Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحیم شهریاری صبح سه شنبه در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی با اشاره به جایگاه و اهمیت جمعیت هلال احمر بیان کرد: امروزه جمعیت هلال احمر در حوادث جاده‌ای در راستای رهاسازی و اسکان نقش عمده و مهمی ایفا می‌کند.

وی با اشاره به وضعیت پایگاه‌های جاده‌ای هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: در شرایط استاندارد فاصله بین هر پایگاه جاده‌ای باید ۵۰ کیلومتر باشد این در حالی است که فاصله پایگاه‌ها در برخی از مناطق خراسان جنوبی نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۲۲ پایگاه ثابت امداد و نجات در استان اماده پوشش حوادث طبیعی و جاده‌ای است، بیان کرد: برای پاسخگویی و رسیدن به حد استاندارد نیازمند توسعه پایگاه‌ها هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: علی رغم اینکه ۴۸ درصد تصادفات خراسان جنوبی در جاده‌های فرعی اتفاق می‌افتد، امکانات در این نواحی بسیار محدود است.

وی از کمبود خودروی نجات در پایگاه‌های استان خبر داد و افزود: از چهار سال گذشته تا کنون خودروی آمبولانس به هلال احمرخراسان جنوبی اختصاص نیافته است.

وی با بیان اینکه دو محور از شهرستان طبس فاقد پایگاه جاده‌ای است، افزود: برای احداث هر پایگاه ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

شهریاری بیان کرد: همچنین ایجاد ساختمان برای پایگاه نایبند از اولویت‌های اصلی جمعیت استان بوده که نیازمند توجه ویژه است.

وی با اشاره به شروع عملیلت ساخت آشیانه بالگرد در خراسان جنوبی بیان کرد: تا کنون حدود ۸۰۰ میلیون تومان برای این پروژه اعتبار اختصاص یافته و این در حالی است که کل این پروژه ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

رئیس سازمان مدیریت و بودجه خراسان جنوبی هم در این دیدار با بیان اینکه باید در روستاهای با جمعیت بالا و یا شهرها مکانی برای اسکان اضطراری در حوادث طبیعی دیده شود، افزود: برای کاهش تلفات جاده‌ای می‌توان از ظرفیت تمام دستگاه‌ها استفاده کرد.

مجید پورعیسی با بیان اینکه خراسان جنوبی بستری از حوادث بوده و نیازمند تجهیز امکانات است، اظهار کرد: برخی از روستاها خشتی و گلی بوده و با اندک حادثه‌ای با مشکل روبرو می‌شود.

وی خواستار افزایش سرعت عمل نیروهای امدادی در رسیدن به صحنه حوادث شد و افزود: در برگزاری مانورها و دوره‌های آموزشی آمادگی همکاری لازم برای تخصیص اعتبار را داریم.

کد خبر 4650335

منبع: مهر

کلیدواژه: هلال احمر خراسان جنوبی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۱۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی اعتبار می‌گیرند

قناعت استاندار خراسان جنوبی در خصوص دیدار خود با مسعود شکیبایی فر رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت با توجه به اینکه خراسان جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور واقع شده، موضوع کیفیت محور‌های مواصلاتی در زمینه ارتقای ایمنی سفر مسافران و گردشگران، برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است.

او افزود: این دیدار با هدف پیگیری دو موضوع اساسی تخصیص اعتبارت باند‌های دوم استان و اجرای طرح بازآفرینی شهری انجام شد.

قناعت با اشاره به نتایج مطلوب این نشست، اظهار کرد: در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود باند‌های دوم، محور‌های مواصلاتی و راه‌های روستایی استان، درخواست مساعدت و تخصیص اعتبارات باند‌های دوم و مصوبات سفر رئیس جمهور در این زمینه ارائه شد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: روش‌های تأمین مالی تکمیل باند‌های دوم و استفاده از ظرفیت‌های قانونی همچون تهاتر‌ها و ماده ۵۶ در این زمینه، به جهت سرعت بخشیدن به روند اجرای کار از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

بیشتر بخوانید

 انجام ۲۷۰ کیلومتر عملیات برف روبی در محورهای خراسان جنوبی

او تصریح کرد: رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور این قول مساعد را داد که حداکثر تلاش را برای تخصیص اعتبارات باند‌های دوم استان داشته باشد.

در این دیدار که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی استان همراه بود، بر اساس گزارشی که کارشناسان دفتر راه و ترابری سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه کردند، خراسان جنوبی بیشترین عملکرد را در حوزه باند‌های دوم و طرح‌های افتتاحی در سطح کشور داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • سیل خراسان جنوبی/ خسارت به جاده ها/ فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور
  • امدادرسانی به سه مصدوم در محور شهرکرد به بروجن
  • سیلاب بعضی از محور‌های خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • انسداد برخی از محور‌های مواصلاتی در خراسان جنوبی
  • امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان در خراسان جنوبی
  • ۲ جاده اصلی در خراسان جنوبی مسدود شد
  • باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی اعتبار می‌گیرند
  • صحرای طبس تابلویی از عجز قدرت‌های بشری در برابر اراده الهی
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی