Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- فرانسه ، آلمان و انگلیس در بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی از افزایش تنش ها در منطقه، اجرای کامل برجام را خواستار شدند.
به گزارش آریا، پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه انگلیس گزارش داد فرانسه ، آلمان و انگلیس نسبت به افزایش تنش ها در خلیج (فارس) که پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ایران در 20 ژوئن تشدید شده است، به شدت ابراز نگرانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بیانیه آمده است این تحولات خطر محاسبه غلط و مناقشه را به همراه دارد. ما تنش زدایی و گفتگو ضمن احترام کامل به قوانین بین الملل را خواستاریم. ما بر محکومیت جدی حملات به نفتکش ها در خلیج عمان، اقدامات خرابکارانه علیه چهار کشتی در فجیره و هرگونه تهدید برای ایمنی دریانوردی و صلح و امنیت منطقه تاکید داریم. حملات به نفتکش ها مغایر با قوانین بین المللی آزادی دریانوردی و حمل و نقل دریایی است. این حملات خطرات زیست محیطی به همراه دارد و احتمال بی ثباتی بیشتر در منطقه ای ناآرام را افزایش می دهد.
فرانسه، آلمان و انگلیس با درنظر گرفتن نشست قریب الوقوع شورای امنیت درباره قطعنامه 2231، بر تعهد کامل به اجرای این قطعنامه و حفظ برجام تاکید می کنند، ما معتقدیم اجرای کامل این توافق به کاهش تنش ها در منطقه و همچنین منع اشاعه هسته ای جهانی کمک می کند. ما متعهد به همکاری جدی برای اجرای کامل قطعنامه 2231 شورای امنیت هستیم و از همه طرف ها می خواهیم همین رویه را در پیش گیرند. این به نفع همه است که خویشتن داری از خود نشان دهند و از هرگونه اقدامی که ستون اصلی نظام منع اشاعه و امنیت جمعی ما را تضعیف می کند، اجتناب کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فرانسه آلمان انگلیس اجرای کامل برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۲۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن

وزرای دفاع آلمان و فرانسه از همکاری مشترک برای تولید تانک های مجهز و مدرن برای آینده با توجه به جنگ روسیه علیه اوکراین خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ان تی وی آلمان، گفته می شود تانک جنگی که به طور مشترک توسط آلمان و فرانسه ساخته می‌شود کاملاً مجهز و قابل همکاری و مجهز به هوش مصنوعی است.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع فدرال آلمان در مصاحبه ای با روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ گفت: ما به طور مشترک در حال توسعه سیستمی برای آینده هستیم که برای آنچه ما نیاز داریم - از هوش مصنوعی و جدیدترین فناوری حسگر گرفته تا امکان استفاده از این سیستم بدون سرنشین در شرایط خاص، طراحی شده است.

سباستین لکورنو، همتای فرانسوی وی افزود: ما فقط تانک آینده را توسعه نمی‌دهیم، بلکه آینده تانک را نیز توسعه می‌دهیم.

وی توضیح داد که نیاز به قابلیت همکاری - تعامل سیستم‌های مختلف - از طریق تجربه جنگ اوکراین آشکار شد.

این دو وزیر اروپایی می‌خواهند امروز جمعه در پاریس اعلامیه‌ای را امضا کنند که نشان دهنده آغاز فاز پروژه 1A است. انتظار می‌رود که توزیع وظایف بین شرکت‌های دفاعی درگیر با جزئیات بیشتری شرح داده شود.

پیستوریوس گفت، تجربه در توسعه سیستم نبرد هوایی FCAS به عنوان یک "طرح اولیه" عمل می‌کند. به گفته این مقام آلمانی قرارداد تفصیلی باید در ابتدای سال آینده تکمیل شود.

لکورنو هم افزود: "ما از نیازهای عملیاتی ارتش آلمان و ارتش فرانسه شروع کردیم، در حالی که پیشینیان ما گاهی اوقات نیازهای صنعت را بیشتر در نظر می‌گرفتند."

این پروژه به تعویق افتاد زیرا شرکت‌ها مسئولیت‌ها و حقوق مالکیت معنوی را در ارتباط با پیشرفت‌های فناوری مورد مناقشه قرار دادند. در میان مدت، این پروژه باید برای سایر کشورها مانند ایتالیا یا هلند نیز باز شود. این سیستم جدید در ابتدا قرار بود در سال 2035 آماده استفاده شود، اما اکنون صحبت از سال 2040 است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از توافق اصولی فرانسه و آلمان برای ساخت مشترک یک سیستم پیشرفته رزم زمینی تمجید کرد. استولتنبرگ گفت: این خبر خوبی است.

استولتنبرگ گفت: ما از همکاری متحدان ناتو برای ایجاد ظرفیت نظامی استقبال می‌کنیم زیرا این کار ما را قوی‌تر می‌کند. ما عموماً طرفدار همکاری متحدان هستیم. این به ما کمک می‌کند تا بر چندپارگی صنعت دفاعی خود غلبه کنیم."

هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتشتوافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • توپ گوستاو؛ بزرگ ترین قطعه توپخانه تاریخ به وزن ۱,۴۹۰ تن با گلوله های ۷.۵ تنی (+عکس)
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه عمل نکرده است
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد