Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌قضاییه گفت:وقتی اسناد حقوق بشر توسط متفکران سکولار غربی تدوین شد، تفکر اسلامی مغفول ماند؛ به گونه‌ای که در کمیته تألیف اسناد حقوق بشری سازمان ملل از کشور‌های اسلامی فقط یک استاد مسیحی لبنانی حاضر بود. ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، محمدجواد لاریجانی در نشست سفرا و کارداران کشور‌های خارجی و نمایندگان سازمان‌های بین المللی مقیم تهران با رئیس قوه قضاییه ضمن اظهار کرد: بحث حقوق بشر در رابطه با جمهوری اسلامی متاسفانه از ناحیه کشور‌های عمدتا غربی در این 40 سال بد مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظام جمهوری اسلامی یک نظام جامع سیاسی و مدنی بر اساس عقلانیت اسلامی است و بزرگترین دموکراسی در غرب آسیا محسوب می‌شود.

دبیرستاد حقوق بشر اضافه کرد: با این وجود در طی 4 دهه گذشته هر سال یک قطعنامه توسط کشور‌های غربی علیه جمهوری اسلامی ایران صادر شده و این امر به نوبه خود معنادار است.

لاریجانی افزود: معتقدیم مکتب اسلام مبنای قدرتمندی در رابطه با مسائل حقوق بشری دارد. در کشور ما یک نهاد بسیار عالی به اسم ستاد حقوق بشر متشکل از 5 وزیر کابینه، فرمانده نیروی انتظامی، دادستان کل کشور، رئیس دیوان عالی کشور، رئیس سازمان زندان‌ها، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و افراد موثر در مجلس و جمعی از حقوقدانان تشکیل شده است که تشکیل یک چنین نهاد حکومتی در امر حقوق بشر، یک امر بی نظیر است.

وی ادامه داد: معتقدیم وقتی اسناد حقوق بشر 70 سال پیش توسط متفکران سکولار غربی با تاثیرپذیری از آثار جنگ‌های جهانی تدوین شد، تفکر اسلامی در این اسناد مغفول ماند؛ به گونه‌ای که در کمیته تألیف اسناد حقوق بشری سازمان ملل از کشور‌های اسلامی تنها یک استاد مسیحی لبنانی حاضر بود.

لاریجانی با بیان اینکه ما در مکتب اسلام و در جمهوری اسلامی به نظرات دیگران احترام می‌گذاریم گفت: در عین حال معتقدیم که ارزش‌های مکتب اسلامی نباید در اسناد حقوق بشری جهانی مغفول باشد؛ زیرا جهان شمولی امری تحمیلی نیست بلکه تعاملی است.
دبیرستاد حقوق بشر افزود: ما در جهان اسلام می‌خواهیم افکار بدیع خود را که نزدیک به دو میلیارد از نفوس عالم به این افکار معتقدند را در اسناد سازمان ملل بگنجانیم.

دبیرستاد حقوق بشر تصریح کرد: هدف ما در تعاملات حقوق بشری آن است که به دور از بازی‌های سیاسی، فهم حقوقی و قضایی خود از مسائل را در بین قضات و کارشناسان حقوقی کشور‌های مختلف مطرح کنیم.

رئیسی: متهمان اصلی حقوق بشر مدعیان دروغین آن هستند/68 هزار مجروح شیمیایی، نقض حقوق بشر نیست؟

انتهای پیام/

R1014142/P/S2,20/CT12 واژه های کاربردی مرتبط محمد جواد لاریجانی قوه قضائیه کمیسیون حقوق بشر اسلامی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محمد جواد لاریجانی قوه قضائیه کمیسیون حقوق بشر اسلامی محمد جواد لاریجانی قوه قضائیه کمیسیون حقوق بشر اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۳۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد

اکستان امروز (پنجشنبه) با انتقاد از سکوت ایالات متحده در قبال نسل کشی مردم غزه اعلام کرد که محتوای گزارش حقوق بشر ۲۰۲۳ آمریکا را قویا رد می‌کند و آن را مبتنی بر اطلاعات نادرست می‌داند.

به گزارش مشرق و به نقل از روابط عمومی دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، این کشور گزارش ۲۰۲۳ با محور اقدامات حقوق بشری که توسط وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده است، را قاطعانه رد می کند و مفاد آن را ناعادلانه و مبتنی بر اطلاعات نادرست و کاملاً مغایر با واقعیت می‌داند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان افزود: اقدامات سالانه وزارت امور خارجه آمریکا برای تهیه چنین گزارش‌های خودسرانه، فاقد عینیت است و در روش‌ شناسی خود به طور ذاتی ناقص باقی می‌ماند.

«ممتاز زهرا» تاکید کرد: در تهیه این گزارش ها از یک لنز اجتماعی داخلی برای قضاوت درباره حقوق بشر در کشورهای دیگر به شیوه‌ای مغرضانه و نگاه سیاسی استفاده شده است. لذا به وضوح استانداردهای دوگانه مشاهده می‌شود و در نتیجه، گفتمان بین المللی حقوق بشر را تضعیف می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد: فقط یک گزارش با انگیزه‌های سیاسی می‌تواند وضعیت نگران کننده نواز غزه، استفاده ابزاری از تحویل کمک های بشردوستانه و قتل عام بیش از ۳۳ هزار غیرنظامی را نادیده بگیرد.

وی تاکید کرد که سکوت ایالات متحده در قبال تداوم نسل کشی در غزه در تضاد با اهداف اعلامی و گزارش های به اصطلاح حقوق بشری این کشور است.

ممتاز زهرا افزود: پاکستان در چارچوب قانون اساسی و اصول اخلاقی دموکراتیک، بر تعهد خود برای تقویت حقوق بشر در داخل، مشارکت سازنده برای ارتقای دستور کار بین المللی حقوق بشر، حمایت از عدالت و نیز عینیت در گفتمان بین المللی حقوق بشر ثابت قدم است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان خطاب به آمریکا گفت: ما انتظار داریم که حداقل در ارزیابی مسائل پیچیده دقت لازم را به خرج داده و عینیت، بی طرفی و مسوولیت را در نهایی کردن این گونه گزارش ها رعایت کنید. باید شجاعت اخلاقی لازم برای بیان حقیقت در مورد همه موقعیت ها نشان داده شود.

دیگر خبرها

  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • ملت‌های مسلمان، یهودی، مسیحی و بودایی حقوق فلسطینیان را از کشورهای حامی رژیم صهیونیستی مطالبه می‌کنند
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس
  • واکنش نماینده ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • نهاد حقوق بشری: ۱۴۰ گور دسته جمعی در نوار غزه شناسایی کردیم