Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ به منظور اصلاح قیمت نان قیمت‌های متعددی برای نان پیشنهاد شده است، اما معلوم نیست که دولت با کدام نرخ موافقت خواهد کرد.
دوشنبه هفته گذشته جلسه نهایی برای اصلاح قیمت نان دولتی برگزار شد و قرار است سازمان حمایت با بررسی دقیق‌تر و قیمت‌های پیشنهادی از سوی اتحادیه و سایر منابع، قیمت نهایی این کالای اساسی مردم را هفته آینده مشخص کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت‌های متعددی برای نان پیشنهاد شده است، اما معلوم نیست که دولت با کدام نرخ موافقت خواهد کرد. نانوایی‌ها منتظر تأیید و ابلاغ دولت برای قیمت‌های جدید نان هستند.
محمد جواد کرمی رییس اتحادیه نان فانتزی و حجیم به رویداد۲۴ می‌گوید: از سال ۹۳، قیمت نان ثابت مانده است و نانوایان معتقدند توان تولید نان با قیمت‌های فعلی را ندارند، زیرا هزینه‌های کارگری و بیمه، اجاره، آب، برق و گاز هزینه‌های مربوط به مالیات و اجاره واحد‌های صنفی بالا رفته است. با توجه به افزایش قیمت هر کیلوگرم گندم از ۹۰۰ تومان به ۱۸۵۰ تومان مسلما نرخ نان نیز چه دولتی و چه آزادپز تغییراتی خواهد داشت.
کرمی می‌گوید: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از اتحادیه نان‌های حجیم خواسته آنالیز هزینه‌ها را برایشان ارسال کنیم که به همین منظور جلسه‌ای با حضور اعضا برگزار خواهد شد تا کلیه عوامل تولید و هزینه‌ها در آن مورد بررسی قرار گیرد.
او با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه تولید نان می‌گوید: تا سال گذشته قیمت یک حلب روغن ۸۰ هزار تومان بود که امسال به ۱۴۰ هزار تومان رسیده است. همچنین مواد بهبود دهنده آرد که از کشور‌های آلمان و اتریش وارد می‌شود از ۲۰۰ هزار تومان به ۵۵۰ هزار تومان و نرخ خمیر مایه نیز از ۸ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان رسیده است.
کرمی با تاکید بر اینکه کلیه نانوایان باید پس از اعلام سازمان حمایت نرخ‌های خود را تغییر دهند نه قبل از آن، می‌گوید: با هرگونه تغییر خودسرانه قیمت نان برخورد خواهد شد و به همین منظور کمیسیونی برای بررسی واحد‌هایی که تخلف صنفی داشته‌اند تشکیل شده و به تعزیرات اعلام خواهد شد. برچسب ها: قیمت ، گرانی ، نان ، قیمت نان

منبع: خرداد

کلیدواژه: قیمت گرانی نان قیمت نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۴۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابطال مجوز فعالیت نانوایی های بی کیفیت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سید ولی الله موسوی بیان کرد: دستگاه‌های مرتبط با حوزه نان در یک مهلت مقرر باید کیفیت نان را به حد قابل قبول برسانند، زیرا در وضعیت فعلی رضایت از کیفیت نان در بین شهروندان پایین است.

وی ادامه داد: بازرسی‌ها باید به صورت مداوم از نانوایی‌ها انجام و ظرف مدت یکماه نانوایانی که نان بی‌کیفیت پخت می‌کنند شناسایی و معرفی شوند.

فرماندار بهبهان اتحادیه نانوایان را ملزم کرد آموزش را جدی بگیرند و ضمن ارایه آموزش‌های لازم به تمام کارکنان نانوایی‌ها، صدور مجوز نانوایی به کسب آموزش و مهارت از اداره فنی و حرفه‌ای منوط شود.

فرماندار بهبهان از اداره صنعت، معدن وتجارت این شهرستان خواست بسته‌بندی‌های غیرمجاز نان که مجوزی از بهداشت، استاندارد و دیگر نهاد‌های مربوطه ندارند را در راستای رعایت بهداشت شهروندان جمع آوری کنند.

تنظیم و رعایت ساعت پخت نانوایی‌ها، صدور مجوز جدید در نقاط فاقد نانوایی، جابجایی نانوایی‌ها طبق دستورالعمل و ایجاد تنوع در پخت نان‌های مختلف از دیگر نکات مورد تاکید فرماندار بهبهان بود.

پخت نان باکیفیت به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم خوزستان مطرح است.

دیگر خبرها

  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • ابطال مجوز فعالیت نانوایی های بی کیفیت
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول
  • در صحن شورای شهر همدان چه گذشت؟
  • منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشیم؟
  • منتظر کاهش قیمت دلار باشیم؟
  • جهان منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشد؟
  • قیمت پراید «عجیب» شد/ گرانی بی‌سابقه قیمت خودرو در بازار
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن