Web Analytics Made Easy - Statcounter

هشتمین نشست دوره ای رئیس کل بانک مرکزی با اقتصاددانان عصر دیروز با محوریت موضوعاتی همچون بازار متشکل ارزی، عملیات بازار باز، نقدینگی و تورم برگزار شد.

گروه بورس،بانک و بیمه بازارنیوز:دکتر عبدالناصر همتی ضمن اشاره به کارکرد و ویژگی های بازار متشکل ارزی به عملیات بازار باز اشاره و تاکید کرد بازار باز مهم‌ترین ابزار برای کنترل نرخ بهره کوتاه مدت است و در بسیاری از بانک های مرکزی به کار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنا به گفته رئیس کل بانک مرکزی این بانک در نظر دارد از تجارب کشورهای دیگر در زمینه عملیات بازار باز به واسطه برگزاری کارگاه های آموزشی بهره‌مند شود.

عالی‌ترین مقام بانک مرکزی تاکید کرد که این بانک با اجماع نظرات، وسواس و دقت نظری خاص و با اطمینان حاصل کردن از آمادگی‌های مورد نیاز نسبت به عملیاتی کردن بازار متشکل ارزی و نیز عملیات بازار باز اقدام می‌کند. به گفته دکتر همتی، اجرایی کردن عملیات بازار و شکل گیری بازار متشکل ارزی نهادسازی مناسبی است که ابزارهای مورد نیاز بانک مرکزی را برای سیاست‌گذاری پولی و ارزی در اختیار این بانک می‌گذارد.

اقتصاددانان حاضر در نشست نیز ضمن تقدیر از اقدامات بانک مرکزی برای حفظ تعادل در بازار ارز، راه‌اندازی بازار متشکل ارزی و اقدام به عملیات بازار باز، این دو را از مهم ترین ابزارهای سیاست گذاری بانک مرکزی در حوزه پولی و ارزی دانستند و خواستار دقت نظر در به کارگیری آنها شدند.

اصلاح ساختار نظام بانکی، کنترل نقدینگی، مهار نرخ تورم، رفع موانع تولید، بهبود وضعیت مشعیتی مردم و جلوگیری از عدم تعادل درآمدی از طریق سیاست های پولی و مالی، توجه به ترکیب و مقاصد و مبادی تجاری ایران و ضرورت اصلاح آن در جهت کاهش تأثیرپذیری از تحریم ها و انتظام بخشی به عملیات بانک ها از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000EMX برچسب ها: همتی ، بانک مرکزی ، بازار باز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: همتی بانک مرکزی بازار باز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۲۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان گفت:این کارگاه چه به منظور آشنایی و استفاده بهینه از سامانه جامع امور قرآنی با حضور مدیران موسسات قرآن و عترت استان برگزار شد. امین درخشان افزود: یکی از نکات برگزاری این کارگاه ساماندهی و بسط و گسترش نظام‌مند امورات قرآنی در استان بوده است به نوعی یک سامانه راهبر و پشتیبان برای موسسات قرآن و عترت می‌تواند گام و نقش بسزایی در این زمینه ایفا نماید. درخشان اظهار داشت:این چنین برنامه‌هایی می‌تواند شروع یک جریان سازی قرآنی در استان و به تبع آن کشور باشد و به نوعی رصد مسائل قرآنی در سطح کلان می‌تواند گام مهمی برای تحقق مسائل قرآنی و تصمیم‌گیری‌های کلان برای متولیان و مروجان امورات قرآنی درجامعه باشد. رئیس گروه قرآن و عترت هم گفت: در این کارگاه ضمن اشاره به اینکه سامانه حمد می‌تواند چتر مناسبی برای افراد قرآنی باشد و از این طریق بیمه فعالان قرآنی، ساماندهی کلاس‌های قرآن، ارائه تسهیلات، بهره‌مندی اتحادیه‌هاو تشکل‌های قرآنی و همچنین هیئت‌های رسیدگی به صدور مجوز‌های قرآنی می‌تواند نقطه قوتی برای متولیان وجامعه قرآنی باشد. مصلحی افزود :تقویت و هدایت فعالیت‌های موسسات قرآن عترت سراسر کشور منوط به توجه ویژه مسئولان و در ادامه مدیران موسسات قرآن و عترت سراسر کشور به این سانه می‌باشد.  درپایان مدیران موسسات به بیان مشکلات خود در سامانه حمد اشاره کردند.

دیگر خبرها

  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • نقدینگی کنترل نمی‌شد، گرفتار ابَر تورم می‌شدیم
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت