Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-30@16:40:02 GMT

روسیه چطور پول نفت ایران را می‌دهد؟

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۹۷۹۵

روسیه چطور پول نفت ایران را می‌دهد؟

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با اشاره به اعلام مقامات دولت روسیه مبنی بر خرید نفت از ایران، نحوه پرداخت بهای نفت کشورمان از سوی روسیه را تشریح کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، هادی تیزهوش تابان با اشاره به اعلام کشور روسیه مبنی بر خرید نفت از ایران اظهار کرد: دولت روسیه اخیراً اعلام کرده آمادگی خرید نفت از ایران را دارد ولی هنوز جزئیات دقیقی از نحوه خرید، نحوه پرداخت پول نفت خریداری شده و فرایندهای دیگر این اقدام اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در خصوص راه‌های پیشِ رو برای بازپرداخت بهای نفت ایران از سوی روسیه گفت: با توجه به اینکه استفاده از کانال‌های مالی برای انتقال پول نفت ایران از طریق روسیه وجود ندارد، دو راه پیشِ‌روی روسیه و ایران قرار دارد؛ راه نخست بازپرداخت بهای نفت به ایران در ازای فروش کالا یا همان تهاتر است و راه دوم مبادله ریالی و روبل.

وی ادامه داد: در حال حاضر به نظر می‌رسد با در نظر گرفتن شرایط موجود، امکان استفاده از روبل و ریال در مبادلات میان ایران و روسیه سخت باشد و به همین دلیل این احتمال وجود دارد که در صورت اجرایی شدن خرید نفت ایران از سوی روسیه، پرداخت بهای نفت کشورمان از طریق تهاتر و در ازای کالاهای مورد نیاز کشور انجام شود.

به گفته تیزهوش تابان در حال حاضر مبادلات تجاری بین ایران و روسیه مبلغی بالغ بر ۲ میلیارد دلار است که از این میزان، ۶۰۰ میلیون دلار صادرات کشورمان به روسیه است و ۱.۴ میلیارد دلار واردات ایران از این کشور.

روز جمعه ۳۱ خرداد ماه، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه با تاکید بر ضرورت عملیاتی شدن هرچه سریعتر کانال مالی ویژه اروپا (اینستکس) و قرار گرفتن آن در خدمت معاملات نفتی ایران اعلام کرده بود: در صورت عملیاتی نشدن کانال مالی اروپا با ایران، روسیه آماده است تا به این کشور برای فروش نفت و مبادلات بانکی کمک کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خرید نفت پول نفت روسیه اتاق بازرگانی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۹۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است

آودیووا که شاعر و نویسنده هشت عنوان کتاب درباره انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است، این سخنان را در مسکو بیان کرد.

این بانوی روس که در سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران بعنوان همسر یکی از دیپلمات‌های اتحاد جماهیر شوروی سابق در تهران، مقیم ایران بود، معتقد است: ایران یکی از درخشان‌ترین و برجسته‌ترین کشور‌ها است که از فرهنگ معنوی خاص خود برخوردار است.

وی که سابقه تدریس زبان روسی در تهران را در کارنامه دارد، اظهار داشت: من مدت طولانی در ایران کار کردم، هم در زمان قبل و هم در زمان بعد از انقلاب، از طرفی شاهد جنگ ایران و عراق بودم؛ بنابراین می‌توانم بگویم که ایران در این سال‌های اخیر جهش‌های چشمگیری در توسعه خود برداشته است که دستآورد‌های رهبر عالی‌قدر و مردم زحمتکش و سختکوش ایران است.

این شاعر روس خاطرنشان کرد: فرهنگ باستان ایران برخوردار از گنجینه فرهنگ شعر، معماری و هنر است که برای بسیاری از کشور‌ها دست نیافتنی است.

آودیووا با اشاره به همگرایی ایران و روسیه برای مقابله با ساختار ناعادلانه مدیریت جهانی گفت: در شرایط کنونی، باید مناسبات ایران و روسیه را گسترش دهیم، آن هم در شرایطی که کشور‌های ما از دیدگاه‌ها و مواضع مشترک برخوردار هستند.

این صاحب نظر روس اظهار داشت: ایران و روسیه، ریشه‌های فرهنگی و روحی مشترک دارند. مردم دو کشور تا حد زیادی سختکوش و تلاشگر هستند و عزم راسخ دارند که کشورهایشان را به بالاترین سطح ارتقا دهند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳