Web Analytics Made Easy - Statcounter

آوارگان فلسطینی در لبنان با برگزاری اعتصاب سراسری و عزای عمومی در تمامی اردوگاه‌های این کشور، مخالفت خود را با کنفرانس اقتصادی منامه و طرح معامله قرن آمریکا اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، مخالفت فلسطینیان با کنفرانس اقتصادی بحرین به این دلیل است که در واقع شکوفایی اقتصادی به نوعی "مانور استراتژیکی" است که دولت آمریکا در سطح منطقه به آن متوسل شده تا موضع طرف فلسطینی مخالف با معامله قرن را دور بزند و فلسطین را در محدوده تنگ محاصره کرده و شروطش را به فلسطینیان تحمیل کند تا به مساله فلسطین پایان داده، قدس را یهودی‌سازی کرده و حق بازگشت آوارگان فلسطینی بر اساس قطعنامه ۱۹۴ را حذف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار اعتصاب، قرار است "کمیته گفت‌وگوی لبنانی فلسطینی" نشستی در بیروت برگزار کند تا به صورت رسمی بررسی مسائل مشترک آغاز شود. طبق اعلام منابع موثق فلسطینی، مسائل مورد بررسی در این جلسه پیرامون صدور بیانیه این کمیته شامل موضع دو طرف درخصوص کنفرانس اقتصادی و طرح معامله قرن، پیامدهای این طرح بر مساله فلسطین و حق بازگشت آوارگان خواهد بود.

حسن منیمنه، رئیس کمیته گفتگوی لبنان و فلسطین در نشست خبری گفته بود، لبنانی‌ها و فلسطینی‌ها جایگزینی برای راه‌حل سیاسی مساله فلسطین با پروژه‌های توسعه را نمی‌پ‍ذیرند و می‌توانند در کنار مواضع دیگر کشورهای عربی اجرای طرح اسکان دائمی را که یکی از بندهای طرح معامله قرن است، ناکام بگذارند.

در میان اعتصاب آوارگان فلسطینی در اردوگاه‌های لبنان در اعتراض به کنفرانس منامه و آغاز گفت‌وگوی لبنانی – فلسطینی، منابع فلسطینی از توافق این دولت برای احیای چارچوب‌های مشترک در لبنان خبر دادند و قرار است "هیئت کار مشترک لبنان فلسطین" که به ریاست نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان سوم سپتامبر ۲۰۱۸ تشکیل شد، نخستین نشست‌هایی را در سفارت فلسطین در بیروت طی ماه میلادی ژوئیه برگزار کند.

اشرف دبور، سفیر فلسطین در لبنان در دیدار با سازمان آزادی‌بخش فلسطین، این سازمان را در جریان اقدامات عملی برای رفع شکاف موجود در فلسطین و اختلافات از طریق بررسی وضعیت داخلی فلسطین قرار داد تا فلسطینیان به صورت متحد با توطئه‌های موجود درباره مساله فلسطین و حقوق مشروع خود و در رأس آنها حق بازگشت مقابله کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لبنان بحرين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۷۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت اسلامی بحرین با حمله پهپادی به اسرائیل اعلام موجودیت کرد + فیلم

گروه مقاومت اسلامی بحرین موسوم به «سرایا الاشتر» (گروهان‌های الاشتر) از حمله پهپادی به فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از المیادین، گروه مقاومت اسلامی بحرین موسوم به «سرایا الاشتر» (گروهان‌های الاشتر) با انتشار تصاویری از حمله پهپادی به فلسطین اشغالی اعلام موجودیت کرد.

این نخستین بار است که گروه مقاومت بحرین موسوم به سرایا الاشتر به اسرائیل حمله می‌کند.

گروه‌هان‌های الاشتر (سرایا الاشتر) به عنوان گروه مقاومت اسلامی بحرین تصاویری از حمله پهپادی به ساختمان شرکت حمل و نقل «تراک نت» در بندر ایلات خبر داد.

شرکت تراک نت پس از محاصره دریایی بندر ایلات از سوی یمنی‌ها، اقدام به انتقال زمینی کالا از بنادر کشورهای عربی خلیج فارس به فلسطین اشغالی کرده است.

کد خبر 750341

دیگر خبرها

  • مقاومت بحرین از حمله دوم به بندر ایلات اشغالی خبر داد
  • حمله به ایلات اسرائیل؛ این‌بار «سرایاالأشتر» + فیلم
  • دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به اسرائیل
  • بازار طلای تهران در تعطیلی/ اعتصاب طلا فروشان در اعتراض به چیست؟
  • حمله مقاومت اسلامی بحرین به بندر ایلات برای اولین بار+ فیلم
  • مقاومت اسلامی بحرین با حمله پهپادی به اسرائیل برای اولین بار+ فیلم
  • مقاومت اسلامی بحرین با حمله پهپادی به اسرائیل اعلام موجودیت کرد + فیلم
  • اعتراض و تجمع حامیان فلسطین در دانشگاه‌های استرالیا
  • اعتراض دانشجویان مساله فلسطین و غزه را جهانی کرد
  • حمله پهپادی گروه بحرینی به اسرائیل