Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمجتبی حسینی‌پور پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه گام‌های جدی در مسیر توسعه استان برداشته شده است، اظهار داشت: اگر بخواهیم یزدی باقی بماند که به آن افتخار کنیم نیاز به همکاری و مشارکت همه اقشار مردم، مسئولان، دستگاه‌ها، نخبگان و به ویژه اصحاب رسانه داریم.

وی با بیان اینکه اصلاح ساختار بودجه با رویکرد قطع وابستگی به بودجه نفت، رویکرد بسیار مهمی است که در حوزه اقتصادی دنبال می‌شود، افزود: استراتژی‌هایی در این اصلاح ساختار بودجه وجود دارد که باید با جدیت دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی‌پور عنوان کرد: طراحی منابع درآمدی به جز نفت از جمله این استراتژی‌ها است البته این طراحی باید به شکلی باشد که اقشار مختلف مردم به ویژه اقشار کم‌درآمد و ضعیف تحت فشار قرار نگیرند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، داشتن روحیه بازتوزیع یا توزیع مجدد درآمدها، کوچک سازی دولت، اصلاح فرآیندهای بودجه‌ریزی دولتی و استقلال بودجه جاری از درآمدهای نفتی و اختصاص درآمدهای نفتی به توسعه کشور از دیگر استراتژی‌های مهم است که ما نیز در این مسیر گام برداشته‌ایم.

اقتصاد مقاومتی همچنان در اولویت برنامه‌های اقتصادی

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در کنار دستگاه‌های دیگر اقداماتی انجام داده که از همه مهمتر، بحث تحقق اقتصاد مقاومتی است که در بیانیه گام دوم نیز به آن توصیه شده است.

وی تاکید کرد: در طول یک سال گذشته تلاش شد تا تمام نشست‌های اقتصاد مقاومتی هدفمند باشد و در کنار آن نشست‌های تخصصی صنعتی برگزار شد و انجمن‌های صنعتی شکل گرفت.

حسینی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یکی از مهمترین برنامه‌هایی که در یزد به عنوان یک استان پیشرو در حال پیگیری است، افزود: سند آمایش استان یزد در حال تدوین است، تمام نقدها را در این زمینه شنیدیم و در نهایت تلاش ما این است که به اجماعی برسیم که اجرای سند در استان تسهیل شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به اینکه دو نگرش پدیدار شناسی و هستی‌بخشی در این سند به طور جدی مورد توجه است، اظهار داشت: در مسیر تدوین سند آمایش استان، شناسایی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان، آموزش به ویژه آموزش دولتی، تقویت مدارس دولتی به لحاظ زیرساختیِ، توجه ویژه به مهارت‌های فنی و حرفه ای، توجه به مسائل زیست محیطی، حفاظت از برنامه‌های زیست محیطی و … مورد توجه جدی قرار گرفته است.

آماده دریافت نقدهای فرمانداران در زمینه سند آمایش استان یزد هستیم

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد نارضایتی فرمانداران استان یزد در زمینه مشاورمحور بودن تدوین سند آمایش و بی‌توجهی به نظر فرمانداران در مسیر تدوین این سند، اظهار داشت: این سند قرار است نقشه راه استان باشد بنابراین اجازه بدهید هر نقدی که لازم است انجام شود، اعم از منصفانه یا غیرمنصفانه تا بتوانیم از کنار آن به بهترین جمع‌بندی‌ها برسیم اما واقعیت این است که با تک تک فرمانداران شهرستان‌ها، نخبگان شهرستان‌ها و … نشست‌هایی برگزار کرده ایم و نظرات آنها را جویا شده ایم اما با این وجود باز هم اگر نگاهی یا نگرانی در این زمینه وجود دارد، از شنیدن آن استقبال می‌کنیم.

حسینی‌پور تاکید کرد: سند آمایش استان یزد شامل سه سطح استانی، منطقه ای و ملی است و این سه سطح باید در کنار هم رشد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد ساماندهی پروژه‌های نیمه‌تمام استان و اهتمام برای تکمیل پروژه‌های بلاتکلیف را از برنامه‌های این سازمان در سال جاری برشمرد و افزود: شاخص‌ترین این پروژه‌ها کتابخانه مرکزی یزد بود و ما در این زمینه به تعهدات خود در زمینه تامین منابع عمل کردیم و قرار بود در خردادماه به بهره‌برداری برسد اما این اتفاق نیفتاد لیکن انتظار داریم دستگاه متولی، این وقفه را جبران کند.

حسینی‌پور، مجتمع امام علی (ع)، بیمارستان شهید رهنمون، بیمارستان سوانح سوختگی و … را نیز از دیگر پروژه‌های شاخص و نیمه تمام و بلاتکلیف برشمرد که آنها نیز در سال جاری تعیین تکلیف خواهند شد.

تعیین تکلیف طرح‌های راه آهن استان یزد

وی خاطرنشان کرد: راه آهن نیز در دستور کار جدی است و امسال در تلاشیم پروژه‌هایی نظیر راه آهن یزد اقلید، دو بانده شدن یزد بادرود، اتمام دو خطه کردن راه آهن بافق تا خروجی استان و … را نیز اجرا کنیم و در کنار آن از مباحث آب، میراث فرهنگی و گردشگری و راه حمایت جدی خواهیم کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با تاکید بر ضرورت مشارکت بخش خصوصی در اجرای این طرح‌ها عنوان کرد: در حال حاضر هزار و ۷۰۰ پروژه فعال در استان یزد داریم که ۱۳۰ پروژه قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد اما نکته‌ای که در این زمینه حائز اهمیت است، حفظ کاربری پروژه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی از مسائل دیگری که در استان مطرح است، حرکت به سمت مدل‌های جدید کسب و کار است و معتقدم در این مسیر باید از شرکت‌های دانش بنیان حمایت شود.

حسینی‌پور با تاکید بر اینکه همه این اقدامات در مسیر توسعه استان انجام خواهد شد، افزود: باید توجه داشته باشیم که توسعه باید انسان‌محور باشد.

وی در مورد اصلاح ساختار اداری نیز بیان کرد: در این مسیر مهمترین اتفاق، ارتقاء بهره‌وری و توجه به دولت الکترونیک است.

کد خبر 4649829

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد سید مجتبی حسینی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۴۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،معاون حقوقی و ثبتی اوقاف فارس گفت :از ابتدای امسال تا کنون  ۳۰ پلاک از اراضی فارس بین منابع طبیعی و اوقاف و امور خیریه فارس به وسعت  ۷۲۸ هکتار  تکلیف شد.
داوود عسکرپور افزود: این اراضی شامل اماکن مذهبی، اراضی زراعی و بافت مسکونی است.
 به گفته او؛ این ۳۰ پلاک در شهرستان‌های ممسنی، رستم، مُهر، ارسنجان، فیروزآباد، بوانات و مرودشت واقع شده است.

دیگر خبرها

  • جلسه نهایی تعیین تکلیف «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد برگزار می‌شود
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • امسال بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام حوزه راهسازی پایان می یابد
  • برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز