Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا،  سیده‌فاطمه ذوالقدر در نشست خبری در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به برگزاری نشست کمیته سیاسی مجمع بین‌المجالس آسیا در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری در اصفهان بیان کرد: مسئله فلسطین، مسئله مشترک آسیا است که قطعا در اجلاس اصفهان قطعنامه پیشنهادی آن تدوین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروزه دیپلماسی پارلمانی در شرایطی که تلاش می‌شود از سوی آمریکا و متحدانش جمهوری اسلامی ایران به انزوا کشانده شود، از اهمیت بالایی برخوردار است و برگزاری این اجلاس در ایران نشان خواهد داد که جمهوری اسلامی با اقتدار و با استفاده از دیپلماسی فعال مسیر خود را طی می‌کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این اجلاس با حضور نایب رئیس اول مجلس و تعدادی از نمایندگان در اصفهان برگزار خواهد شد و قطعاً کمیته سیاسی به عنوان یکی از کمیته‌های اصلی در تصمیم‌گیری‌های مجمع عمومی نقش مهمی خواهد داشت لذا قطعنامه‌های مصوب این اجلاس نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و توسعه چندجانبه‌گرایی و همچنین ایجاد تعامل و همکاری کشورهای عضو برای حل مسائل منطقه‌ای از دیگر موضوعاتی است که قرار است در این اجلاس ۲ روزه مطرح شود.


 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: فاطمه ذوالقدر مجمع بین المجالس آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۵۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان با وزیر خارجه گامبیا دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر عبداللهیان با اشاره به ابلاغ سلام‌های دکتر رئیسی به همتای گامبیایی در مراسم افتتاحیه اجلاس سران اسلامی، برگزاری و مدیریت موفق اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی را به همتای خود و دولت و مردم گامبیا تبریک گفت.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین ابراز امیداری کرد نتایج اجلاس بانجول برای امت اسلامی سودمند و ثمربخش باشد.

وزیر خارجه گامبیا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار با همتای ایرانی، به‌خاطرات خوب خود از سفرش به تهران و اصفهان و مشاهده ظرفیت‌های گسترده ایران در عرصه‌های مختلف علم و فناوری و دانشگاهی اشاره و تاکید کرد ما ایرانیان را به شجاعت شأن می‌شناسیم.

تانگارا ضمن خوشامدگویی و تشکر از حضور و مشارکت فعال کشورمان در اجلاس بانجول تاکید کرد: ما خواستار دوستی و همکاری با کشورهای بزرگ اسلامی از جمله ایران هستیم.

گامبیا میزبان پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی، در منطقه غرب آفریقا واقع شده است. این کشور قرن‌ها مستعمره بریتانیا بود و در فوریه ۱۹۶۵ به استقلال رسید. گامبیا در پانزدهمین اجلاس، ریاست نشست را به مدت سه سال از عربستان سعودی تحویل خواهد گرفت.

سازمان همکاری اسلامی در ۲۵ سپتامبر ۱۹۶۹ در رباط پایتخت مغرب تأسیس شد. دبیرخانه مرکزی آن در جده و دبیر کل آن حسن ابراهیم طه دیپلمات اهل کشور چاد است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از صبح شنبه ۱۵ اردیبهشت، با وزرای خارجه مصر، اندونزی، عربستان سعودی، ترکیه، بنگلادش، سودان، مالی و همچنین دبیر کل سازمان همکاری اسلامی دیدار کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در خصوص جزئیات سفر خود به گامبیا و شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی نوشت: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل کشی در غزه جدی‌تر شده است.

کد خبر 6096743

دیگر خبرها

  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • اهتمام مجالس آسیا به‌ تقویت ابعاد نظارت همگانی
  • امیرعبداللهیان با وزیر خارجه گامبیا دیدار کرد
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیا
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه در نشست گامبیا
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ در غزه جدی‌تر شده است
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است