Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در ششمین نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان در استانداری اظهار داشت: وظیفه ما کاستن مشکلات در استان است اگر در زمان سیل بنا بود وظایف را خط کشی شده تقسیم کنیم خوزستان از بحران خارج نمی‌شد و اگر امروز رضایت مسئولان کشوری از مدیریت بحران در استان را شاهد هستیم در نتیجه کار جهادی و در کنار هم بودن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره ساخت همه سیل بندها در دشت آزادگان گفت: در حال حاضر سیل بندها در بخش بامدژ اهواز، شعیبیه شوشتر و شوش در معرض آسیب هستند لذا با توجه به اینکه امکان دارد سال آبی جدید با ترسالی رو به رو شویم باید در استحکام بخشی و احداث آنها تسریع شود.

رئیس قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان با اشاره به مصوبه تخلیه آب از اراضی کشاورزی مناطق سیل زده تا پایان خرداد ماه سال جاری گفت: از ۴۰ هزار هکتار اراضی زیر آب، آب از بخش عمده‌ای نزدیک به ۳۲ هزار هکتار تخلیه شده است اما ما به کشاورزان دشت آزادگان و هویزه قول داده بودیم که تا پایان خرداد تمامی اراضی تخلیه شوند.

وی افزود: در حال حاضر هشت هزار هکتار دیگر از اراضی زیر آب هستند که باید هر چه سریع‌تر تخلیه و آماده شوند تا به تعهدی که به مردم دادیم عمل کرده باشیم.

شریعتی با اشاره به پیشنهاد ۲ اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریالی از سوی دولت به منظور ساماندهی زیرساختهای مناطق سیل زده اشاره کرد و گفت: امیدواریم این پیشنهاد تصویب شود اما اگر تصویب نشود از اعتبارات استانی برای بهبود زیرساختهای مناطق سیل زده استفاده می‌کنیم و اگر لازم شد مجبوریم پیشرفت برخی پروژه‌های عمرانی را متوقف کنیم.

لزوم همکاری بانک‌ها با مردم مناطق سیل زده

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه حدود ۳ هزار مسکن احداثی و ۱۰ هزار مسکن تعمیراتی در مناطق سیل زده استان وجود دارد گفت: اقدامات بازسازی و نوسازی در این واحدها و مراحل مختلف اعطای وام به آنها آغاز شده اما ضرورت دارد بانک‌ها همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند.

فاضل عبیات با بیان اینکه عملیات اجرایی بسیاری از مدارس در شهرستان‌هایی مانند شوش و شوشتر آغاز شده و در شهرستان‌های شادگان و دشت ازادگان به زودی آغاز می‌شود گفت: در مناطق سیل زده ۳۴ مدرسه احداثی و ۷۴ مدرسه تعمیری وجود دارد.

/ ‏۶۰۰۲/‏۷۱۶۴

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۸۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است

آرش صیادی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه  رشد جمعیت  در شهر جدید پرند رو به افزایش است بنابراین تامین زیرساخت ها و خدمات روبنایی در این شهرها ضروری است گفت: جمعیت پرند از ۳۵۰ هزار نفر رد شده است و جمعیت ۳۷هزار نفری دانش آموز داریم و  این آمارها نشان می دهد جمعیت پرند به ۴۰۰ هزار نفر نزدیک است. 

وی افزود:  ۷ مدرسه در سال ۱۴۰۲ تحویل آموزش و پرورش داده ایم و سه مدرسه در دست ساخت داریم.

صیادی بیان کرد: بیمارستان دولتی در شهر جدید پرند وجود نداشت که بعد از پیگیری های صورت گرفته مجوز ساخت بیمارستان را گرفته ایم و تا ابتدای خرداد ماه کلنگ ساخت بیمارستان دولتی که به صورت مشارکتی ساخته می شود زده خواهد شد.

صیادی با بیان اینکه  ۳۰ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن  از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن  تا اسفند ماه سال گذشته  پیش بینی کرده  بودیم  گفت:   با توجه به هدف گذاری های صورت گرفته و با تاکید وزیر راه وشهرسازی مبنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت های اراضی  برای ساخت نهضت ملی مسکن ۳هزار واحد افزایش یافت و به  ۳۳هزار و  ۵۰۰ رسانده‌ایم. 

مدیرعامل شرکت عمران پرند با بیان اینکه  محدودیت جدی در بحث زمین داریم و ۱۳۰۰ هکتار اراضی نیاز داریم گفت: ۵۰ هزار متقاضی هنوز  اراضی برای آنها تامین نشده است و اگر شهرک اعتمادیه ساخته شود ۱۰ هزار متقاضی جایگذاری می شود اما هنوز  برای ۴۰ هزار متقاضی اراضی تامین نشده است.

وی تاکید کرد: تلاش دولت آن است که ساخت مسکن با کمترین هزینه ها صورت گیرد به طوری که قیمت زمین  را به حداقل ممکن رسانده  ایم و پروژه ۴هزار واحدی را که خرداد ماه سال ۱۴۰۱ کلنگ زنی شد  با متری ۱۰ میلیون تومان ساخته شده است و تقریبا یک خانه ۷۰ تا۸۰ متری حدود یک میلیارد و ۲۰۰ تا یک میلیارد ۳۰۰ میلیون تومان تمام می شود.

صیادی اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه ها در پروژه های نهضت ملی مسکن تعدیل قیمت می خورد و قیمت تمام شده قطعا افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت عمران پرند توضیح داد: ۴هزار واحد نهضت ملی مسکن آماده افتتاح است که میانگین ساخت هر واحد حدود ۱۰ میلیون تومان در هر متر مربع است که قیمت تمام شده آن یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می شود.

وی اظهار کرد: در دولت سیزدهم تا کنون ۱۱هزار و۲۰۰ واحد مسکونی تحویل متقاضیان شده است و در برنامه است که ۴هزار واحد حداکثر تا دو ماه آینده و ۵هزار واحد دیگر تا پایان سال تحویل متقاضیان شود.

صیادی در خصوص دو خطه کردن مترو پرند گفت: دو خطه کردن مترو پرند در دستور کار بوده که به دلیل داشتن معارض سنگین به تعویق افتاده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • اژه‌ای:‌ حجاب مسأله مهم کشور است
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • حجاب مسأله مهم کشور است/ باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • رئیس قوه قضاییه:‌ حجاب مسأله مهم کشور است
  • محسنی اژه‌ای: باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضین به جان و مال مردم داشت
  • اژه‌ای:‌حجاب مسأله مهم کشور است
  • شهید مطهری روشن‌فکر، زمان‌شناس و مخاطب‌شناس بود
  • شهید مطهری به معنای واقعی کلمه روشنفکر و عارف بود/ در برابر مخالفین با سعه‌صدر و حُسن‌خلق رفتار می‌کرد
  • باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت