Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار دشتی با اشاره به تبدیل آبیاری سنتی اراضی کشاورزی این شهرستان به نوین گفت: بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان دشتی به آبیاری تحت فشار مجهز شده است. ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتی، عبدالله نادری ظهر امروز در بررسی روند اجرای طرح‌های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی دشتی این شهرستان را یکی از قطب‌های کشاورزی و محصولات مهم استان بوشهر دانست و  اظهار داشت: اجرای طرح‌های آبیاری نوین و توسعه گلخانه در اولویت بخش کشاورزی دشتی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از اجرای طرح‌های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی دشتی خبر داد و بیان کرد: تاکنون 9 هزار و 500 هکتار آبیاری تحت فشار در سطح شهرستان دشتی انجام شده و این شهرستان در این زمینه رتبه دوم استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

نادری با اشاره به اینکه سال  قبل یک‌هزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان دشتی به آبیاری تحت فشار مجهز شد افزود: سال قبل برای اجرای طرح آبیاری نوین افزون بر 160 میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی خبر داد و  گفت: در سال گذشته 150 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در حوزه کشاورزی در شهرستان دشتی پرداخت شده است.

فرماندار دشتی با بیان اینکه اکنون  35 درصد جمعیت شهرستان دشتی در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند خاطر نشان کرد: کشاورزی محور توسعه شهرستان است و با وجود همه خدمات و کارهای صورت گرفته با توجه به شرایط کشور که در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم باید با روحیه جهادی کار انجام شود.

بوشهر|تمامی اراضی کشاورزی دشتی به سیستم آبیاری نوین مجهز شد 10 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرد 10 هزارهکتار اراضی استان بوشهر به آبیاری تحت فشار تبدیل می‌شود

نادری بر ضرورت تکریم ارباب رجوع در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: در راستای اجرای طرح‌های اقتصادی همه باید سرمایه گذاران را تشویق به سرمایه گذاری کنند و نباید آنها را دلسرد شوند.

انتهای پیام/ ت

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۶۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی

محمد جواد تشکری گفت: براساس ارزیابی سازمان جهاد کشاورزی استان، خسارات وارده به بخش باغی و زراعی شهرستان‌های بجنورد، اسفراین، بجنورد، جاجرم ۳۹ میلیارد تومان خسارت وارد شد که بیشترین خسارت در سنخواست از توابع شهرستان جاجرم به میزان ۲۵ میلیارد تومان گزارش شد.
وی افزود: وقوع سیلاب به ۷۲۸ هکتار از مزارع و ۹۰ هکتار از باغ ها‌ی سنخواست خسارت وارد شد.
تشکری با تأکید بر اینکه بیمه کشاورزی تنها و موثر‌ترین روشی که دولت می‌تواند از طریق آن برای جبران بخشی از خسارت‌ها به کشاورزان و باغداران کمک کند، گفت: همچنین ۵۸ کیلیومتر از جاده‌های بین مزارع ۲۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارد شده است.
رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه از خسارت سیل به ۱۴ کانال و استخر وآب بند و ۵ رشته قنات در اسفراین و چهار واحد دامپروری نیز خبرداد.
خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • تشییع پیکر مطهر شهید مرتضی غلامی
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ