Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا افشاری فر نماینده سازمان سنجش در استان فارس اظهار کرد: بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار داوطلب ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در آزمون سراسری ۹۸ با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که بیش از ۹۳ هزار نفر از این داوطلبان از استان فارس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۳۷ هزار و ۸۰۰ نفر از این داوطلبان از شیراز و مابقی از دیگر شهرستان‌های استان در آزمون ورودی دانشگاه‌ها حضور می‌یابند.

علیرضا افشاری فر تصریح کرد: آزمون ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ۱۳ و ۱۴ تیر در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه شیراز گفت: امسال بیش از ۸۰۱ هزار داوطلب زن و ۵۵۱ هزار داوطلب مرد از سراسر کشور در پنج گروه ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

افشاری فر با بیان اینکه امسال نیز مانند سال‌های گذشته آزمون کنکور سراسری و دانشگاه آزاد ادغام شده و یک آزمون جامع در این مقطع برگزار می‌شود، تصریح کرد: متقاضیان ورود به دانشگاه‌های دولتی شامل دانشگاه‌های روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد در صورت کسب امتیاز لازم در این آزمون، در مرحله انتخاب رشته می‌توانند دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی بیان کرد: در آزمون امسال داوطلبان بر اساس نظام آموزشی دوران تحصیل خود به یکی از دفترچه‌های نظام قدیم و نظام جدید آموزشی پاسخ خواهند داد.

نماینده سازمان سنجش در استان فارس به داوطلبان توصیه کرد: اخبار مربوط به آزمون سراسری را تنها از طریق پایگاه اطلاع رسانی سنجش و پیک سنجش دنبال کنند.

انتهای پیام/چ

شرکت داوطلبان فارسی در آزمون سراسری سال ۹۸

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشجویی سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۶۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوبت اول کنکور با حضور ۱۰ هزار داوطلب در استان سمنان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرزین یغمایی ظهر پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگاران به میزبانی دانشگاه سمنان ضمن بیان اینکه ۱۰ هزار و شش نفر برای کنکور سال ۱۴۰۳ در استان ثبت نام کردند، ابراز داشت: رقابت بر سر کرسی دانشگاه‌ها از امروز پنج شنبه آغاز شده است.

وی ضمن بیان اینکه آزمون سراسری کنکور در روز جمعه و شنبه ششم و هفتم اردیبهشت ادامه دارد، افزود: گروه‌های ریاضی و فنی و علوم انسانی امروز پنج شنبه آزمون دادند.

نماینده تام الاختیار برگزاری آزمون سراسری ضمن بیان اینکه سایر گروه‌ها فردا و پس فردا امتحان خواهند داد، ابراز داشت: مرحله دوم آزمون سراسری هفتم و هشتم تیرماه برگزار خواهد شد.

یغمایی ضمن بیان اینکه نتیجه آزمون سراسری نیمه مرداد ماه سال جاری اعلام خواهد شد، تصریح کرد: دانشگاه‌های صنعتی شاهرود، دانشگاه سمنان، دانشگاه دامغان و دانشگاه گرمسار از جمله حوزه‌های مهم امتحانی کنکور هستند.

وی افزود: شمار داوطلبان شرکت در آزمون سراسری سال جاری نسبت به سنوات گذشته با روند افزایشی مواجه بوده است.

کد خبر 6088494

دیگر خبرها

  • آغاز رقابت ۲۱۰۰۰ دانش‌آموز اردبیلی در کنکور سراسری
  • نوبت اول کنکور با حضور ۱۰ هزار داوطلب در استان سمنان برگزار شد
  • نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • آغاز کنکور سراسری؛ رقابت ۲۷ هزار و ۲۰۲ نفر برای ورود به دانشگاه در گلستان
  • مشارکت بیش از ۷۴ هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس
  • میزبانی دانشگاه آزاد بجنورد از داوطلبان کنکور سراسری در سه گروه آزمایشی اصلی
  • دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
  • جزییات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس اعلام شد
  • میزبانی دانشگاه آزاد بجنورد از داوطلبان آزمون سراسری در سه گروه آزمایشی اصلی
  • دانشگاه آزاد نور میزبان یک‌هزار و ۳۷۸ داوطلب آزمون سراسری ۱۴۰۳