Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای کاهش وزن موثر باید سراغ میوه‌ها و سبزیجاتی بروید که فیبر بیشتر دارند و منجر به کاهش اشتها و جلوگیری از گرسنگی می‌شوند و تاثیر بیشتری در تبدیل چربی به انرژی دارند. در اینجا ۶ گزینه گیاهی که به شما را به اهداف کاهش وزن تان بیشتر نزدیک می‌کنند، معرفی شده اند:

انار: این میوه نه تنها حاوی فیبر زیادی برای کمک به هضم مواد غذایی است، بلکه آنتی اکسیدان‌های موجود در آن منجر به حذف سموم از بدن شده و به مبارزه با رادیکال‌های آزاد می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلی فنل‌های موجود در انار باعث تقویت متابولیسم شده و به کاهش اشتها کمک می‌کند. مصرف اناز سوخت و ساز بدن را تقویت کرده و کلیدی برای سوزاندن چربی‌ها است.

گوجه فرنگی: سرشار از ویتامین سی است. این ویتامین نقش مهمی در سوزاندن چربی‌های ذخیره شده در بدن دارد. مصرف گوجه فرنگی باعث سم زدایی جریان خون و بهبود عملکرد قلبی عروقی می‌شود.

سیب و گلابی: فیبر جزء حیاتی این دو میوه است و به بهبود هضم و تقویت معده در برابر باکتری‌های بد کمک می‌کند. علاوه بر این، پکتین موجود در این دو میوه سطح چربی در سلول‌ها را محدود می‌کند.

نارگیل: حاوی تری گلیسیرید با زنجیره متوسط است و می‌تواند میزان متابولیسم را تا ۳۰ درصد افزایش دهد.

زغال اخته: این میوه خانواده توت، سرشار از آنتی اکسیدان‌ها بوده و بدن را از سموم مضری که می‌توانند رشد سلول‌های چربی را افزایش دهند، پاک می‌کند.

فلفل سبز: سرشار از ویتامین ث. بوده که اثر چربی سوزی دارد. بنابر مطالعات، کسانی که دچار کمبود ویتامین ث. هستند٬ چربی اندوخته بیشتری در بدن خود دارند. پس خوردن میوه‌ها و سبزیجاتی که منبع این ویتامین هستند٬ می‌تواند بدن را به سوی چربی سوزی سوق بدهد.

کلم پیچ: این سبزی٬ سرشار از کلسیم است که به چربی سوزی و کاهش سایز کمر کمک می‌کند. کلم پیچ حاوی آهن و لوتئین (ویتامین چشم) است.

کاهو: کاهو سرشار از فیبر٬ ویتامین ث، فولات و منگنز است و احتمال تمایل شما به دسر یا پرس دوم بشقاب غذا را بسیار کاهش می‌دهد.

آووکادو: دارای مقادیر مناسب اسید‌های چرب غیراشباع تک زنجیره است که در چربی سوزی شکم٬ نقش دارند. همچنین آووکادو حاوی ۲۰ نوع ماده مغذی ضروری مثل فیبر٬ پتاسیم٬ ویتامین‌ای و اسید فولیک است. کسانی که از آووکادو به صورت منظم در برنامه غذایی خود استفاده می‌کنند٬ شکر کمتری مصرف کرده و شاخص توده بدنی و سایز دور کمر آن‌ها نیز کمتر است.

تخم کدو: حاوی مواد معدنی ضروری مثل آهن٬ فسفر و منیزیم است و منبع بسیار خوب عنصر روی نیز بشمار می‌رود. تخم کدو سرشار از آنتی اکسیدان بوده و بیماری‌های قلبی و چاقی را نیز کاهش می‌دهد.

لیمو ترش: بین مصرف لیمو ترش و کاهش وزن رابطه وجود دارد. موقع خرید، لیمو‌هایی را انتخاب کنید که سفت و نسبت به اندازهشان٬ سنگین باشند و پوست براق داشته باشند و رنگشان هم سبز تیره باشد.

منبع:سلامت نیوز


سلامت نیوز: یازده پیشنهاد خوشمزه برای سوختن سریع چربی‌های بدن!

منبع: پارسینه

کلیدواژه: میوه چربی سوزی سبزیجات لیموترش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۴۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر «راسل کامهی»، پزشک ورزشی مراقبت‌های اولیه در مؤسسه ارتوپدی اسمیت تاون نیویورک، می‌گوید: «وزنه زدن، گروه‌های عضلانی بزرگ شما را فعال می‌کند و اگر به درستی انجام شود، می‌تواند کالری بیشتری نسبت به تمرینات کاردیو حالت ثابت بسوزاند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «با این حال، وزنه زدن به تنهایی کلید کاهش وزن نیست. حداقل ۸۰ درصد کاهش وزن از طریق تغذیه انجام می‌شود.»

کامهی می‌گوید: «فردی که وزنه می‌زند تا توده عضلانی به دست آورد باید از رژیم غذایی پر پروتئین استفاده کند. هدف باید ۱ گرم پروتئین به ازای هر نیم کیلو از وزن بدن باشد.»

وی گفت: «افرادی که از قبل تناسب اندام دارند و سعی می‌کنند عضله به دست آورند، ممکن است وزن کم نکنند، اما افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند، وزن کم می‌کنند.»

بررسی اخیر نشان داد که تمرینات مقاومتی درصد چربی بدن، توده چربی بدن و چربی احشایی را در بزرگسالان سالم کاهش می‌دهد.

اما طبق گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، فعالیت بدنی منظم و تغذیه سالم هر دو برای کاهش وزن مهم هستند.

به گفته محققان، عضله سازی برای سوزاندن کالری بیشتر مهم است، زیرا عضله بیش از دو برابر چربی کالری می‌سوزاند. طبق گفته کلینیک مایو، در میان فواید بسیار وزنه زدن، این است که این ورزش باعث افزایش متابولیسم می‌شود.

همچنین به بهبود سطح تستوسترون در مردان کمک می‌کند و برای حفظ تراکم استخوان در زنان بسیار مهم است.

بر اساس مطالعه اخیر، وزنه برداری همچنین با کاهش قابل توجه احتمال مرگ زودهنگام افراد، به ویژه زمانی که با ورزش‌های هوازی همراه باشد، مرتبط است.

محققان توصیه می‌کنند که حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی در هفته به علاوه دو جلسه تمرین قدرتی داشته باشید.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • نوشیدنی‌های سرشار از آهن
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • این اسید لاغرتان می‌کند
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید