Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت هند در راستای تلاش خود برای استفاده از نیروی الکتریکی در سیستم حمل و نقل کشور، به سازندگان اسکوتر و موتورسیکلت دستور داده تا حداکثر ظرف دو هفته آمادگی خود را برای تغییر به سمت تولید وسایل نقلیه برقی اعلام کنند.

تولید کنندگان اسکوتر و موتورسیکلت به دستور دولت هند باید برای تولید محصولات الکتریکی برنامه‌ریزی کنند و فقط دو هفته فرصت دارند با این مسئله کنار بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش رویترز، مقامات هند با شرکت‌هایی از جمله "باجاج"(Bajaj) و "هیرو موتوکورپ"(Hero MotoCorp) ملاقات کرده‌اند تا از آنها بخواهند در تلاش دولت برای ترویج استفاده از وسایل نقلیه برقی مشارکت کنند.

دولت این کشور چندی است در حال وضع قوانین پیشنهادی برای حمل و نقل پاک است. طبق این قوانین، سرویس‌های حمل و نقل آنلاین مانند "اوبر" باید تا سال ۲۰۲۶ حداقل ۴۰ درصد ناوگان خود را برقی کنند. همچنین از سال ۲۰۲۵، تمامی اسکوترها و موتورسیکلت‌هایی با ظرفیت موتور بیش از ۱۵۰ سی‌سی در این کشور باید برقی باشند.

اما در این میان تولیدکنندگان اسکوترها و موتورسیکلت انتقاداتی را مطرح کردند و به مقامات هشدار دادند که این قانون در بازار اختلال ایجاد می‌کند و موجب از دست رفتن تعداد زیادی شغل می‌شود.

با این وجود، مقامات بر اهمیت مهاجرت به وسایل نقلیه الکتریکی تأکید کردند. آنها استدلال کردند که این حرکت بسیار ضروری است تا هند در روند حرکت جهانی به سمت وسایل نقلیه پاک عقب نماند.

علاوه بر این، آنها امیدوارند که این تغییر بتواند به کاهش آلودگی در هند کمک کند و همچنین واردات سوخت را برای این کشور کاهش دهد./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۲۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم

استفاده از وسایل نقلیه عمومی نه تنها موجب کاهش هزینه‌ها برای جابه جایی شهروندان در سطح شهر می‌شود بلکه در کاهش آلودگی و ترافیک شهری موثر است. یکی از وسایل نقلیه عمومی پرمصرف در شهر تهران بی آر تی است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها مانند نداشتن سیستم خنک کننده و فرسودگی اتوبوس در سطح شهر تهران گلایه کرد و از مسئولان شهری درخواست رسیدگی دارد.

فیلم ارسال شده را می‌توانید مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

عدم نصب صندلی در برخی از ایستگاه‌های اتوبوس اراک گلایه مسافران شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرگ پرویزخان
  • گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی‌
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی 
  • طرح ترخیص وسایل نقلیه توقیفی از پارکینگ در کیش اجرا شد
  • هراز یکطرفه شد
  • ترخیص دویست و هشتاد وسیله نقلیه توقیفی از پارکینگ
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی