Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در پیامی به زبان عربی به دومین همایش بزرگ جبهه جهانی شباب المقاومة تحت عنوان «تکریم شهدای بحرین و مرگ معامله قرن» گفت: جوانان مقاومت نقش بزرگ و سنگینی در جبهه‌های جهاد علیه دشمنان امت اسلامی به ویژه دشمن صهیونیستی، استکبار آمریکایی و اذناب و مزدوران آن داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترجمه بیانیه این مفسر قران کریم به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَوَلَّوْا قَوْمًا غَضِبَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ قَدْ یَئِسُوا مِنَ الْآخِرَةِ کَمَا یَئِسَ الْکُفَّارُ مِنْ أَصْحَابِ الْقُبُورِ (ممتحنة :۱۳)

ای فرزندانم مقاومت کنندگان و حامیان راه مقاومت در جهان

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

ای عزیزانم همیشه این شما بودید که مسئولیت مبارزه با طاغوت را به عهده داشتید و توطئه‌های گذشته را به فضل خدا و با پایداری و تلاش خود با شکست مواجه کردید به گونه‌ای که جوانان مقاومت نقش بزرگ و سنگینی در جبهه‌های جهاد علیه دشمنان امت اسلامی به ویژه دشمن صهیونیستی، استکبار آمریکایی و اذناب و مزدوران آن داشته‌اند.

امّا امروز امت اسلامی با چالش‌های بزرگ‌تر و توطئه‌های سخت‌تر مواجه است، در گذشته قهرمانان امت مقاوم اسلامی زیباترین تصاویر و نمونه‌های جانفشانی را در جبهه‌ها به نمایش گذاشته و در دفاع از اسلام، امت و مقدسات آن به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

امّا امروز مقابله و مواجه سیاسی است که نسبت به مقابله نظامی امتیازات بیشتری دارد. به گونه‌ای که اندیشه سازشگر و منافق، معامله ذلیلانه خود برای فروش فلسطین و قبله اول مسلمانان را آغاز نموده‌اند که باید با قدرت و اراده محکم جلوی آن بایستیم.

لذا نکاتی را برای فرزندان و عزیزان متذکر می‌شوم:

اول: دوستی با دشمنان امت اسلامی، مخالفت صریح با آیات قرآن کریم است به گونه‌ای که خداوند متعال می‌فرماید «سبحانه إِنَّمَا یَنْهَاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِینَ قَاتَلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَأَخْرَجُوکُم مِّن دِیَارِکُمْ وَظَاهَرُوا عَلَی إِخْرَاجِکُمْ أَن تَوَلَّوْهُمْ وَمَن یَتَوَلَّهُمْ فَأُولَئِکَ هُمُ الظَّالِمُونَ» و از ناحیه شرعی و دینی بار دیگر بر حرمت هر نوع همکاری با صهیونیست‌ها تأکید کرده و تکرار می‌کنیم که احدی هرگز نخواهد توانست قبله اول را با معامله‌های قرن و موارد دیگر بفروشد.

دوم: دولت آمریکا بعد از شکست‌های صهیونیست‌ها در جنگ‌های نظامی در غزه و لبنان، سعی دارد مسئله فلسطین را حذف کند و از طریق مزدوران خود از پادشاهان و امرای عرب در منطقه به اشغالگری قدس و مسجد الاقصی مشروعیت ببخشد، امّا با توجه به اینکه پیروزی از آن مستضعفین است، مقاومت و مردان آن این توطئه را سرنگون خواهند کرد همچنان که پیشتر سرنگون کردند. خداوند متعال می‌فرماید: «وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ.

سوم: تاکید می‌کنیم که حقّ بازگشت ملت فلسطین "ألَّذِینَ أُخْرِجُوا مِن دِیَارِهِم بِغَیْرِ حَقٍّ" به وطن خود، یک حق قانونی است که علاوه بر قوانین بین المللی تمامی قوانین انسانی از آن حمایت می‌کنند و هیچ قدرتی در جهان و نه مزدوران آن نمی‌توانند این حق را لغو کنند. موافقت مزدوران با از بین بردن حق بازگشت ملت فلسطین نه تنها خلاف حقوق بشر، بلکه مخالف تعالیم اسلام است.

چهارم: به ملت‌های اسلامی و عربی مؤمن و مقاوم به ویژه فرزندان و جوانانی که در برابر تجاوزهای صهیونیستی آمریکایی مقابله می‌کنند و با این مقابله آنها را با شکست مواجه می‌کنند و به ملت فلسطین که بیش از هفت دهه از مسئله خود دفاع می‌کنند و به ملت‌های لبنان، بحرین، سوریه، یمن و غیر آن درود و سلام می‌فرستیم و از خداوند متعال خواهانیم که برای سایر ملت‌های اسلامی به ویژه در شبه جزیره عربستان فرج و گشایش ایجاد کند و آنها را از دست طاغوتیان نجات دهد.

پنجم: به این پادشاهان و حکام به ویژه حاکمان بحرین که به پیشگام مزدوران صهیونیست‌ها در جهان اسلام تبدیل شدند توصیه می‌کنیم که از پادشاهان سابق درس عبرت بگیرند و همچنین آنها را به دست کشیدن از مزدوری برای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها و رجوع از مسیر ذلت و خواری و بازگشت به آغوش امت اسلامی و مقاومت نصیحت می‌کنم که در غیر این صورت سرنوشت آنان بهتر از مزدوران قبل از خود نخواهد بود.

در پایان از تمامی فرزندان و عزیزانم که این همایش را برگزار کردند تشکر و قدردانی می‌کنم و از خداوند منّان برایشان آرزوی توفیق دارم و بدانید که این راه به پیروزی منتهی می‌شود. «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ».

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۷۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری شنبه شب در همایش حج در بوشهر با تسلیت سالروز شهادت امام صادق علیه السلام اظهار داشت: حج آنچنان مهم است که اهل بیت دعا می‌کردند که نصیبشان شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: انسانی که وارد برنامه حج می‌شود باید وقتی که از لباس احرام بیرون می‌آید انسانی باشد که با خداوند عهد و قرارداد بندگی بسته و انسان دیگری باشد.

وی تصریح کرد: کلمه حج یعنی که کسی قصد کرده زندگی دنیوی را کنار بگذارد و همه زندگی او برای خدا باشد و بندگی خدا کند و مرتکب گناه نشود.

آیت الله صفایی بوشهری ابراز داشت: برخی از عناوین به انسان داده می‌شود، همچون مدیر بودن اما بعد از برکناری آن فرد، این عنوان هم از او گرفته می‌شود اما برخی از عناوین همچون حاجی و حاجیه برای همیشه ماندگار است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به بیان توصیه‌هایی در رابطه با قبل، حین و بعد از سفر به حج پرداخت و گفت: انسان قبل از سفر باید توبه حقیقی کند، توبه هم تنها مربوط به انسان گناهکار نیست، انسان از گذشته خود اگر مرتکب به گناه بوده از خدا طلب بخشش کند و اگر نماز و روزه و حق الناسی به گردن او هست حق خود را نسبت به خداوند و بندگانش ادا و طلب بخشش کند.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: اگر انسان در زندگی احیاناً مراعات عدالت نکرده همچون توجه بیشتر به پسر نسبت به دختر در یک خانواده و یا بلعکس، قبل از رفتن به حج از فرد مقابل دلجویی کند، همچنین از افرادی که در زندگی به او کمک کردند قدردانی کرده و آنان را مورد احترام قرار دهد.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه حین انجام اعمال حج دل‌ها باید سبک و خالی از کینه باشد گفت: در دلمان کینه و ناراحتی نباشد که آن را با خود به مکه ببریم.

وی با توصیه به مرور اعمال حج پیش از اعزام و رعایت برخی مستحبات گفت: به مواردی که روحانی کاروان توصیه می‌کند حتماً عمل شود تا اعمال به درستی و صحیح انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با توصیه به وحدت و همدلی بین مردم شیعه و سنی اظهار داشت: اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است.

آیت الله صفایی بوشهری در توصیه‌ای پیرامون بعد از حج گفت: در عرفات همه گناهان انسان بخشیده می‌شود اما بعد از حج فرد باید این موارد را مراقبت کند و گناه مرتکب نشود.

کد خبر 6096735

دیگر خبرها

  • رهبر معظم انقلاب: حج امسال باید برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش باشد/ حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/ برای دفاع از فلسطین منتظر دیگران نمی‌مانیم
  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • حج امسال، حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند / یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • حج امسال حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • حزب الله: با پهپادهای انتحاری المطله را هدف قرار دادیم
  • حملات جدید حزب الله به شتولا و آویویم
  • حزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفت
  • حزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفت
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود