Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان در واکنش به گزارش خبرگزاری تسنیم مبنی بر گرفتن پول هنگام نام‌نویسی دانش آموزان باوجود منع قانونی اعلام کرد: رویکردمان مشارکت داوطلبانه مردم‌ در کمک به آموزش و پرورش ‌است. ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان در پاسخ به گزارش خبرگزاری تسنیم با عنوان "خبرهایی ناخوشایند از تخلف فرهنگیان در نام‌نویسی‌ دانش‌آموزان؛ وقتی‌ مردم چوب کم‌کاری دولت را می‌خورند"، جوابیه‌ای به دفتر این رسانه ارسال کرد:

1- پرداختن به بحث نام‌نویسی دانش‌آموزان توسط رسانه‌ها با توجه به اهمیت موضوع و لزوم اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها جای تقدیر دارد و از این جهت آموزش و پرورش استان مراتب سپاس و قدردانی خود را از تمام رسانه‌هایی که به نحوی در این زمینه دستگاه تعلیم و تربیت را یاری می‌نمایند، اعلام می‌دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2- در گزارش مذکور تصریح‌شده که "باوجود اعلام مکرر مسئولان آموزش و پرورش مبنی بر نگرفتن پول هنگام نام‌نویسی از اولیا، متأسفانه بیشتر مدارس دولتی هنوز این رویه را ترک نکرده و بسته به شغل پدر و منطقه محل استقرار مدرسه مبلغی را مطالبه می‌کنند".

برای مخاطبین به‌ویژه فرهنگیان شریف، دانش آموزان عزیز و اولیای گرامی قابل‌پذیرش نیست که موضوع را تعمیم دهیم و ادعا کنیم که بیشتر مدارس دولتی رویه دریافت پول به شکل اجباری دارند. ازاین‌رو شایسته است بررسی دقیق‌تری صورت گیرد و اخبار واقعی به جامعه ارائه شود.

3- عمومیت بخشیدن به یک مشکل و استفاده از عبارات نادرستی چون "تخلف فرهنگیان" و "کم‌کاری دولت" نه‌تنها جفا در حق دولت خدمتگزار، مسئولان و قاطبه معلمان است، بلکه این کار به‌منزله نادیده گرفتن تلاش‌های مدیران صادق و فرهنگیان شریفی است که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دیدار هفته معلم امسال ایشان را پایه‌گذاران تمدن نوین اسلامی خواندند و فرمودند: " معلمان پایه ریزان تمدن نوین و جهادگران در میدان کارزار با جهل و بی‌سوادی هستند که برای جامعه و نسل جوان آن هویت‌سازی فرهنگی می‌کنند.

امروز این عزیزان در مدارس استان و کشور دلسوزانه در جهت رشد و تعالی آینده‌سازان جامعه تلاش می‌کنند. ضمن این‌که انعکاس چنین اخباری برخلاف رسالت یک رسانه متعهد است.

خبرهایی ناخوشایند از تخلف فرهنگیان در نام‌نویسی‌ دانش‌آموزان؛ وقتی‌ مردم چوب کم‌کاری دولت را می‌خورند ثبت‌نام‌های پولی در مدارس دولتیمدارس به حال خود رها شده‌اند/ مسیر پول گرفتن از مردم باز است

4- نویسنده مطلب به‌درستی اشاره کرده که "گرفتن هر نوع پول هنگام نام‌نویسی به جز پول بیمه و کتاب درسی ممنوع است" و از زبان مدیرکل محترم آموزش و پرورش آورده است که " اگر مدیری این کار را انجام دهد تخلف کرده و برابر قانون با وی برخورد می‌شود"، اما بلافاصله پرتناقضی آشکار از "اظهار بی‌اطلاعی مدیرکل آموزش و پرورش استان" سخن گفته که جای تعجب دارد و یا در بخشی از گزارش مذکور آمده است که " بروز این تخلف در مدارس همدان نشان می‌دهد آموزش و پرورش آن‌طور که باید و شاید در حوزه بازرسی و نظارت بر عملکرد مدیران خود عمل نمی‌کند".

واقعیت آن است که موضوع نام‌نویسی در ابعاد مختلف آن از همان روز نخست با نظارت دقیق واحدهای مختلف و ورود جدی و حساب شده مدیرکل محترم آموزش و پرورش دنبال شده و تاکنون به شکل منظم پیش رفته است. این نظارت‌ها از مجاری مختلف در سطح شهرستان‌ها، نواحی و مناطق نیز انجام و هرگونه مشکل یا تخلف از قانون با جدیت پیگیری می‌شود.

5- جای بسی تأمل است که نویسنده مطلب بدون توجه به جایگاه رفیع و ارزشمند معلمان از "عمل نکردن به مقررات از طرف قشر فرهیخته و متولیان تعلیم و تربیت" سخن گفته است؛ این در حالی است که بر اساس نظرسنجی‌ها و پژوهش‌های علمی، معلمان و فعالان تعلیم و تربیت همچنان مرجع علمی و اخلاقی به‌حساب می‌آیند و از مورد وثوق‌ترین اقشار نزد افکار  عمومی هستند.

6- در مطلب مذکور البته به مشکلات اقتصادی مدارس نیز اشاره شده و آمده است:" هرچند مدیران مدارس برای اداره مدرسه با مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستند، اما باید چاره‌ای بیندیشند تا کمک‌های لازم برای گرداندن محیط آموزشی را با روش‌های دیگر و با میل و رغبت از اولیا بگیرند نه این‌که هنگام نام‌نویسی گروکشی کرده و اولیا را در رودربایستی قرار دهند."

پرواضح است که رویکرد آموزش و پرورش نیز مشارکت داوطلبانه مردم در این زمینه است و از آنجایی که کمک به امور مدرسه از اعمال نیک و باقیات الصالحات به‌حساب می‌آید، تشویق به این کار نیز اهمیت خاص خود را دارد، اما دریافت اجباری پول از اولیا در هنگام ثبت‌نام مقوله دیگری است که غیرقانونی بوده و همانطور که اشاره شد، با متخلفان برخورد می‌شود.

7- درج چنین مطالبی بدون تحقیق و بررسی کافی می‌تواند باعث ایجاد نوعی نگرانی در میان خانواده‌ها و اولیای دانش آموزان، فرهنگیان و مسئولان گردد؛ لذا انتظار می‌رود در تهیه و انتشار اخبار و گزارش‌ها دقت بیشتری شود تا عملکرد دستگاه‌های مختلف از جمله دستگاه تعلیم تربیت آن‌گونه که هست، انعکاس پیدا کند.

در پایان ضمن تأکید دوباره بر اصل تعامل با رسانه‌های شنیداری، دیداری و نوشتاری انتظار دارد اخبار و گزارش‌های مربوط به آموزش و پرورش نه بر اساس پیش‌داوری‌ها، بلکه مبتنی بر واقعیات صورت پذیرد».

انتهای پیام/ش

R41405/P/S6,75/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۶۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسینعلی محمدی متکازینی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهشهر دارای بیش از ۲۰۰ مدرسه و ۲۸ هزار دانش آموز است که در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

وی افزود: مدارس شهرستان بهشهر از لحاظ کیفیت از استان جلوتر است و با تراکم دانش آموزی مواجه هستیم، اما مشکل فضا در بهشهر وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر یادآورشد: از خرداد ۱۴۰۳ دبیرستانی‌ها در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهیم داشت و شبه امتحان نهایی برای دانش آموزان برگزار شد.

محمدی گفت: این امتحانات شبه نهایی به‌منظور کاهش استرس دانش‌آموزان دبیرستانی تدوین شده است در مدارس برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر از تک نوبته بودن مدارس بهشهر خبر داد و گفت: همه‌مدارس بهشهر در همه‌مقاطع تحصیلی نوبته هستند و هیچ مدرسه دو نوبته ای در بهشهر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خود یک رسانه است، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی در کشور و استان و شهرستان خانه‌ای نداریم که آموزش و پرورش نباشد و حضور جدی در زندگی مردم دارد و ارتباط ما با خانواده‌ها دو طرفه است.

محمدی متکازینی گفت: در بحث حجاب و عفاف براساس دستگاه نظارتی، بهشهر از جمله شهرهایی است که کمترین چالش را دارد.

وی افزود: حجاب در مدارس اجباری است و قانون است و دانش آموزان باید با پوشش مدرسه حاضر شوند و همه دستگاه‌های فرهنگی باید کمک‌کار ما برای این امر مهم باشند.

کد خبر 6087653

دیگر خبرها

  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • هدف اصلی طرح شهید عرب تجهیز سیستم گرمایشی مدارس است 
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود