Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید واسطه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اعتبارات تخصیصی اندک در این حوزه اظهار داشت: تاکنونسه کیلومتر از رودخانه‌های این شهرستان ساماندهی شده است.

وی گفت: همچنین ۱۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های این شهرستان نیاز به لایروبی و بازگشایی دارد که هزینه هر کیلومتر از لایروبی رودخانه‌ها، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واسطه افزود: با توجه به بارندگی‌ها و سیلاب‌های شدید ۲ ماهه نخست سال جاری، تخلیه رسوبات رودخانه در اولویت نخست و در دستور کار قرار گرفته است که میزان انجام آن منوط به تأمین اعتبار است.

هم اینک در شهرستان شیروان یکهزار و ۶۵ کیلومتر رودخانه، مسیل و آبراه وجود دارد که از این میزان ۳۳۹ کیلومتر در مسیل های مهم و حساس قرار گرفته است که یا آب دارند و یا در حوره مسکونی قرار دارند.

از ۳۳۹ کیلومتر از مسیل های مهم و حساس رودخانه‌های این شهرستان، تاکنون برای ۱۸۲ کیلومتر مطالعات تعیین حد بستر و حریم انجام شده و از این میزان ۱۳۸ کیلومتر نشانه گذاری شده است.

۷۱۸۶/ ۶۰۴۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه روستایی شیروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۰۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ رضا قلی زاده با اشاره به برداشت ماهی گرمابی از آبان و آذرماه گفت: ۲۰ نفر در استخر‌های پرورش ماهی شهرستان اشتغال دارند که امسال با توسعه مزارع پرورش ماهی ۲۰ نفر دیگر به این آمار اضافه خواهند شد.
وی در ادامه ماهی گرمابی شامل کپور. آمور ، فیتوفاک وبیکهت عنوان کرد و گفت: بیشترین تولید ماهی در این شهرستان قزل‌آلا است که برای فروش به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.
رییس جهاد کشاورزی شهرستان شیروان همچنین با اشاره به تولید۵۰۰ تن ماهی گرمابی و سردابی در سال گذشته گفت: با هدف حمایت از پرورش دهندگان پارسال پنج میلیارد تومان تسهیلات توسعه استخر‌های پرورش ماهی، تامین نهاده و خوراک ماهی به پنج نفر از متقاضیان پرداخت شد.
سرانه مصرف ماهی در خراسان شمالی کمتر از ۷ کیلوگرم  است.

دیگر خبرها

  • خودداری از اتراق در اطرف رودخانه‌ها و مسیل‌ ها
  • خودداری از اتراق در اطرف رودخانه‌ها و مسیل‌ها
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • اختصاص اعتبار برای ساماندهی مسیل‌های شهر ایلام
  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است