Web Analytics Made Easy - Statcounter

چندی پیش تفاهمنامه ای میان ایران و ترکیه در بخش های جدید در حوزه ریلی برای ترانزیت بین آسیای میانه و اروپا امضا شد که در راستای این تفاهمنامه امروز اولین قطار بین‌المللی رجا تهران را به مقصد وان ترکیه ترک کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، چندی پیش تفاهمنامه ای میان ایران و ترکیه در بخش های جدید در حوزه ریلی برای ترانزیت بین آسیای میانه و اروپا امضا شده بود که بر اساس آن قرار بود خط مسافری ریلی بین ایران و آنکارا ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حالا در پی امضای این تفاهمنامه امروز (3 تیر) قطار گردشگری عقاب طلایی وارد ایستگاه راه آهن تهران شد. قطار تهران-تبریز-وان (ترکیه) از سوی شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا ساعت 9 و 30 دقیقه امروز حرکت خود را آغاز کرد و ساعت 8 صبح فردا وارد ایستگاه مقصد در خاک ترکیه می شود.

 

بنابراین گزارش، قطار تهران- تبریز – وان شامگاه امروز (3 تیر) به شهر تبریز می‌رسد و از ایستگاه تبریز نیز مسافرگیری و ساعت 22 و 30 دقیقه به سمت ایستگاه مرزی رازی حرکت می‌کند. مسافران در ایستگاه رازی از قطار پیاده شده و تشریفات گمرک و گذرنامه (خروج از ایران) را انجام می‌دهند، سپس قطار به سمت ایستگاه مرزی کاپیکوی در راه‌آهن ترکیه حرکت کرده و در این ایستگاه نیز مسافران از قطار پیاده شده و تشریفات گمرک و گذرنامه (ورود به کشور ترکیه) را انجام می دهند و بر اساس توقفات مرزی و تشریفات اعلام شده در هر ایستگاه، حدود 2 ساعت این مراحل طول می‌کشد.

 

این گزارش می افزاید: قطار پس از حرکت از ایستگاه کاپیکوی حدوداً ساعت 8 روزسه‌شنبه به وقت ترکیه وارد ایستگاه مقصد یعنی وان می‌شود که در مجموع مدت زمان انجام این سفر در مسیر رفت یا برگشت حدودا ۲۴ ساعت است. امکان خرید بلیت این قطار از کلیه کانال های فروش بلیت قطار از جمله دفاتر فروش سامانه ۱۵۳۹ و سایت رجا امکانپذیر است.

 

قیمت بلیت قطار تهران- وان در حال حاضر با احتساب تخفیفات قابل ملاحظه نسبت به نرخ اصلی آن که در جدول کرایه‌های مشترک راه آهن‌های خاورمیانه، در مسیر رفت یا برگشت (بلیت یکسره) به میزان ۲۲۵ هزار تومان بزرگسال و ۱۳۰ هزار تومان خردسال، که البته تخفیفات ارائه شده به صورت موقت است.

 

هموطنان گرامی برای کسب اطلاعات بیش‌تر در خصوص سفر با قطار بین‌المللی تهران-وان علاوه بر مراجعه به سایت رجا به نشانی www.raja.ir می‌توانند با تلفن ۱۵۳۹ (سامانه ارتباط با مشتریان شرکت رجا) از سراسر کشور به صورت شبانه‌روزی تماس بگیرند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد خطبه نماز جمعه نماز جمعه مجلس مناطق سیل زده غنی سازی اوقات فراغت بیرجند قطار تهران آنکارا ایران ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۲۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح
  • خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی (فیلم)
  • کشف سکه های دوره اشکانی از مسافر قطار در ایستگاه راه آهن اندیمشک
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • کنسرسیوم هنوز تشریفات گمرکی قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران را انجام نداده است
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • هنوز تشریفات گمرکی برای قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران انجام نشده است
  • عکس| دو تصویر ناب از «ماشین دودی»؛ نخستین لوکوموتیو ایران
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • ◄ اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره