Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-05@19:57:29 GMT

کاهش قدرت باروری مردان بر اثر مصرف فست‌فود

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۲۵۵۳

آفتاب‌‌نیوز :

سرویس سلامت- نتایج پژوهشی تازه نشان می‌دهد که رژیم غذایی‌ای که در آن برگر و پیتزا به میزان زیادی از سوی مردان مصرف شود باعث کاهش قدرت باروری آنان می‌شود.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این پژوهش نشان داد که -به‌خصوص بر روی مردان 18 تا 20 ساله- مصرف زیاد فست‌فود و چیپس باعث کاهش قدرت باروری اسپرم به میزان 26 میلیون کمتر از افرادی است که رژیم غذایی سالمی با خوردن ماهی، مرغ، سبزیجات، میوه و آب داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان امریکایی دانشگاه هاروارد این بررسی را بر روی سه هزار مرد با میانگین سنی 19 سال انجام داده‌اند. یافته‌های آنان نشان می‌دهد گوشت قرمز، نان و نوشیدنی‌ها شیرین باعث کاهش میزان اسپرم شده و سطح هورمون و اسپرم در مردانی که فست‌فود مصرف کرده بودند به شدت کاهش یافته بود.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فست فود باروری مردان رژیم غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۲۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت رسانه‌ای اسرائیل نتوانست مانع دریافت حقیقت در جهان شود

رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در مراسم بین‌المللی «همبستگی با مردم غزه؛ با تاکید بر نقش دانشگاهیان» گفت: تسلط و قدرت رسانه‌های اسرائیل نتوانست مانع بیداری مردم جهان و دریافت حقیقت شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مراسم بین‌المللی «همبستگی با مردم غزه؛ با تاکید بر نقش دانشگاهیان» ظهر امروز ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور سفیران کشور‌های کوبا، ونزوئلا، بولیوی، نیکاراگوئه و دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی و جمعی از استادان و صاحب نظران مسائل سیاسی، در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد.


دکتر معتمدی در این مراسم با بیان اینکه ارتباط ما با سفیران اسپانیایی و پرتغالی زبان در سال‌های اخیر رو به رشد بوده است، افزود: امروز توجه به موضوع غزه در صحنه بین‌المللی در حال رقم خوردن است و تجاوز اسرائیل به مردم غزه و کشتار غیرمتعارف و نسل‌کشی مردم غزه اتفاقی است که باعث جریحه‌دار شدن وجدان مردم و نگاه جهانیان نسبت به این موضوع شده است.


وی ادامه اد: امروز نه تنها در فضای عمومی بلکه در دانشگاه‌ها نیز حرکات اعتراضی از سوی دانشگاهیان انجام شده است. امروز در کشور‌های متعددی، دانشگاهیان تفاهم‌نامه‌ها و قرارداد‌هایی که با رژیم صهیونیستی داشتند را بازنگری می‌کنند و ارتباطات خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند.


رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ روز است که مردم غزه در زیر شدیدترین رفتار‌های وحشیانه رژیم اشغالگر فلسطین قرار گرفته اند و امروز به صورت آشکار، در منطقه نسل‌کشی اتفاق می‌افتد و شرافت و وجدان‌های آگاه و حقیقت‌طلب جریحه‌دار شده است.


وی با بیان اینکه اعتراضات در اروپا، آسیا و کشور‌های مختلف نشان از نقش ضعیف سازمان‌های بین‌المللی دارد که آن‌ها نمی‌توانند به مسئولیت‌های خود به خوبی عمل کنند، خاطر نشان کرد: اسرائیل در حالی به جنایات خود ادامه می‌دهد که به نوعی مطمئن است با حق وتو و اعمال نفوذی که از سوی آمریکا دارد، مانع از محکومیتش در جوامع بین‌المللی می‌شود.


دکر معتمدی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا واکنش مناسبی نسبت به این موضوع نشان داد و این نسل‌کشی را محکوم کرد. در آموزه‌های اسلامی بر دفاع از انسان‌های مظلوم است تاکید شده است. امام علی (ع) رهبر شیعیان فرمودند: دشمن ظالم و یار و مددکار مظلوم باشید.


وی گفت: امروز بیداری و موج گسترده‌ای که در دنیا علیه ظلم اسرائیل به راه افتاده است، نشان می‌دهد قدرت و تسلط رسانه‌های اسرائیل نتوانسته مانع از دریافت حقیقت شود.

دیگر خبرها

  • قدرت رسانه‌ای اسرائیل نتوانست مانع دریافت حقیقت در جهان شود
  • چرا فنلاند شادترین کشور دنیاست؟
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • کاهش نرخ باروری در ایران از چه وقت شروع شد؟
  • شروع کاهش نرخ باروری به حدود دهه چهل برمی‌گردد
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • عملیات وعده صادق قدرت فرماندهی ایران را نشان داد
  • ابوترابی‌فرد: عملیات «وعده صادق» قدرت فرماندهی ایران را نشان داد
  • (عکس) قوی‌ترین مردان نیشکر
  • قوی‌ترین مردان نیشکر