Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام ارزانی دکتر ارزانی با بیان اینکه اگر بخواهیم فرد، خانواده و جامعه سالمی داشته باشیم باید به اهل بیت(ع)تمسک کنیم، گفت: دهه کرامت می‌تواند کمک کند تا محبت قلبی مردم به اهل بیت(ع) تبدیل به رفتار فردی و اجتماعی شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «دکتر حبیب رضا ارزانی» در نشست شورای هماهنگی جشن های دهه کرامت که عصر امروز (دوشنبه، سوم تیرماه) در جامعه انجمن اسلامی بازار و اصناف برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) گفت: امام رضا(ع) فرمودند: «فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا»،« اگر مردم خوبی‌های کلام ما را بدانند، از ما تبعیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 

رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت بیان کرد: در زیارت جامعه کبیره آمده است: «بِكُمْ فَتَحَ اللَّهُ وَ بِكُمْ يَخْتِمُ وَ بِكُمْ يُنَزِّلُ الْغَيْثَ، وَ بِكُمْ يُمْسِكُ السَّمَاءَ أَنْ تَقَعَ عَلَى الْأَرْضِ إِلا بِإِذْنِهِ»،«و بخاطر شما فرو ریزد باران را و بخاطر شماست که نگهدارد آسمان را از این که بر زمین افتد جز به اذن او»،همچنین امام خمینی(ره) در تفسیر سوره حمد به جایگاه مهم اهل بیت(ع) به عنوان واسطه های فیض بین زمین و آسمان اشاره کرده اند. این فیض مربوط به شیعیان و  مسلمانان نمی شود، بلکه در اقصی نقاط دنیا و همه موجودات عالم اگر فیضی دریافت می کنند، به واسطه اهل بیت(ع) است.

 

وی اضافه کرد: افتخار ما این است که امام رضا(ع) در کشور ما مدفون است و به لطف خدا نیز حرکت عظیمی نیز در طول ده سال گذشته برای بزرگداشت دهه کرامت در کشور شکل گرفته است.

 

حجت الاسلام ارزانی خطاب به اعضای جامعه انجمن بازار و اصناف گفت: در جشن های دهه کرامت، نگاه ما، نگاهی مردمی است و شما به عنوان اعضای جامعه انجمن اصناف و بازار اگرچه کار اقتصادی انجام می دهید ولی کارتان تاثیرگذاری مستقیم بر فرهنگ دارد.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری هشت سال است که شعار سال را در رابطه با موضوع اقتصادی نامگذاری می کنند و آن هم به این دلیل است که اگر اقتصاد ما سامان یابد، قطعا بسیاری از مشکلات فرهنگی نیز حل می شود.

 

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ ما باید دست به دامن فرهنگ مکتب اهل بیت(ع) دراز کنیم، خاطر نشان کرد: به غیر از تمسک به دامن اهل بیت(ع) نمی توانیم این انقلاب را به جلو ببریم و راهی دیگر به غیر این نیست. اگربخواهیم فرد، خانواده و جامعه سالمی داشته باشیم، به طور قطع تنها راه همین تمسک به اهل بیت(ع) است.

 

دبیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: محبت به اهل بیت(ع) در جامعه ما در عالی ترین سطح وجود دارد، و این محبت می تواند در جامعه ما تبدیل به رفتار درست شود. دهه کرامت می تواند کمک کند تا محبت مردم به اهل بیت(ع) تبدیل به رفتار شود. زیرا که توسل و تمسک به اهل بیت(ع) است که می تواند جوانان را از بسیاری از آسیب های اجتماعی مصون بدارد و در این زمینه نقش جامعه بازار و اصناف بسیار مهم است.

 

وی خاطرنشان کرد: اهل بیت(ع) خودشان هم تاکید براین موضوع داشتند که بهترین مدل وحدت در جامعه آنها هستند و باید به آنها تمسک کرد، ظرفیت اهل بیت(ع) به قدری بالا است که اگر این ارتباط به درستی برقرار شود و ما آنها را به جامعه بویژه به جوانان به درستی معرفی کنیم همگی از آن حضرات(ع) تبعیت می کنند.

 

گفتنی است، جشن‌های مردمی دهه کرامت  از اول ذی‌القعده همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز می شود و تا یازدهم ذی‌العقده ولات امام رضا (ع) ادامه دارد.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس مسجد بیرجند شیراز اردبیل غنی سازی اوقات فراغت خراسان جنوبي جامعه انجمن اسلامی اصناف و بازار جشن های مردمی دهه کرامت دهه کرامت کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۸۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)

به گزارش صدای ایران ازایرنا به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار رهبر شیعیان کشور آفریقایی مالی، ضمن ابراز خرسندی از ترویج مکتب اسلام و اهل بیت در دیگر کشور‌ها ابراز داشت: حقیقتاً زمانی که عزیزانی مانند شما را می‌بینیم که به سبب ارتباطی که با حوزه علمیه قم داشته‌اند، امروز در کشور خود مورد اعتماد مردم‌اند و عَلَم اسلام و مکتب اهل بیت را در دست گرفته‌اند، برای ما مایه مباهات است.

امام جمعه قم با اشاره به نقش اخلاق در تبلیغ دین اظهار داشت: پیامبر با رفتار و اخلاق پیروز شد «وَلَو کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ ٱلقَلبِ لَٱنفَضُّواْ مِن حَولِکَ.» بنابراین شما نیز باید با اخلاق، تفکر اهل بیتی را در کشور خود گسترش دهید.

وی ادامه داد: امام رضا – علیه السلام – می‌فرماید «فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا.» یعنی اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بدانند، از ما پیروی خواهند کرد؛ بنابراین باید قبل از گفتار، با رفتار دین را به مردم معرفی کنیم «کُونُوا دُعَاهً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ.»



نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مردم رفتار ما را نگاه کرده و ارزیابی می‌کنند و در نتیجه همین رفتار است که اگر گفته‌های ما منطقی باشد به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند.

وی تأکید کرد: آنگونه مکتب اهل بیت – علیهم السلام – را به مردم معرفی کنید که دل‌های آماده به شما گرایش پیدا کنند، زیرا شما نماینده مکتبی هستید که می‌تواند ایجاد جاذبه نماید.

استاد حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد: امیدواریم حضورتان در ایران و خصوصاً شهر مقدس قم، عزم و اراده شما را برای تلاش بیشتر فراهم سازد که خداوند متعال می‌فرماید «وَ الَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا.»

وی با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان خاطر نشان کرد: کی باور می‌کردیم که عزیزان ما در کشور‌های آفریقایی – به برکت این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی – مدافع انقلاب بشوند و حتی هدایت گری مردم را بر عهده بگیرند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نه تنها مدافع شیعه و مسلمانان، بلکه مدافع تمامی مظلومان جهان است. ما قدر تک تک شما را می‌‎دانیم و در مشکلات در کنار شما خواهیم بود، زیرا جمهوری اسلامی مسلمانان را عنصر پیکر واحد می‌داند.



در ابتدای این جلسه، رهبر شیعیان مالی ایران را پشتیبان انسانیت و کشوری عنوان کرد که اسلام را سر پا نگاه داشته است و گفت: همگان می‌دانند که ایران از مظلومان دفاع می‌کند.

"سید محمد شوالا حیدرا" همچنین گزارشی از وضعیت شیعیان کشور مالی و انعکاس خوب حمله ایران به رژیم صهیونیستی در کشور‌های آفریقایی ارائه شد.

دیگر خبرها

  • نگاهی به فیلم هویت حاتمی‌کیا، به مناسبت بازپخش از شبکه نمایش
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • شانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد
  • ریشه‌یابی خشونت‌های فیزیکی و کلامی/ جریمه بدون آموزش تاثیری ندارد
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است
  • استادان، دانشجویان را برای تبدیل دانایی به توانایی ترغیب کنند
  • ما به دنبال تبدیل مجلس سنتی به مجلس نوین هستیم