Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب به نقل از النشره، مخالفت فلسطینیان با کنفرانس اقتصادی بحرین به این دلیل است که در واقع شکوفایی اقتصادی به نوعی "مانور استراتژیکی" است که دولت آمریکا در سطح منطقه به آن متوسل شده تا موضع طرف فلسطینی مخالف با معامله قرن را دور بزند و فلسطین را در محدوده تنگ محاصره کرده و شروطش را به فلسطینیان تحمیل کند تا به مساله فلسطین پایان داده، قدس را یهودی‌سازی کرده و حق بازگشت آوارگان فلسطینی بر اساس قطعنامه ۱۹۴ را حذف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در کنار اعتصاب، قرار است "کمیته گفت‌وگوی لبنانی فلسطینی" نشستی در بیروت برگزار کند تا به صورت رسمی بررسی مسائل مشترک آغاز شود. طبق اعلام منابع موثق فلسطینی، مسائل مورد بررسی در این جلسه پیرامون صدور بیانیه این کمیته شامل موضع دو طرف درخصوص کنفرانس اقتصادی و طرح معامله قرن، پیامدهای این طرح بر مساله فلسطین و حق بازگشت آوارگان خواهد بود.

حسن منیمنه، رئیس کمیته گفتگوی لبنان و فلسطین در نشست خبری گفته بود، لبنانی‌ها و فلسطینی‌ها جایگزینی برای راه‌حل سیاسی مساله فلسطین با پروژه‌های توسعه را نمی‌پ‍ذیرند و می‌توانند در کنار مواضع دیگر کشورهای عربی اجرای طرح اسکان دائمی را که یکی از بندهای طرح معامله قرن است، ناکام بگذارند.

در میان اعتصاب آوارگان فلسطینی در اردوگاه‌های لبنان در اعتراض به کنفرانس منامه و آغاز گفت‌وگوی لبنانی – فلسطینی، منابع فلسطینی از توافق این دولت برای احیای چارچوب‌های مشترک در لبنان خبر دادند و قرار است "هیئت کار مشترک لبنان فلسطین" که به ریاست نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان سوم سپتامبر ۲۰۱۸ تشکیل شد، نخستین نشست‌هایی را در سفارت فلسطین در بیروت طی ماه میلادی ژوئیه برگزار کند.

اشرف دبور، سفیر فلسطین در لبنان در دیدار با سازمان آزادی‌بخش فلسطین، این سازمان را در جریان اقدامات عملی برای رفع شکاف موجود در فلسطین و اختلافات از طریق بررسی وضعیت داخلی فلسطین قرار داد تا فلسطینیان به صورت متحد با توطئه‌های موجود درباره مساله فلسطین و حقوق مشروع خود و در رأس آنها حق بازگشت مقابله کنند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۸۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس آلمان با تجمع حامیان فلسطین

امروز(سه‌شنبه) حدود یکصد نفر، ۲۲ چادر در محوطه دانشگاه آزاد برلین برپا کردند و به فراخوانی موسوم به «ائتلاف دانشجویی برلین» علیه جنگ در غزه پیوستند.

به گزارش صدای ایران از خبرگزاری روزیترز،این گروه دانشجویی خواستار لغو اتهامات کیفری علیه دانشجویان و افراد دیگری شد که با فلسطینی‌ها در دانشگاه‌ها همبستگی نشان داده‌اند.

دانشجویان دانشگاه‌های مختلف برلین با در دست داشتن پرچم فلسطین و سردادن شعارهایی در حمایت از فلسطینی‌ها و محکوم کردن [رژیم] اسرائیل و [دولت] آلمان به تظاهرات پیوستند.

دانشجویان همچنین خواستار ممنوعیت حضور پلیس در محوطه دانشگاه و بازگرداندن دانشگاهیان و کارکنان دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی آلمان شدند که به دلیل مواضع سیاسی خود اخراج یا از بودجه خارج شده‌اند.



دانشگاه آزاد برلین اعلام کرد که معترضان سعی کردند اتاق‌ها و سالن‌های سخنرانی دانشگاه را اشغال کنند و دانشگاه شکایت‌های کیفری ارائه کرد و سخنرانی‌ها در چندین ساختمان را تعلیق کرد.

بر اساس این گزارش، اعتراضات دانشجویان به جنگ رژیم صهیونیستی در غزه و روابط دانشگاه‌ها با اسرائیل در سراسر اروپا گسترش یافته است. دانشجویان نسبت به تهاجم گسترده اسرائیل به غزه اعتراض دارند که از پانزدهم مهرماه سال گذشته تاکنون، بیش از ۳۴ هزار کشته برجای گذاشته است.

به گزارش ایرنا، نزدیک به هفت ماه از آغاز درگیری‌ها در نواز غزه و کشتار بی‌سابقه فلسطینیان به دست نیروهای رژیم اشغالگر قدس می‌گذرد. در طول این مدت و در کنار همه ابراز نگرانی‌ها، محکوم کردن‌ها، حمایت از فلسطین و اعتراض‌ها در کشورهای مختلف دنیا به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، این بار دامنه این اعتراض‌ها به دانشگاه‌های دنیا هم کشیده شد.

اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به کشتار مردم فلسطین در حالی ادامه دارد که پلیس آمریکا بر خلاف هفته‌های گذشته سیاست محافظه‌کاری خود را کنار گذاشته و به شدت این تجمعات را سرکوب می‌کند.



دیگر خبرها

  • حزب‌الله پاسخ حملات اسرائیل را داد
  • بزرگترین عملیات تخریب در نقب/ ۴۷باب خانه فلسطینیان ویران شد+ فیلم
  • برخورد پلیس آلمان با تجمع حامیان فلسطین
  • حمدان: گذرگاه رفح فقط توسط فلسطینیان باید مدیریت شود
  • پلیس آلمان اردوگاه حامی فلسطین در دانشگاه برلین را جمع‌آوری کرد
  • ساخت پناهگاه نمادین جوانان فلسطینی با قوطی های کنسرو
  • پناهگاه قوطی کنسروی فلسطینی‌ها: فریاد رنج در میان جنگ (+فیلم)
  • آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد
  • طرح تل‌آویو برای تبدیل غزه به مکانی غیرقابل سکونت
  • کدام دانشگاه‌ها به جنبش حمایت از فلسطین پیوسته‌اند؟ | اینفوگرافیک