Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک سرباز سعودی در جنوب عربستان با شلیک گلوله سه تن از نیرو‌های ارتش این کشور را کشت. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، یک نیروی ارتش سعودی صبح امروز (دوشنبه) در استان «ابوعریش» در منطقه جازان عربستان سه تن از دوستان خود را با شلیک گلوله به قتل رساند.

به نوشته پایگاه خبری روسیا الیوم، منابعی در داخل ارتش سعودی با تأیید این خبر مدعی شدند که دلیل حادثه اختلاف شخصی بوده و ماجرا از این قرار بوده که پس از اینکه میان فرد شلیک کننده و یک گروهبان نزاع شخصی در می‌گیرد، ضارب با شلیک گلوله گروهبان را به قتل می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنابر ادعای این منبع، پس از آن نیز دو گروهبان دیگر به طور غیر عمد در حالی که در مسیر شلیک گلوله قرار داشتند، کشته شدند.

پس از این حادثه، فرد شلیک کننده با تحویل سلاح خود به دوستانش، خود را تحویل داده است. هنوز بیانیه‌ای رسمی از جانب ارتش سعودی در این خصوص صادر نشده است و منابع سعودی گفته‌اند که منتظر پایان تحقیقات پلیس منطقه جازان هستند.

منطقه «جازان» در جنوب عربستان و مشرف به مرز یمن به طور روزانه هدف حملات نیرو‌های انصارالله و ارتش یمن قرار دارد. هرچند دولت سعودی مسئولیت تأمین امنیت مرز خود با یمن را به نیرو‌های سودانی و یمنی همسو با دولت منصور هادی سپرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ارتش عربستان شلیک گلوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۴۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی علیه دانشجویان معترض در دانشگاه آموری

در جریان سرکوب دانشجویان معترض به جنایات اسرائیل در نوار غزه، نیروهای پلیس در دانشگاه آموری در ایالت جورجیا از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی استفاده کردند که این اولین بار طی یک هفته گذشته از شروع اعتراضات دانشجویی است.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، روز پنجشنبه دانشجویان آموری در اعتراض به ارتباطات این دانشگاه با نهادهای اسرائیلی و همچنین خشونت نیروهای پلیس علیه دانشجویان معترض، در محوطه این دانشگاه چندین چادر برپا کردند.

سازمان‌دهندگان این حرکت دانشجویی با انتشار بیانیه‌ای در این زمینه، اعلام کردند: «هدف اصلی ما سازمان‌دهی چندین دانشگاه این ایالت و اعضای جامعه علیه پلیس و نسل‌کشی فلسطینی‌ها به دست امپریالیسم ایالات متحده است. ما خواستار این هستیم که تمامی دانشکده‌ها و مراکز آموزشی ارتباطات خود را با آپارتاید اسرائیل قطع کنند». این بیانیه همچنین دانشگاه آموری را به «همدستی منحصر به فرد در نسل‌کشی مردم فلسطین و نظامی‌سازی پلیس» متهم کرد و گفت که مبارزه معترضان علیه پلیس با مبارزه فلسطینی‌ها برای آزادی در یک راستا قرار دارد.

بر روی تابلوهایی که در اطراف این تجمع دیده می‌شد، شعارهایی همچون «اردوگاه همبستگی با غزه» نوشته شده بود. همچنین ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که دانشجویان به‌طور مسالمت‌آمیزی در اطراف اردوگاه جمع می‌شوند.

یکی از سخنرانان این تجمع اعتراضی گفت: «اینجا دانشگاه اموری است. کسانی که چرخ دنده‌های ماشین جنگی را چرب می‌کنند، فکر می‌کنند که با لفاظی‌های خود می توانند اقدامات جسورانه در آموری را از بین ببرند. آنها کاملا در اشتباه هستند». عکس‌ها و ویدئوهای دیگر نیز نشان می‌دهد که کیت روزنبلات، استاد دین و مطالعات یهودی در دانشگاه آموری، تابلویی را در دست گرفته که روی آن نوشته شده است: دانشجویان‌مان را رها کنید.

در بخشی دیگر از این تجمع، دانشجویان معترض مجسمه‌هایی از نوزادان را درست کردند که در پارچه‌هایی سفید پیچیده شده و با رنگ خون آغشته شده بود. این حرکت اعتراضی در واقع حمایت از ۱۳ هزار کودکی بود که بنا به اخبار رسمی، از ابتدای تجاوز اسرائیل به نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند.

پس از برپایی این اردوگاه‌ها، چندین افسر پلیس آموری و آتلانتا و همچنین افسران گشت ایالت جورجیا به محوطه دانشگاه وارد شدند. فیلم‌های منتشر شده نشان می‌دهد که افسران به زور و با خشونت تعدادی از دانشجویان را دستیگر می‌کنند. ویدئوی دستگیری نوئل مک آفی، رئیس بخش فلسفه دانشگاه نیز بارها در فضای مجازی منتشر شد.

روزنامه Emory Wheel که توسط دانشجویان اداره می‌شود، گزارش داد که افسران پلیس به سمت جمعیت دانشجویان گاز اشک‌آور پرتاب کردند. مجموعه مطبوعاتی جامعه آتلانتا که یک رسانه مستقل محلی است، اعلام کرد که علاوه بر گاز اشک آور، نیروهای پلیس از اسلحه‌های شوکر و گلوله‌های لاستیکی علیه معترضان استفاده کردند.

در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شد، یکی از افرادی که خود را بلا معرفی کرد، گفت: «من دانشجوی ارشد در دانشگاه آموری هستم. امروز ما سعی می‌کردیم یک اردوگاه بسازیم، ما در کمال آرامش شعار می‌دادیم، اما ناگهان یک گشت گسترده از نیروهای پلیس به سمت ما حمله کردند. نکته عجیب این بود که دانشجویان رنگین پوست به طور قابل توجهی هدف حملات بیشتری قرار می‌گرفتند».

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی علیه دانشجویان معترض در دانشگاه آموری
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ربات سربازهای ارتش اوکراین؛ از مین گذاری و شلیک تا جابه‌جایی مجروحان (فیلم)
  • ربات سربازهای ارتش اوکراین؛ از مین گذاری و شلیک تا جابه‌جایی مجروحان
  • توپ گوستاو؛ بزرگ ترین قطعه توپخانه تاریخ به وزن ۱,۴۹۰ تن با گلوله های ۷.۵ تنی (+عکس)