Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@03:52:56 GMT

شهردار تهران: خط ۶ مترو مشکلی ندارد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۱۱۴۸

شهردار تهران: خط ۶ مترو مشکلی ندارد

به گزارش الف، پیروز حناچی در حاشیه همایش تجلیل از ایثارگران حین خدمت شهرداری تهران (یادواره شهید امید عباسی) با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری انتخابات شورایاری ها قانونی است، گفت: در قانون دیده شده که شوراها می توانند شورایاری داشته باشند و این پنجمین انتخابات شورایاری هاست؛ در تهران نیز در هر یک از 350 محله هفت نفر انتخاب خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انتخابات شورایاری ها پایین ترین سطح تصمیم گیری و تصمیم سازی در شهر تهران در مقیاس محله خواهد بود، ابراز امیدواری کرد: افرادی که دلشان برای شهر می سوزد و توان و تخصص کافی دارند، انتخاب شده و فعالیت کنند.

شهردار تهران تصریح کرد: آیین نامه اجرایی انتخابات شورایاری ها را شورای شهر به تصویب رسانده است و ما تلاش می کنیم در چارچوب آیین نامه های مصوب فعالیت کنیم. در برخی شهرهای دنیا، شورایاری ها باعث افزایش میزان همبستگی و دلبستگی مردم محل می شوند به طوری که مردم برای هزینه عوارض فروش در محله خودشان از سوپرمارکت محل خریداری می کنند. ما برای این که به این نقطه برسیم فاصله زیادی داریم اما تلاش می کنیم در این مسیر حرکت کنیم و حس دلبستگی و تعلق به مکان را افزایش دهیم تا بخشی از افزایش کیفیت زندگی توسط خود شهروندان ایجاد شود.

خط ۶ مترو مشکلی ندارد

وی در پاسخ به سوالی درباره این که قرار بود هر ماه یک ایستگاه مترو بهره برداری شود در حالی که گفته می شود این اتفاق نیفتاده و در عین حال ممکن است خط 6 به خاطر نداشتن ایمنی تعطیل شود، گفت: چنین موضوعی را تایید نمی کنیم. البته اگر بحث ایمنی و خطر جانی برای شهروندان باشد در توقف کار اغماض نداریم، اما خط شش مشکلی ندارد و ایستگاه هایی هم که افتتاح خواهند شد هم اکنون آماده بهره برداری هستند و تنها مشکل، تجهیزات هواکش است که با توجه به شرایط اقتصادی تامین آن دشوار است.

افتتاح زیرگذر استاد معین تا پایان سال و دسترسی جدید ولنجک بزودی

حناچی درباره برخی اظهار نظرها در جلسه شورای فصلی مدیران شهرداری درباره پروژه های نیمه کاره عنوان کرد: پروژه های نیمه تمام بر اساس زمان بندی به بهره برداری می رسند و پروژه های جدیدی مانند پروژه ساماندهی میدان هفتم تیر و پروژه دسترسی جدید ولنجک به زودی افتتاح می شوند. در این پروژه ها بسیاری از همکاران من در زیرزمین با تمام توان تلاش می کنند و فعال اند از جمله در پروژه زیرگذر استاد معین که امیدوارم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

شهردار تهران درباره علت تاخیر در پاسخ به سوالات و تذکرات اعضای شورای شهر از شهرداری پرسیدند که در پاسخ گفت: این تذکرات و سوالات طبیعی است و پاسخ برخی از آنها طول می کشد چرا که برخی سوال ها مربوط به سازمان هایی است که با ستاد فاصله دارند و تا پاسخ سوالات آماده شود ممکن است زمان ببرد.

خبرنگاری از حناچی درباره مشکلات برخی خانه های ریزدانه در بافت های فرسوده پرسید که او در پاسخ گفت: این مشکل را ما در بخش هایی از شهر داریم. سازمان نوسازی به اینها کمک می کند، این موضوع حساسی است و چون مربوط به املاک مردم است حساسیت دارد.

شهردار تهران درباره برخی اظهار نظرها نسبت به مدیریت شهری که محسن هاشمی هم به آنها اشاره کرده بود، گفت: من علاقه ای به حاشیه ندارم و تا وقتی فرصت خدمت داریم کارمان را می کنیم. آقای هاشمی لطف دارند و هر کس که مسئولیت اجرایی شهر را می پذیرد حداکثر حمایت اعضای شورای شهر را داراست.

براساس گزارش شهرنوشت، وی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره استفاده پیمانکاران شهرداری از کودکان برای زباله گردی گفت: اینکه ممکن است برخی از پیمانکاران چارچوب ها را رعایت نکنند محتمل است. ما سامانه ای طراحی کرده ایم تا تمامی کارگرانی که تحت پیمان پیمانکاران هستند مشخصاتشان مانند چهره و اثر انگشت در آن سامانه ثبت شود و این سامانه اجازه ثبت مشخصات افراد کم تر از 18 سال را نمی دهد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۱۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های

به گزارش صدای ایران،زاکانی، شهردار تهران در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی گفت: آن شرکت تامین کننده مالی است، خط یک، دو و سه مترو ما تامین کننده اش یک بخش نظامی چینی است. اصلا این موضوعیت ندارد، بخاطر این است که توجه و دقت ندارند.

وی افزود: شرکت‌ها شرکت‌های مشهور چینی هستند، که حتی وزارت صمت گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، قابلیتش آنقدر بالاست. فقط برای فلان جای عالم میفرستند، در کشور‌های از ما بهترون.

شهردار تهران در ادامه گفت: ما در آنجا با تک تک آنها جلسه گذاشتیم و قیمت را بین آنها رقابتی کردیم و قیمت‌ها را پایین آوردیم، اما با آن ویژگی‌های ثابت.

دیگر خبرها

  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران
  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند
  • دولت و شهرداری قم در موضوع مونوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • دولت و شهرداری قم در موضوع منوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • آغاز احداث مترو رباط کریم در امتداد خط یک مترو
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • سرانجام پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم