Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@18:12:37 GMT

ترامپ: چین و ژاپن خودشان از تنگه هرمز محافظت کنند

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۶۵۲۴

ترامپ: چین و ژاپن خودشان از تنگه هرمز محافظت کنند

خبرگزاری فارس: به دنبال مواضع معاون رئیس جمهور آمریکا درباره اینکه تنها 10 درصد نفت آمریکا از تنگه هرمز عبور میکند، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا میگوید که چین و ژاپن خودشان باید از تنگه هرمز محافظت کنند.

ترامپ روز یک شنبه در مصاحبه با شبکه ان بی سی هم گفته بود «آمریکا نیازی به تنگه‌ها ندارد.» وی در پاسخ به این سؤال که آیا ایران به دنبال تحریک اوست، گفت: «نه، فکر نمی‌کنم اینطور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

ترامپ با بیان اینکه تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران موجب افزایش شدید تورم و وضعیت بد اقتصادی شده، در پاسخ به این سؤال که تصور می‌کند پیام اقدامات ایران چه باشد، مدعی شد: «فکر می‌کنم آن‌ها می‌خواهند مذاکره کنند. و فکر می‌کنم که می‌خواهند توافق کنند. توافق من، هسته‌ای است. ببین، آن‌ها سلاح هسته‌ای نخواهند داشت. بحث تنگه‌ها نیست. می‌دانی که چین ۹۱% از نفتش را تنگه‌ها می‌گیرد؟ ما اصلا نیازی به تنگه‌ها نداریم. چون، چون از وقتی که من آمده‌ام، ما تولیدکننده شماره یک انرژی در جهان هستیم. خوب؟ آن‌ هم با فاصله زیاد.»

ترامپ روز دوشنبه با تکرار این مواضع آمریکا د حساب توئیتری خود نوشت که کشورهای دیگر خودشان باید از کشتیرانی در خلیج(فارس) محافظت کنند.

چین و ژاپن از جمله خریداران اصلی نفت از کشورهای خلیج فارس هستند.

مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا نیز اخیرا درمصاحبه با شبکه سی ان ان درباره عبور نفت از تنگه هرمز گفته بود، «رئیس‌جمهور همواره می‌گوید که - همه باید درک کنند - بحث نفت نیست. در حمله به نفتکش‌ها در تنگه که هفته پیش اتفاق افتاد. این روزها ایالات متحده، ما، کمتر از ۱۰ درصد نفت خود را از خلیج فارس تأمین می‌کنیم، چراکه رک بگویم، ما الان یکی از صادرکنندگان پیشروی انرژی در جهان هستیم. چین، هند و دیگران هستند که به این منطقه وابسته‌اند. بحث امنیت و صحت ایالات متحده، اسرائیل و متحدان ما در سرتاسر جهان است. و به همین دلیل است که هرگز به ایران اجازه نمی‌دهیم که به سلاح هسته‌ای دست یابد.»

ترامپ در ادامه توئیت خود برای چند صدمین بار باز هم تاکید کرد که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد.

این درحالیست که مقامات ایرانی بارها تاکید کرده‌اند هیچ وقت به دنبال تسلیحات کشتار جمعی نبوده و براساس فتوای مقام معظم رهبری داشتن تسلیحات اتمی را حرام می‌دانند.

اخبار داغ تصویری تکاندهنده از جنین دوقلو‌ها در زباله‌های رشت! فیلم | دزدی از ماکسیما در روز روشن و مقابل دوربین فیلم | پرواز شیئی عجیب و نورانی در آسمان سنندج فیلم | کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی یک دهه هفتادی فیلم | زنی که تنها ساکن یک شهر در آمریکاست! زندگی تلخ دختری که در11سالگی عروس شد و حالا شوهرش پس از سالها حتی به دیدن فرزند خود نیامده

منبع: فردا

کلیدواژه: ترامپ تنگه هرمز چین ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۶۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نشستی خصوصی، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در یک نشست خصوصی و پشت درهای بسته در اقاماتگاه خود در فلوریدا، دولت جو بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

وی این مقایسه را در میانه اظهاراتش در خصوص پرونده های حقوقی علیه خود مطرح کرد و ضمن حمله به دادستان های این پرونده‌ها گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می کنند و این تنها چیزی است که آنها دارند. این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می شوند».

ترامپ سپس با بیان اینکه بایدن بدترین رئیس‌جمهوری تاریخ کشورمان است، افزود: «زمانی که متهم شدم، گفتم خوب، حالا زمان مبارزه است. او [بایدن] به شدت ناتوان و متقلب است. مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر گرفته است. او یک کلاهبردار است.»

وی همچنین جک اسمیت بازرس ویژه‌ای که دو پرونده فدرال علیه ترامپ را در دست دارد، «قاتل شرور» و «دیوانه» خواند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه در تنگه هرمز
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده بدست سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • تشکیل زنجیره انسانی دانشجویان دانشگاه تورنتو و کانادا برای محافظت از چادر‌های همبستگی مقابل پلیس (فیلم)
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین