Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-26@20:19:26 GMT

خروج هر گونه محموله گندم از درگز ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۷۸۹۸

مهدی خالقی در گفتگو با خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ ضمن اشاره به آغاز فصل برداشت گندم در شهرستان و شنیده شدن زمزمه‌هایی مبنی بر حمل گندم به خارج از درگز اظهار کرد: با هدف پیشگیری از فعالیت سودجویان، ایجاد نظم در حمل و نقل گندم و تسهیل در خرید گندم از کشاورزان، خروج هرگونه محموله گندم از درگز ممنوع اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر اداره جهاد کشاورزی درگز افزود: در صورت مشاهده هر گونه تخطی از دستورالعمل فوق، محموله گندم توسط ارگان‌های ذیربط، ضبط و توقیف خواهد شد.

وی عنوان کرد: وجه خرید گندم به صورت تمام و کمال از طریق بانک کشاورزی پرداخت می‌شود و بانک هیچگونه حق دخل و تصرفی در وجه مربوطه بدون هماهنگی با صاحبان حساب را ندارد.

خالقی تصریح کرد: اگر کشاورز بنا به هر دلیلی از تحویل گندم به مراکز خرید تضمینی گندم خودداری کرده و آن را در بازار آزاد به فروش برساند، مشمول دریافت خدماتِ حمایتی جهاد کشاورزی از قبیل: دریافت نهاده‌ها و… نمی‌شود.

این مقام مسئول در پایان از کشاورزان خواستار شد گندم مازاد بر مصرف خود را به مراکز تعیین شده تحویل دهند تا ضمن بهره‌مند شدن از تسهیلات مربوطه در امور کشاورزی، دسترسی سایر افراد (غیر کشاورز) به ارقام گندم را آسان‌تر کنند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۷۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان همچنان چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۶۰۰ هزارتن گندم از کشاوزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ هزارتن رشد داشته است.

به گفته او، بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش های نرمال در اردیبهشت برآورد می شود که میزان خرید تضمینی گندم با پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران و اعلام جایزه تحویل به ۱۲ میلیون تن برسد که نسبت به سال قبل ۱۴ درصد رشد خواهد داشت.

هاشمی ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که تولید گندم به بالای ۱۴ میلیون تن برسد که در صورت اعلام جایزه تحویل و جلوگیری از هدررفت تولید، خودکفایی به طور کامل تحقق می یابد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه برداشت گندم در ۸ استان در حال انجام است، افزود: از مسئولان انتظار داریم که هرچه سریع تر جایزه تحویل را اعلام کند تا از هدررفت گندم‌تولیدی جلوگیری می کند.

او گفت: با توجه به شرایط مساعد بارندگی و تولید انتظار می رود که هرچه سریع تر جایزه گندم توسط رئیس جمهور اعلام شود و کماکان پیگیر این موضوع هستیم تا از واردات گندم بی نیاز شویم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • کشاورزان همچنان چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • آغاز فصل نوغانداری در مازندران
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران