Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، باباپور مدیر کل بنیاد مسکن استان گفت:سال گذشته وامی که برای مقاوم سازی مسان روستایی در نظر گرفته شده بود ۲۵۰ میلیون ریال بودکه امسال این مبلغ به ۴۰۰ میلیون ریال اافزایش یافته ودر کنار این ۱۲۰ میلیون ریال نیزوام قرض الحسنه پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کسانی که به هر نحوی نتوانند مسکن خودرا تکمیل ومقاوم سازی کنند ۸۰ میلیون ریال نیز بنیاد مسکن وام بلاعوض خواهدداد.

مدیرکل بیناد مسکن گفت: مجموع این مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض وبا عوض می‌شود که بهترین فرصت برای روستاییان به منظور مقاوم سازی مساکن روستایی است که چنین تسهیلاتی در شهر‌ها نیست

بابا پور در ادامه با اشاره به مهاجرت معکوس ازشهر‌ها به روستا‌ها افزود: خوشبختانه طبق آمار سال ۸۵ خانوار ساکن در روستا ۲۲۱ هزار واحد بود که این رقم در سال ۹۵ به ۳۰۵ هزار واحد رسیده یعنی ۸۴ هزار واحد مسکونی در مدت ۱۰ سال اضافه شده است.

وی علت برگشت روستاییان به خانه وکاشانه خود را تکمیل زیر ساخت، مقاوم سازی مساکن روستایی، رونق تولید واشتغال دانست وگفت:تاکنون ۱۵۲ هزارواحد مسکن روستایی مقاوم سازی شده است یعنی ۵۲ درصد مساکن در روستا‌ها مقاوم هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن افزود: استان آذربایجان شرقی در زمینه مقاوم سازی مساکن روستایی، ۱۱ درصد از نرم کشوری جلوتر است.

 

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسکن قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۱۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد

مسعود ایرانی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در این راستا نسبت به برگزاری ۳۶ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ۱۸۵ نشست تخصصی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته اقدام گردید و واحد‌هایی احیا شده با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای ۱۶۱ نفر فرصت اشتغال دوباره ایجاد کردند.

وی افزود: همچنین با اقدام‌های صورت گرفته در سال گذشته ۳۱۱ فقره مجوز تاسیس با سرمایه‌گذاری حدود ۱۷۴ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال صادر شد که دارای ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۶ هزار و ۴۳۸ نفر در استان اردبیل بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به تولید ۱۲۰ میلیون دلار کالا‌های جایگزین واردات اظهار کرد: برای کمک به رونق تولید نیز بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی بانک‌های عامل تسهیلات پرداخت شد.

وی با اشاره به ارایه ۴۳۰ مورد مشاوره سرمایه‌گذاری در سال گذشته اضافه کرد: همچنین در راستای رونق تولید ۷۰ فقره معرفی‌نامه پرداخت تسهیلات برای طرح‌های در حال احداث در استان اردبیل ارایه گردید.

در حال حاضر در مجموع افزون بر یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه بهره‌برداری در اردبیل فعال هستند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • ۵۰۰بوکس سیگار قاچاق در اردبیل کشف شد/جریمه ۴ میلیارد ریالی قاچاقی
  • عدم تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم در یاسوج