Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@00:47:44 GMT

بانک ها را تحت فشار نگذاريد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۱۲۳۹

بانک ها را تحت فشار نگذاريد

خبرگزاري آريا - رييس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: در سيل اخير بالغ بر 38 هزار ميليارد تومان به ابنيه، زيرساخت‌ها و اموال مردم خسارت وارد شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، محمدباقر نوبخت در مراسم امضاي تفاهمنامه تامين سه هزار ميليارد تومان منابع مالي براي بازسازي مناطق آسيب ديده از سيل با استفاده از منابع داخلي، با بيان اينکه بر اساس گزارش قرارگاه بازسازي در سيل اخير بالغ بر 38 هزار ميليارد تومان به ابنيه، زيرساخت‌ها و اموال مردم خسارت وارد شد، گفت: قرار بر اين است که 23 هزار ميليارد تومان از رديف‌هاي مختلف دولتي بودجه تامين شود و اين رقم عمدتا از اعتبارات دولتي پرداخت مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: با توجه به اينکه در شرايط سختي قرار داريم و شديدترين و ناجوانمردانه‌ترين و بي‌رحمانه‌ترين تحريم‌ها در مورد ايران اعمال مي‌شود تامين 38 هزار ميليارد تومان کار سختي است و قرار بر اين است که 15 هزار ميليارد تومان از محل تسهيلات بانکي تامين شود.
رئيس سازمان برنامه و بودجه با تاکيد بر اينکه معتقدم در خصوص نظام بانکي بي‌انصافي شده است، گفت: نظام بانکي همواره پاک بوده و نهايت امانتد‌اري در سپرده‌هاي مردمي را داشته و اگر هم مشکلي ايجاد شد ناشي از فعاليت موسسات غيرمجاز بوده است.
نوبخت تاکيد کرد:‌ موضوع موسسات غيرمجاز 36 هزار ميليارد تومان به دولت خسارت وارد کرد که بخشي از اين خسارت از سوي نظام بانکي تامين شد.
وي با بيان اينکه تحمل 15 هزار ميليارد تومان از جبران خسارت‌هاي سيل توسط نظام بانکي اقدام شايسته‌اي است گفت: امسال سال رونق توليد است و از تبصره 18 بودجه سال 98 براي اجراي هشت برنامه جهت رونق توليد استفاده مي‌کنيم که برنامه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي مختلف در آن ديده شده است.
نوبخت با بيان اينکه قرار بر اين است با اجراي اين هشت برنامه حدود 980 هزار فرصت شغلي ايجاد شود گفت:‌ در حال حاضر وظايف و تعهدات همه وزارتخانه‌ها در اجراي اين هشت برنامه مشخص است.
رئيس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: 45 هزار ميليارد تومان منابع مورد نياز براي اجراي اين هشت برنامه است که از منابع بانکي براي تحقق آن استفاده مي‌کنيم.
نوبخت ادامه داد: در حالي که نظام بانکي همواره در مواقع بحران و مشکلات در کنار دولت بوده اعتراضاتي به عملکرد آنها مي‌شود مبني بر اينکه چرا تاخير در پرداخت‌ها دارند.
وي گفت: پول نظام بانکي به غير از بخشي از سرمايه اوليه آن عمدتا سپرده مردم است که بانک‌ها در قبال امانتداري سودي را هم به مردم مي‌پردازند و اگر يک روز تاخير در پرداخت اين سودها باشد شاهد اعتراضات مردمي خواهيم بود.
نوبخت گفت: تاکنون هيچ مشکلي در نظام بانکي براي مردم و دولت ايجاد نشده است گفت: بانک‌ها صورت خود را با سيلي سرخ نگه مي‌دارند اما امانتد‌اري در سپرده‌هاي مردمي را به نحو احسن انجام مي‌دهند و اگر هم مشکلي به وجود آمده بابت فعاليت موسسات مالي غيرمجاز بوده است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۱۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته باشگاه پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شدند و یک اتفاق بزرگ در تاریخ فوتبال ایران رقم خورد. سید محمد مهدی احمدی مدیر کنسرسیوم بانک‌های خریدار باشگاه پرسپولیس شب گذشته در گفتگوی تلویزیونی درباره بدهی‌های گذشته این دو باشگاه به بانک شهر، بانکی که سهام‌دار ۳۰ درصد از سهام پرسپولیس است صحبت کرد.

ویدئو: 330935

او در ابتدا درباره این بدهی گفت:  مانده بدهی باشگاه پرسپولیس به بانک شهر حدود ۱۸۰ میلیارد تومان است و باشگاه استقلال هم ۱۹۰ میلیارد تومان بدهی دارد که این جدای وجه التزام است که من از آن صرف نظر می‌کنم و عدد حدودی را در اینجا ابراز می‌کنم. هر دو باشگاه ۲.۵ میلیون یورو بابت بحث تسویه مطالبات با بازیکنان و کادری قبلی بدهی دارند. از زمان خصوصی سازی، چون سازمان مکلف کرد که فقط با یک بانک کار شود، بانک  شهر این کار را کرد. من بدهی به نظام بانکی را عرض کردم.

او همچنین خاطرنشان کرد: ما آن موقع برای اینکه می‌دانستیم باشگاه‌ها درآمد ارزی ندارند، شخص وزیر ورزش و اقتصاد با تضمین این دو عزیز این وام را پرداخت کردیم و این مطالبه باید از دولت پیگیری شود و در سال بعد این را پیگیری می‌کنیم تا از طریق ذی حساب وزارت بتوانیم این مصوبه را دنبال می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵۱ درصد رسید + جدول
  • تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • دستاورد گواهی ۳۰ درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • کاهش جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت
  • بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • فیلم|بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی
  • بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان