Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - شهر تبریز همواره مورد توجه خاص گردشگران بوده است. این شهر تاریخی با پیشینه ای پر اهمیت، آثار تاریخی ارزشمند و همچنین جاذبه های فرهنگی بسیاری دارد. علاوه بر جذابیت های گردشگری، تبریز سال هاست که به عنوان شهر جهانی فرش در جهان شناخته شده و همین موضوع نشان دهنده اهمیت این شهر از منظر صنایع دستی اصیل ایرانی نیز هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری نمایشگاه های مختلف برای معرفی این جاذبه ها و نمایش آثار هنری نفیس و کم نظیر این شهر می تواند قدمی باشد در راستای توسعه گردشگری و رونق صنایع دستی این شهر. در همین راستا «نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز» از 11 تا 15 تیر ماه در نمایشگاه بین المللی تبریز برپا می شود.
مرتضی آبدار، مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در خصوص برگزاری «نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز» اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه جز برنامه هایی است که در راستای توسعه، ترویج و رشد حوزه های گردشگری و صنایع دستی استان پیگیری می شود.
فرشاد رستمی، معاون گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این رابطه گفت: «اکنون تبریز یکی از مقاصد اصلی گردشگری ایران است. این موضوع با افزایش ضریب اشتغال و افزایش بازدید از اماکن به اثبات می رسد.» معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی از اعلام آمادگی حداقل 12 استان برای حضور در این نمایشگاه گردشگری خبر داد و گفت: «علاوه بر آذربایجان شرقی، فعالان عرصه گردشکری از قم، ایلام، مرکزی، یزد، همدان، البرز، خوزستان، خراسان جنوبی، زنجان، گیلان، کهکیلویه و بویر احمد و کرمان در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.» رستمی با تاکید بر رویکرد میراث فرهنگی آذربایجان شرقی برای حمایت از استارتاپ های نوین در عرصه گردشگری گفت: «دو اپلیکیشن گردشگری تاکنون راه اندازی شده، به این دلیل که در آینده به گردشگری الکترونیک نگاه ویژه ای خواهیم داشت.»
رستمی با اشاره به اینکه انجمن های حرفه ای و صنفی در حوزه گردشگری تلاش می کنند با همکاری میراث فرهنگی با افزایش گردشگر، بازاریابی و تبلیغ به دستاوردهای مناسبی برسیم، گفت: در حوزه آموزش، آذربایجان شرقی استان برتر انتخاب شد که این شاخص موجب بهبود رفتار و رویکرد هتل ها و رستوران ها با میهمانان و افزایش رضایتمندی است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تبریز نمایشگاه ملی صنایع دستی نمایشگاه گردشگری گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۴۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: در سال جاری روستای فهرج یکی از ۸ روستای منتخب کشور برای انتخاب به‌عنوان برترین دهکده‌های گردشگری دنیا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد، سیدمحمد رستگاری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد اظهار کرد: امسال روستای فهرج یکی از ۸ روستای منتخب کشور برای انتخاب به‌عنوان برترین دهکده‌های گردشگری دنیا است.

وی افزود: برای این انتخاب از طرف سازمان گردشگری جهانی شاخص‌هایی مورد نیاز بوده، که هم اکنون در حال انجام است.

نادری ناظر طرح عمرانی روستای فهرج نیز با اشاره به اقداماتی که برای احیا و مرمت این روستا در حال انجام است، اظهار کرد: مرمت و بازسازی، لکه‌گیری بدنه و کف سازی‌ها، دسترس پذیری برای معلولان از اقدامات در حال انجام برای احیای این روستا است.

به گزارش ایمنا، احیای فرهنگ و رسوم روستا، برپایی بازارچه صنایع دستی، نصب تابلوهای بین‌المللی گردشگری، رونق بخشیدن به گردشگری کشاورزی، معرفی آداب و رسوم و غذاهای محلی از اقداماتی است که با همکاری مردم روستا و سازمان‌ها و ادارات مختلف برای جهانی شدن فهرج صورت گرفته است؛ روستای فهرج در بخش مرکزی یزد با جمعیتی بالغ بر ۴ هزار نفر با قدمت ۳ هزارساله آثار تاریخی ارزشمندی دارد.

مسجد جامع قدیمی‌ترین مسجد جامع ایران، قلعه تاریخی، آب انبار از جمله آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری این روستا به شمار می‌روند.

روستای فهرج یزد با بافت تاریخی بسیار زیبا و آثار و بناهای تاریخی ارزشمند در بخش مرکزی یزد واقع شده است.

کد خبر 750948

دیگر خبرها

  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • برگزاری چهارمین همایش معاونان و رؤسای شورا‌های حل اختلاف شمالغرب کشور در تبریز
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • برگزاری دوره آموزشی طرح ملی طوبی در تبریز
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در تبریز