Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسین محمدی ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از بلایای خانمان سوزی که جوامع بشری را در چنگال مرگ آوری خویش فرو برده است مواد مخدر است

وی با بیان اینکه مواد مخدر قدرت تفکر، پشتکار، کوشش و سازندگی را از جوامع به ویژه جوانان می گیرد و باعث از بین رفتن بنیان اعتقادی خانواده ها و افراد می شود، افزود: رسانه ها با تشکیل شبکه های اجتماعی و قابلیت دسترسی به اخبار و اطلاعات بیش از پیش به بخش های زندگی مردم نفوذ دارند لذا باید از این ظرفیت برای ارائه موضوعات پیشگیری از مواد مخدر استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۲۶ ژوئن مصادف با پنج تیرماه روز مبازره با مواد مخدر معرفی شده است، گفت: متاسفانه نه تنها در خصوص مبارزه با مواد مخدر اقدام عملی از سوی سازمان های جهانی انجام نمی شود بلکه حتی کشور ایران را از امکانات و تکنولوژی در راستای پیشگیری های مبارزه با مواد مخدر تحریم کرده اند.

کشف بیش از ۳۸ تن مواد مخدر طی سال گذشته

وی با بیان اینکه یکی از راهبردهای مقابله با مواد مخدر استفاده از تمامی تجهیزات و برخورد با قاچاقچیان، عمده و خرده فروشان است، عنوان کرد: در سال گذشته بیش از ۳۸ تن مواد مخدر در سطح استان کشف شده است.

محمدی با اشاره به اینکه طی سال گذشته پنج هزار و ۶۰۰ نفر قاچاقچی دستگیر که از این تعداد ۹۰۰ نفر خرده فروشان در سطح شهرستان ها بوده اند، بیان کرد: بیش از هزار خودرو و ۷۴ باند مواد مخدر نیز طی سال گذشته کشف و منهدم شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ بیش از ۱۰ هزار قرص های غیرمجاز در سطح استان کشف شده است، اظهار داشت: طی سه ماهه نخست سال جاری تا کنون بیش از ۹ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده که متاسفانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۹ درصد افزایش داشته است.

افزایش دو هزار درصدی کشفیات مواد مخدر صنعتی نسبت به سال گذشته

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی ادامه داد: کشفیات مواد صنعتی به ویژه شیشه در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از دو هزار و ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر متهم مواد مخدر از ابتدای سال جاری دستگیر شدند که نسبت به سال گذشته شش درصد افزایش داشته است، افزود: در همین مدت ۳۴۰ دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد رشد داشته است.

انهدام ۱۹ باند مواد مخدر از ابتدای سال جاری

محمدی با بیان اینکه در مجموع از ابتدای سال جاری بیش از ۱۱ تن کشفیات مواد مخدر در سطح استان داشته ایم که از این مقدار ۹ تن و ۵۰۰ کیلو گرم توسط نیروی انتظامی و مابقی توسط سایر ارگان های مقابله ای کشف شده است، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۹ باند مواد مخدر نیز در سطح استان منهدم شده است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون بیش از ۲۳ مرحله پاکسازی نقاط آلوده را به اجرا درآوردیم که منجر به کشف سه تن و ۷۰۰ کیلو گرم مواد مخدر شده است، عنوان کرد: اگر بتوانیم در خصوص کاهش سطح تقاضا تلاش خود را مضاعف کنیم در حقیقت به مقابله نیز کمک کرده ایم و میزان پخش مواد در استان کمتر خواهد شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه با اولویت بخشیدن به اقدامات آموزشی، آگاه سازی، اقدامات مشاوره ای به افراد جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان می توانیم میزان پخش مواد مخدر در سطح استان را کاهش دهیم، اظهار داشت: تا کنون ۷۵ کلاس آموزش همگانی برای افراد آسیب پذیر برگزار شده است که بیش از شش هزار نفر در این کلاس ها شرکت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۹ نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر در سطح استان برپا شده که ۱۹ هزار نفر از این نمایشگاه ها بازدید داشته اند، بیان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری ۹۷ نفر نیز به دفتر مشاوره تخصصی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مراجعه داشته اند.

محمدی با بیان اینکه برای پیشگیری باید بپذیریم مواد مخدر و مواد روان گردان جدی است و سکوت کردن و مخفی کردن جایز نیست، افزود: در سال گذشته طی تحقیقاتی که انجام پذیرفت ۸۴ درصد از معتادین را مردان و ۱۶ درصد را زنان تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: از مجموع معتادین استان ۵۳ درصد شاغل، ۶۷ درصد زیر دیپلم، ۵۷ درصد مصرف مواد مخدر سنتی و ۴۳ درصد مصرف مواد صنعتی و شیمیایی داشته اند.

افزایش ۴۱۹ درصدی کشفیات از خرده فروشان شهر بیرجند

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طی سه ماهه نخست سال جاری کشفیات از خرده فروشان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱۹ درصد در شهرستان بیرجند افزایش داشته است، گفت: تعداد دستگیری های شهرستان بیرجند در سه ماهه نخست سال جاری ۱۵۸ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۸ مورد پاتوق مواد مخدر در شهرستان بیرجند شناسایی که یک مورد منجر به پلمب نیز شده است.

کد خبر 4649610

منبع: مهر

کلیدواژه: بیرجند حسین محمدی نیروی انتظامی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۲۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) ادعای میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • ۵ طرح صنعتی و معدنی خراسان جنوبی، آماده کلنگ‌زنی است
  • کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک جاسازی‌شده در بار هندوانه
  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • دمای هوا افزایش می‌یابد
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • بارش‌های اخیر پرشدگی سدهای کشور را چند درصد افزایش داد؟
  • (ویدیو) ادعای میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!
  • ۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد
  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت