Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@16:44:13 GMT

پیش‌بینی افزایش کشتار دام در کشتارگاه‌های البرز

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۲۰۰۵

پیش‌بینی افزایش کشتار دام در کشتارگاه‌های البرز

دکتر سید محسن ابو ترابی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص قیاس میزان کشتار دام در کشتارگاه‌های استان البرز و در بازه‌های زمانی شش ماه اول و دوم سال گذشته، اظهار کرد: در نیمه نخست سال گذشته تعداد ۶۱ هزار و ۲۳۲ رأس گوسفند و به وزن حدود ۹۷۳ تن کشتار شده است.

وی همچنین گفت: کشتار بزها در کشتارگاه‌های استان در شش‌ماهه نخست سال قبل نیز پنج هزار و ۹۱۲ رأس و برابر ۸۷ تن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی البرز ادامه داد: در نیمه نخست سال گذشته کشتار گاو و گوساله نیز ۱۲ هزار و ۵۳۲ رأس و به وزن آن ۳ هزار و ۴۷ تن بوده است.

ابو ترابی اضافه کرد: در نیمه دوم سال گذشته کشتار گوسفند ۴۵ هزار رأس و به وزن ۷۱۷ تن بوده است.

وی در خصوص کشتار بز در کشتارگاه‌های البرز در شش‌ماهه دوم سال گذشته، گفت: این میزان برابر سه هزار و ۶۵۹ رأس و به وزن ۵۴ تن بوده است، در این بازه زمانی ۹ هزار و ۵۴۰ رأس گاو و گوساله کشتار شده است که وزن آن دو هزار و ۴۶۸ تن بوده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی البرز در بخش دیگری در خصوص اختلاف وزن میان کشتارهای دامی صورت گرفته در شش ماه اول و دوم سال گذشته، گفت: به دلیل بحث گرانی قیمت گوشت در ماه‌های پایانی سال ۹۷ که موجب کاهش قدرت خرید مردم و تقاضا کم شده بود در کشتارها نیز شاهد کاهش کشتار دام بودیم.

ابو ترابی مسئله افزایش قاچاق دام را از دیگر عوامل مؤثر در کاهش میزان کشتار دام در نیمسال دوم سال گذشته دانست و گفت: البته تأثیرگذاری این عامل بر کاهش کشتار دام در کشتارگاه‌ها بعد از تأثیر قیمت گوشت قرمز و به‌عنوان عامل دوم مطرح است.

وی بابیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال مجدد شاهد افزایش کشتار دام در کشتارگاه‌ها باشیم، افزود: امسال عرضه گوشت قرمز وارداتی با ارز نیمایی که از چندی قبل اجرایی شده موجب کاهش قیمت گوشت‌های داخلی و به‌یقین افزایش قدرت خرید مردم خواهد شد.

کد خبر 4650392

منبع: مهر

کلیدواژه: گوشت قرمز فرآورده های گوشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۲۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ذخیره‌سازی مرغ مازاد در لرستان وجود دارد

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: چنانچه راهکاری برای ذخیره و انجماد مرغ در استان وجود داشته باشد آمادگی داریم مرغ مازاد مصرف را خریداری و ذخیره کنیم.

سیدعماد شاهرخی  امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت در جلسه امنیت غذایی که با حضور مقامات وزارت جهاد کشاورزی و به صورت وبیناری برگزار شد، اظهار کرد: در سردخانه پشتیبانی اموردام ذخیره‌سازی مرغ انجام شده و هر شب نیز ۶۰ تن ذخیره می‌کنیم.

وی گفت: مشکلی که در استان وجود دارد این است که فقط چهار تا از کشتارگاه‌های استان تونل انجماد دارند و ظرفیت آنها ۶۰ تا ۷۰ تن است و مابقی کشتارگاه‌ها نیز فاقد ظرفیت بیشتر هستند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی  بیان کرد: مشکلی که وجود دارد فقط در خصوص مرغی است که توسط کشتارگاه خرید و به بازار عرضه می شود و آن بخش از کشتار درست است قیمت آن مقداری پایین‌تر است و آن هم به خاطر توافقی است که بین مرغداران با کشتارگاها صورت می‌گیرد و اگر راهکاری برای انجمادش وجود داشته باشد آمادگی داریم که مرغ مازاد را خریداری و ذخیره کنیم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟
  • ماجرای جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ چیست؟
  • پیش بینی افزایش غبار در البرز / دمای هوا بالا می‌رود
  • استقرار جو پایدار و افزایش نسبی دما در البرز
  • پیش‌بینی قیمت ارز و نرخ تورم در سال ۱۴۰۳ | وضعیت رشد اقتصادی به کدام سو؟
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز
  • آمادگی ذخیره‌سازی مرغ مازاد در لرستان وجود دارد
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز
  • صادرات ۲۹ قلم فرآورده دامی از استان البرز