Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه هیأت به‌صورت هم‌زمان از طریق سازمان بازرسی کل کشور، دادستانی کل و دادسرای عمومی تهران به زندان عزیمت کرده و بررسی‌های لازم را انجام داده و موضوع را پیگیری می‌کنند.

به گزارش مشرق، مهدی امیری اصفهانی معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور با اشاره به موضوع قتل در زندان فشافویه، اظهار کرد: رئیس قوه قضائیه در این خصوص اظهارنظر کردند و سه هیأت به‌صورت هم‌زمان نیز از طریق سازمان بازرسی کل کشور، دادستانی کل و دادسرای عمومی تهران به زندان عزیمت کرده و بررسی‌های لازم را انجام داده و موضوع را پیگیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه:

فیلم / توضیحات رئیس قوه قضاییه درباره حادثه زندان فشافویه

وی گفت: هر تخلفی در این خصوص بدون ملاحظه موردبررسی قرارگرفته و با آن برخورد می‌شود که علاوه بر این هیئتی برای دلجویی از خانواده متوفی اعزام شدند و امیدواریم در آینده دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور ادامه داد: یکی از مواردی که همواره موردتوجه دستگاه قضایی بوده و رئیس قوه قضاییه بر آن تأکیددارند، ارتباط نزدیک‌تر مردم با دستگاه قضایی است.

امیری اصفهانی بیان کرد: امروز در سومین روز از هفته قوه قضاییه تحت عنوان ملاقات مردم با مسؤولان قضایی، در شهرستان دماوند حاضر شدیم و در دو نشست با اعضای شورای شهر و روستا و کارگزاران اجرایی به بررسی و یادداشت مسائل و مشکلات مختلف پرداختیم.

وی افزود: بخشی از مسائل مطرح‌شده مربوط به دادگستری دماوند است که از طریق رئیس دادگستری مورد پیگیری قرار می‌گیرد و بخش خارج از قوه قضاییه و دستگاه‌های اجرایی، از طریق مراجع مربوط پیگیری می‌شود تا مردم شاهد اثر این حضور بوده و به ارتباط بیشتری با دستگاه قضایی تشویق شوند.

معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور در خصوص اقدام ایران در مورد تجاوز پهباد آمریکا بیان کرد: معاون حقوقی رئیس‌جمهور در این خصوص اعلام کرد که ما این موضوع را به‌عنوان اقدام خلاف کنوانسیون‌های حقوق بشری و ناظر به حقوق بین‌الملل پیگیری می‌کنیم.

امیری اصفهانی اضافه کرد: وزارت خارجه نیز این موضوع را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کرده و دادستان کل کشور موظف به پیگیری از طریق مراجع مربوطه است.

وی با اشاره به برخورد با مفسدان اقتصادی تأکید کرد: در دوره جدید پیش از اصلاح قانون، مقرر شد که از ظرفیت مراجع قضایی استفاده شود و مجموعه‌ای تخصصی در جهت مبارزه با مفاسد اقتصادی با استفاده از مراجع قضایی ایجادشده و مرکزی به شکل ستادی و متمرکز به هدایت آن بپردازد، تا در کوتاه‌ترین زمان، برخورد مؤثر شکل گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور در زمینه جلوگیری از حقوق‌های نجومی عنوان کرد: با توجه به قانون رسیدگی به دارایی کارکنان دولت، همه کارگزارانی که مشمول این قانون هستند، مکلف‌اند که دارایی پیش و پس از خدمت خود اعلام کنند.

امیری اصفهانی افزود: در این راستا دفتری در قوه قضاییه تشکیل‌شده و سامانه‌ای ظرف دو ماه آینده راه‌اندازی می‌شود که بر اساس آن، افراد موظف به ثبت اطلاعات هستند، پس از ثبت اطلاعات و انجام راستی آزمایی، در صورت برخورد با مورد انحرافی، موضوع از طریق مرجع قضایی پیگیری می‌شود.

وی در ادامه اشاره‌ای نیز به بحث جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز داشت و گفت: صیانت از حقوق عامه، منابع طبیعی، اراضی متعلق به مردم و مسائل زیست‌محیطی به‌عنوان بخش جدی در دادستانی کل کشور موردبررسی قرار دارد.

معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور تصریح کرد: در این خصوص بر اساس دستورالعمل تقسیم‌کار شده و وظایف دستگاه‌های مختلف مشخص‌شده است و دادستان مکلف به پیگیری مسائل است؛ امیدواریم که با طراحی این سازوکار، شاهد اثربخشی بیشتری باشیم و دامنه تجاوز به منابع عمومی کاهش یابد.

امیری اصفهانی تصریح کرد: بخشی از این موضوع مربوط به ضعف در شفافیت است، ساختارها و سازوکارها باید از شفافیت کامل برخوردار بوده و از فناوری‌های نوین استفاده بیشتری شود؛ علاوه بر این دستگاه‌ها باید مکلف شوند تا از اطلاعاتی که در بانک‌های اطلاعاتی مربوط به اموال و املاک وجود دارد، استفاده کنند تا مرجع قضایی مکلف به اعمال به هنگام وظایف شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز پهپاد آمریکایی لیگ ملت های والیبال اخبار حوادث رئیس قوه قضائیه زندان فشافویه قتل قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۸۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با بیان این که، ضرب و شتم کادر درمان شوکه آور است، گفت: پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس در دست اقدام است.

به گزارش مشرق، دکتر فریبرز درویش افزود : این اتفاق ۲ روز گذشته در این بیمارستان رخ داد که متاسفانه همراهان و خود بیمار در اقداماتی کاملا غیر قانونی پرستار را مورد ضرب و شتم قرار دادند که از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دیده است.

وی اظهار کرد : این افراد به علت مراجعه زیاد بیماران آستانه تحمل آنان در ارائه خدمات پایین آمده بود که شروع به فحاشی و ضرب و شتم این پرستار که در نهایت او را زخمی کردند.

این مسوول اظهار داشت : در زمان حاضر این پرستار یک شب در این بیمارستان بستری بوده و برای ادامه درمان هم اکنون در منزل بستری است.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس گفت : هم اکنون شکایتی علیه ضاربان که دست کم چهار نفر بوده از سوی واحد حقوقی این مرکز درمانی انجام گرفته و امیدوارم هر چه زودتر به پرونده این افراد خاطی رسیدگی شود.

بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با داشتن حدود ۷۰تخت مصوب شامل بخش هایی از جمله داخلی، جراحی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، اطفال، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و ...به طور شبانه روزی به بیماران غرب مازندران خدمات ارائه می دهد.

نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر از شهرستان های غربی مازندران به شمارمی آیند

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • پیگیری قضایی ضرب و شتم یک پرستار در حال انجام است
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند