Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  حجت الاسلام حمید رضا بندانی معاون قضایی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان  در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: از مجموع پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف استان ۲۹ هزار و ۱۱۵ فقره پرونده وارده حقوقی و ۴ هزار و ۳۹۹ فقره پرونده وارده کیفری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع پرونده‌های وارده، ۱۹ هزار و ۱۴۸ فقره پرونده قابل صلح بوده که ۶ هزار و ۳۷۳ فقره پرونده در سال گذشته مصالحه شده است.

وی با اشاره به آمار مختومه کردن پرونده‌ها نیز گفت: از سال گذشته تاکنون تعداد۳۳ هزار و ۴۲۸ فقره پرونده در شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان مختومه شده است

رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان با اشاره به رسیدگی به پرونده‌های اختلافات طایفه‌ای در شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: نقش بزرگان، ریش سفیدان و معتمدان در رسیدگی به پرونده‌های اختلافات طایفه‌ای بر هیچ کس پوشیده نیست و این مهم کمک فراوانی به دستگاه قضایی کرده است.

وی گفت: بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان بازوان توانمندی برای شورا‌های حل اختلاف هستند و تا کنون توانسته اند پرونده‌های فراوانی را به سازش ختم کنند.

بندانی گفت: در سه ماهه امسال نیز ۱۵ مورد پرونده اختلافات طایفه‌ای در استان توسط اعضای شورا‌های حل اختلاف به سازش ختم شده است.

وی در ادامه از فعالیت ۱۴۲ شعبه حل اختلاف در سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد شعبه حل اختلاف ۴۱ شعبه رایی، ۷۶ شعبه صلحی و ۴۱ شعبه صلحی شهری هستند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان با اشاره به آمار ثبت نام کنندگان در سامانه ثنا نیز گفت: در سال ۹۷، ۱۳ هزار و ۴۶۲ نفر در سامانه ثنا ثبت نام کرده اند.

وی تاکید کرد: درصد ثبت ابلاغیه الکترونیک شورا‌های حل اختلاف نیز در سال ۹۷، ۷۸ درصد بوده است.

در ادامه از تلاش تمامی روسا، اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف قدردانی و ابراز امیدواری کرد: در سال جاری نیز بتوانیم بیش از پیش در راستای نهادینه سازی سنت حسنه صلح و سازش گام برداریم.

انتهای پیام/ع

فعالیت ۱۴۲ شعبه حل اختلاف در سطح سیستان وبلوچستان 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۴۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد

علیرضا لطفی در جمع خبرنگاران گفت: ماموران نیروی انتظامی محموله قاچاق را از یک دستگاه کامیون کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی افزود: این پرونده که شامل قاچاق پارچه و فندک به ارزش ۹۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال بود، در شعبه چهارم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان خرم آباد رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان بیان کرد: شعبه با توجه به مدارک موجود، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده، متهم را به پرداخت ۹۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش کالا و ۳۰ میلیارد ریال برابر ارزش خودروی حامل کالا محکوم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • جنجال در هشتگرد؛ هر ۷ عضو شورای شهر هشتگرد حق ورود به جلسات را ندارند!
  • ورود بیش از ۱۳۰۰ پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • بررسی بیش از ۳۳۰۰ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان