Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ دوم مجید فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح و عضو کمیته ملی هیدروگرافی در حاشیه مراسم روز جهانی هیدروگرافی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روز جهانی هیدروگرافی را جشن می‌گیریم و واضح است کشوری که سواحل گسترده‌ای در شمال و جنوب و دو دریای بزرگ دارد باید در حوزه هیدروگرافی حرفی برای گفتن در جهان داشته باشد گفت: چند سال پیش مقام معظم رهبری در بازدید از بندرعباس و راه‌اندازی ناو جماران جمله‌ای گفتند که ما آن را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند ما علی رغم اسکله‌های بسیار زیاد در کشور و همچنین وجود سواحل طولانی یک کشور دریایی نیستیم و همین جمله و فرمایشات ایشان باعث شد که توجه بیشتری به استفاده از سواحل، بستر و سطح دریا صورت گیرد.

وی تصریح کرد: توجه، بسترسازی و توسعه سواحل مکران از سوی سازمان جغرافیایی و شرکت‌های خصوصی که در این حوزه فعالیت داشتند انجام شد و ما چارت‌های دریایی خود را در این حوزه به کار گرفتیم.

فخری افزود: هر نوع کار و فعالیت در دریا نیازمند دانش اطلاعات درست از دریا است و این اطلاعات با فعالیت‌های هیدروگرافی به دست می‌آید.

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح تأکید کرد: سازمان‌ها و نهاد‌هایی که دارای تجهیزات هیدروگرافی هستند باید مسئولیت خود را در این حوزه انجام دهند تا داده‌های درست از آب‌ها و دریا‌ها داشته باشیم.

وی بیان کرد: امیدواریم این همایش برای تولید داده‌های دریایی بین بخش خصوصی و دولتی هماهنگی ایجاد کند.

فخری درباره پهباد آمریکایی که در خلیج فارس سقوط کرد، گفت: مدیریت سقوط پهباد توسط یگان‌های دریایی و سازمان مربوطه رویت شد و موقعیت این پهباد به طور قطع داخل آ‌ب‌های سرزمینی ایران بوده و نزدیک ۴ مایل یا بیش از ۷ کیلومتر داخل آب‌های سرزمینی ایران وارد شده بودند.

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح توضیح داد: به طور قطع می‌توانیم بگوییم پهباد داخل آب‌های سرزمین ایران بوده است، زیرا که بعد از اثابت موشک کیلومتر‌ها قطعات این پهباد افتاده بودند.

وی توضیح داد: در حالیکه همه کشور‌های دنیا محدوده مرز‌های آبی را رعایت می‌کنند تنها کشوری که احترام نمی‌گذارد آمریکا است که دلیل آن هم خوی اسکتباری این کشور است.

فخری بیان کرد: وقتی پهباد داخل آب‌های سرزمینی ما سقوط کرده به معنای تجاوز به جمهوری اسلامی بوده و حق ما بوده است که دفاع کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی اقتصاد ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۳۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو برای قدرت ساکنان سرزمین‌های اشغالی را هم قربانی می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم با اشاره به گزارش برخی مقامات ارشد آمریکا به وزیر امور خارجه این کشور مبنی بر نقض قوانین بین‌المللی در غزه توسط رژیم صهیونیستی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی خود را مقید به هیچ‌یک از قوانین بین‌المللی نمی‌داند؛ چرا که هزینه و شخصیتی برای خود متصور نیست.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی به کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع غزه اشاره کرد و با بیان اینکه صهیونیست‌ها مشروعیت خود را در بین افکار عمومی و جهان به شدت در خطر می‌بینند، گفت: نتانیاهو برای بقای خود در قدرت، حتی ساکنان سرزمین‌های اشغالی را هم قربانی می‌کند و به هر قیمتی به دنبال پیروزی بر حماس و یا گسترش دامنه جنگ در منطقه است تا افکار عمومی را برای حمایت از خود متقاعد کند؛ البته نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در هر دو راهبرد شکست خورده است.

سردار احمدی مقدم خاطرنشان کرد: نتانیاهو تلاش می‌کند که به هر شکلی کابینه و قدرت خود را حفظ کند؛ اما تلاش‌های مذبوحانه، ثمری نخواهد داشت و به زودی شاهد پیروزی مقاومت و مردم مظلوم غزه خواهیم بود.

کد خبر 6092982 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی وزارت دفاع (فیلم)
  • نتانیاهو برای قدرت ساکنان سرزمین‌های اشغالی را هم قربانی می‌کند
  • انگلیس : یک حادثه دریایی جدید در سواحل یمن رخ داده
  • انگلیس: یک حادثه دریایی جدید در سواحل یمن رخ داده است
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن
  • تولید بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح
  • امیر فخری: کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس توسط سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح
  • کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند