Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@21:14:56 GMT

همکاری نفتی بیش از همیشه اهمیت دارد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۴۲۳۹

همکاری نفتی بیش از همیشه اهمیت دارد

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد همکاری بین‌المللی در زمینه تولید نفت به ثبات بازارهای نفت کمک کرده و اکنون بیش از همیشه اهمیت پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، اوپک و متحدانش شامل روسیه در دسامبر موافقت کردند برای تقویت قیمت‌ها و کاهش سطح ذخایر، تولیدشان را در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تولیدکنندگان قرار است روزهای اول و دوم ژوئیه برای مذاکره درباره تمدید این پیمان که ۳۰ ژوئن منقضی می‌شود در وین دیدار کنند.

الکساندر نواک در یک کنفرانس انرژی در شهر سن پترزبورگ روسیه گفت: اکنون بیش از همیشه همکاری بین‌المللی اهمیت دارد. نمونه خوبی از همکاری موفقیت‌آمیز برای متعادل کردن بازار نفت میان کشورهای اوپک و غیراوپک وجود دارد و به مدد این تلاش‌های مشترک، ما امروز شاهد ثبات بازارهای نفت جهان، افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری در این بخش و بازگشت سرمایه هستیم.

نواک همچنین گفت: رقابت در بازارهای جهانی داغ شده است و همزمان ما شاهد استفاده گسترده‌تر از روش‌های غیراقتصادی در مبارزه برای مصرف کنندگان هستیم.

بر اساس گزارش رویترز، مقامات روسیه واشنگتن را متهم کرده‌اند از تعرفه‌ها و تحریم‌ها برای کسب سهم بازار برای صادرات انرژی خود استفاده می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۴۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، همکاری بین المللی، رشد و توسعه و انرژی سه محوری است که در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در داووس که امروز در ریاض، پایتخت عربستان سعودی و برای اولین بار در خارج از شهر داووس سوئیس افتتاح شد، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این مجمع با شعار «همکاری بین المللی، رشد و انرژی برای توسعه» و با حضور بیش از هزار نفر از جمله سران کشورها، مقامات ارشد و کارشناسان بین المللی از بخش‌های دولتی و خصوصی به مدت دو روز ادامه دارد. برای بحث در مورد مسائل و تحولات مختلف اقتصادی جهانی.

این نشست فرصتی برای تصمیم گیرندگان از سراسر جهان است تا زمینه‌های مشترکی برای ایجاد تأثیرات مثبت جهانی پیدا کنند.

گفتنی است، با وجود اینکه داووس سالی یک بار برگزار می‌شود اما تأثیر آن بر اقتصاد جهانی قابل توجه است، زیرا مهم‌ترین مسائل جهان را برجسته می‌کند، هدف آن یافتن راه حل برای مسائل مطرح شده و دستیابی به ثبات سیاسی و اقتصادی در جهان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین