Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@22:04:56 GMT

ایران و تنگه هرمز محور رایزنی پامپئو در امارات

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۱۶۶۶

ایران و تنگه هرمز محور رایزنی پامپئو در امارات

به گزارش فارس، طبق روایت مقام‌های آمریکایی «مایک پامپئو» در ادامه رایزنی‌های ضد ایرانی مقام‌های دولت «دونالد ترامپ» و بعد از دیدار با مقام‌های سعودی در ریاض، در ابوظبی با مسئولان اماراتی علیه ایران گفت‌و‌گو کرد.

وزیر خارجه آمریکا بعد از دیدار عصر روز دوشنبه (دیروز) با «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی امارات متحده عربی، در توئیتر خود تصریح کرد که «گفت‌و‌گویی عالی» با این مقام اماراتی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر روایت مایک پامپئو، او و بن زاید درباره لزوم تقویت آزادی تردد در تنگه هرمز و «همکاری (دو کشور) برای مقابله با رفتار شرورانه ایران» رایزنی و صحبت کردند.

وزارت خارجه آمریکا هم درباره این دیدار بیانیه‌ای صادر کرده و در آن از رایزنی‌های وزیر خارجه دولت ترامپ با ولی‌عهد ابوظبی درباره «فعالیت ثبات‌زدای ایران» خبر داده است.

 

در این بیانیه آمده است: «وزیر خارجه (پامپئو) و ولی‌عهد (محمد بن زاید) درباره تنش‌های تشدید شده در منطقه و ضرورت امنیت دریایی بیشتر در زمینه آزادی تردد در تنگه هرمز صحبت کردند».

وزارت خارجه آمریکا همچنین از رایزنی آنها درباره تحولات لیبی و سودان و لزوم حصول به راه‌حل سیاسی به منظور دستیابی به صلح و ثبات پایدار در این کشورها خبر داد.

طبق این روایت، پامپو و بن زاید توافق خود را «درباره اهمیت همکاری (دو کشور) برای حمایت از ثبات منطقه‌ای و مقابله با فعالیت ثبات‌زدای رژیم ایران» ابراز داشتند.

وزیر خارجه آمریکا قبل از سفر به امارات، به عربستان سعودی رفته و در آنجا با ملک سلمان و دیگر مقام‌های سعودی گفت‌و‌گو کرده بود.

 پامپئو در ریاض اتهام‌زنی‌های بی سند آمریکایی‌ها ضد ایران را درباره مسائل مختلف از قبیل حمله به نفتکش‌‌ها در دریای عمان تکرار کرد و از تلاش واشنگتن برای ایجاد یک ائتلاف بین‌المللی علیه ایران خبر داده بود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۱۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد

 آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در پایان سفر سه روزه خود به پکن گفت: چین می تواند از طریق نفوذی که بر ایران دارد، در کاهش تنش ها در خاورمیانه نقش داشته باشند.
 
به گزارش ایرنا؛ آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت جو بایدن که به چین سفر کرده است، روز جمعه در پکن با شی جین پینگ، رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفتگو کرد و گفت که در خصوص چگونگی نقش سازنده چین در «بازدارندگی حکومت ایران» و گروه‌های وابسته به آن در تشدید تنش ها در خاورمیانه (غرب آسیا) گفتگو کرده است.
 
بلینکن تصریح کرد: «من فکر می کنم روابطی که چین [با حکومت ایران] دارد می‌تواند در تلاش برای آرام کردن تنش، جلوگیری از تشدید و گسترش آن مثبت باشد و ما توافق کردیم که به طور منظم در باره این موضوع در ارتبط باشیم و مطمئنم که این طور خواهد بود.»
 
وزیر خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران در عین حال، چین را متهم کرد که با تداوم ارسال اقلامی که روسیه می تواند از آن‌ها در ساخت تسلیحات استفاده کند، به این کشور در ادامه حملات به اوکراین کمک می‌کند.
 
او مدعی شد: چین با تامین ریزتراشه‌ها و قطعات مکانیکی که می‌تواند برای اهداف نظامی استفاده شود به روسیه در این جنگ کمک می‌کند.
 
بلینکن در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان آمریکا نیز در پایان این سفر  گفت که از دیدار خود برای مطرح کردن نگرانی های دولت بایدن در مورد حمایت چین از پایگاه صنعتی دفاعی روسیه استفاده و تاکید کرده است که در صورت حمایت، اقدامات بیشتری از سوی واشنگتن مانند گسترش تحریم های موجود علیه بیش از ۱۰۰ نهاد و فرد چینی انجام خواهد شد.
 
آمریکا ادعا می کند که حمایت چین، روسیه را قادر می سازد تا تولید تانک، مهمات و خودروهای زرهی را افزایش دهد و به حمله خود به اوکراین ادامه دهد.
 
بلینکن افزود: «ما به چین گفتیم که اگر این حمایت متوقف نشود، اقدامات را افزایش خواهیم داد و احتمالا سایر کشورها نیز این کار را خواهند کرد. ما به دنبال این هستیم که آنها این حمایت را متوقف کنند، و اگر این کار را نکردند، ما اقدام خواهیم کرد.»
 
وزیر خارجه آمریکا از ارائه جدول زمانی برای اقدامات بیشتر خودداری کرد و گفت که همتایان چینی او نقش این کالاها را در جنگ اوکراین بی اثر دانسته اند اما این کالاها را تجارت با روسیه توصیف کرده و گفته اند که موفقیت مسکو به چین بستگی ندارد.
 
پکن پیش از این از آمریکا به عنوان «اتهامات بی اساس» درباره «تجارت و مبادلات عادی اقتصادی» بین چین و روسیه انتقاد کرده بود.
 
چین مدت ها اعلام کرده است که در جنگ اوکراین بی طرف‌ است و همچنان خود را به عنوان یک میانجی بالقوه صلح در مناقشه معرفی می کند، درحالی که از زمان آغاز جنگ روابط اقتصادی، استراتژیک و دیپلماتیک خود را با روسیه تقویت کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت
  • رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی