگیر انواع خشکسالی بوده است. اکنون ۲۷.۶۱ درصد پهنه استان درگیر خشکسالی خفیف، ۲۸.۲۱ درصد درگیر خشکسالی متوسط، ۲۵.۶۴ درصد درگیر خشکسالی شدید و ۵.۸۰ درصد درگیر خشکسالی بسیار شدید بوده است.

گلرخ افزود: از بین شهرستان‌های استان بام و صفی‌آباد ۱۰۰ درصد درگیر خشکسالی است. همچنین شهرستان شیروان با ۴۹.۶۷ درصد شرایط بهتری را نسبت به سایر مناطق استان از لحاظ خشکسالی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • انعقاد ۷ تفاهم‌نامه رهاورد اکسپو برای خراسان جنوبی
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند