Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@11:47:33 GMT

مزاحم سایبری به دام افتاد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۳۲۰۳

مزاحم سایبری به دام افتاد

سرهنگ‌ علی سرحدی رئیس پلیس فتا استان سیستان وبلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: با دریافت مرجوعه قضائی از سوی خانمی جوان مبنی بر هتک حیثیت و ایجاد مزاحمت برای وی در شبکه اجتماعی تلگرام موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی پرونده اعلام داشت فردی ناشناس در شبکه اجتماعی تلگرام از هویت وی سوء استفاده کرده و برای دوستان و آشنایانش ایجاد مزاحمت کرده و همچنین اقدام به فحاشی و توهین به مخاطبین وی کرده است که به همین علت موجبات آبروریزی برای خود و خانواده اش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ سرحدی تصریح کرد: پلیس فتا پس از یک سری تحقیقات انجام شده متهم را که مردی ۲۷ ساله از بستگان شاکی پرونده است، را شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند.

متهم در ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه نسبت به شاکی بود، اما بعد از رویارویی با ادله مجرمانه به اتهام وارده اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان با اشاره به معرفی متهم به مقام قضائی عنوان کرد: برابر فصل پنجم قانون جرایم رایانه ای، هتک حیثیت و اشاعه اکاذیب جرم است و علاوه بر این هیچ عمل مجرمانه‌ای در فضای مجازی و خصوصاً در تلگرام بدون مجازات و پیگرد قانونی نمی‌باشد لذا آن دسته از افرادی که سهواً یا عمدا مرتکب چنین اعمالی می‌شوند، بایستی خود را آماده پاسخگویی و تحمل مجازات قانونی بدانند.

وی در خاتمه از شهروندان خواست در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی را با مادر میان بگذارند.

انتهای پیام/ع

مزاحم فضای مجازی دستگیر شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس فتا نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۳۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ سردار حیدر سوسنی گفت: در یک هفته گذشته همزمان با اجرایی نمودن طرح نور و با هدف سالم سازی فضای مجازی، در پایش شبانه روزی افسران سایبری پلیس فتا استان، بیش از ۸۴ تارنما حاوی محتویات مجرمانه غیراخلاقی و مبتذل که دنبال کننده بالایی نیز داشته، استخراج و برحسب کیفیت جرائم ارتکابی با هماهنگی قضایی، اقدام متناسب قانونی در این خصوص صورت پذیرفت.

وی بیان کرد: همه محتوا‌های مجرمانه هنجارشکن این صفحات اینستاگرامی حذف و تعدادی از ادمین این صفحات که در یکسال اخیر توسط پلیس به آنها جهت رعایت قانون و حفظ هنجار‌های اخلاقی جامعه تذکر داده شده ولی عملکرد مجرمانه آنها در فضای مجازی همچنان استمرار داشت، ضمن مسدودسازی تارنما‌های در اختیار، جهت برخورد و تصمیم گیری قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان با تاکید بر احترام به خواسته‌ها و دغدغه‌های مردم خصوصا خانواده‌ها در خصوص سالم سازی فضای مجازی برای حضور فرزندانشان در این حوزه، اعلام داشتند که شناسایی و برخورد قانونی بازدارنده با شبکه‌های سازمان یافته و مجرمینی که بصورت هدفمند اقدام به هنجارشکنی یا انتشار محتوا‌های مبتذل در فضای مجازی می‌نمایند در اولویت ماموریتی پلیس فتا با همکاری مراجع قضایی استان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند
  • رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد
  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور
  • فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی دستگیر شد
  • دستگیری فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
  • انتقام از بلاگر معروف به خاطر اختلاف بر سر تبلیغات
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن