Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمانشاه از ابلاغ سند رونق تولید استان طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، هوشنگ بازوند عصر امروز دوشنبه در چهاردهمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه که با حضور محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه مشکل بیکاری یکی از چالش های بسیار بزرگ پیش روی توسعه استان است، اظهار داشت: بیکاری ساختار خانواده های استان را نیز به چالش کشیده در مسائل اقتصادی و اجتماعی خود را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وضعیت نامناسب بیکاری در سال ۹۶ یادآور شد: البته بازار مالی زلزله به ما کمک کرد بیش از ۵ هزار میلیارد مستقیم درگیر ایجاد اشتغال بود هرچند ۱۰۰ درصد این اشتغال برای استان نبود اما توانست روند رو به رشد بیکاری را مهار کند و حتی ۲.۵ درصد شاهد کاهش این نرخ هم باشیم.

استاندار کرمانشاه افزود: در این راستا سندی با ۷ برنامه تدوین شده و در آن پیش بینی های لازم برای رفع بیکاری صورت گرفته است.

بازوند هدف از این سند را کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری اعلام کرد و اظهار داشت: در سال ۹۸ به دنبال کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری در مقایسه با سال ۹۷ هستیم و برآوردهای لازم در زمینه میزان سرمایه‌گذاری و تعداد شغل مورد نیاز برای تحقق این موضوع در سند مربوطه در نظر گرفته شده است.

مدیر ارشد استان بیان داشت: این سند در حال حاضر آماده است و از ابتدای سال تا کنون نیز بر اساس همین سند اقدام کردیم.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال ایجاد اشتغال خالص هستیم، افزود: سالانه حدود ۷۵۰۰ نفر ورودی بیکار و ریزش های فراوانی در بحث اشتغال استان داریم لذا باید بتوانیم ۲۰ تا ۲۱ هزار اشتغال خالص داشته باشیم.

بازوند ادامه داد: در راستای تحقق شعار سال، اتاق بازرگانی استان سند رونق تولید را تهیه کرده است و سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم آنرا به روز کرده و طی روزهای آینده این سند ابلاغ خواهد شد.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: بانک ها و بخش خصوصی تعهدات سختی را در این راستا دارند و بحث کسب و کار به طور جدی در این سند پیگیر می شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۰۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه شکیب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در اولین رویداد ملی جایزه معماری شیخ بهایی با اشاره بر تعیین تعرفه نظام مهندسی ساختمان، گفت: طی سال‌های اخیر با برای تعیین تعرفه نظام مهندسی ساختمان با چالش مواجه بودیم و سال‌های گذشته مشکلات متعددی که تبعات اجتماعی در این زمینه در پی آن وجود داشت.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در ادامه تاکید کرد: همچنین از سوی دیگر در نظام فنی و اجرایی در زمینه نظام تعرفه گذاری مشکلی وجود نداشت که سال‌های متعددی این موضوع قانونی خود را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به چالش‌های موجود در راستای تعیین حق‌الزحمه «مهندسان سازمان نظام مهندسی»، عنوان کرد: هرساله این دغدغه در بین جامعه مهندسان وجود داشته که به دلیل وجود قوانین و مقررات ملی ساختمان است و از سوی دیگر مبحث روش تعیین تعرفه چالش برانگیز و از ۱۸ سال گذشته تاکنون این مقررات بازنگری نشده است.

شکیب با بیان اینکه تعرفه حق‌الزحمه مهندسان براساس هزینه ساخت تعیین می‌شود، تصریح کرد: فرمول محاسبه تعرفه حق‌الزحمه هیچ تطابقی با هزینه ساخت واقعی ندارد؛ برهمین اساس از سال (۱۴۰۱) درخواست بروزرسانی نرخ تعرفه را به سازمان مربوطه ارجاع دادیم.

وی در خصوص میزان مبلغ افزایش حق‌الزحمه مهندسان در سال‌جاری، گفت: تا بدین لحظه رقم دقیقی در این زمینه مشخص نشده و باید تعرفه مهندسان به اندازه تعرفه سازمان نظام پزشکی ۴۰ درصد یا برابر با افزایش حقوق کارگران به میزان ۳۵ درصد لحاظ شود. البته ناگفته نماند بر مبنای هزینه ساخت باید ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کند.

این مسؤول عنوان کرد: براساس شرایط فعلی کشور، جامعه مهندسی توقع دارد تا میزان افزایش نرخ حق‌الزحمه طبق نظام پزشکی یا معادل رشد حقوق کارگران باشد.

رونق ساخت ساختمان با معماری‌های با شکوه در کشور

همچنین در ادامه این رویداد، علی کریمی آنچه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، گفت: در دهه‌های اخیر ارمغان خلاقیت معماران دور از دسترس قرار گرفته و جلوه آفرینش ساخت و ساز به چشم نمی‌رسد؛ ایران نیاز دارد تا مجدد ساختمان‌های با شکوه مانند ساختمان‌های قدیمی ساخته شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران در ادامه تاکید کرد: معماران باید از چهارچوب قوانین تکراری ساخت ساختمان‌های مکعبی و مستطیلی خارج شوند تا از گونه‌های نوین ساخت و ساز بهره‌مند شوند.

این مسؤول عنوان کرد: یکی از دلایل عمده که موجب دامن زدن به این موضوع می‌شود، حق‌الزحمه است. نظام تعرفه گذاری مسیر خلاقیت و شکوفایی معماران را منحرف کرده و قانون‌گذار باید قانون تعرفه گذاری را تعلیق کند و این اتفاق نیازمند مطالبه جمعی فعالان این صنعت است.

کریمی آنچه در پایان خاطر نشان کرد: ساخت ملک‌های خوش طرح نیازمند سرمایه بوده؛ قطعاً با قیمت‌گذاری‌های دستوری موج خلاقیت معماران شکوفایی نخواهد داشت.

کد خبر 6088762 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • اساس و بنای توسعه و رونق تولید کشور کارگران هستند
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • ببینید | احتمالا ظرف ۱۵ روز آینده ابلاغ می‌شود