Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر حسن بگلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر عملیات احداث پنج نیروگاه با ظرفیت ۴۶ مگاوات در حال اجرا می باشد.

وی با اشاره به تدوین طرح‌هایی برای مشترکان خانگی برای احداث نیروگاه خورشیدی، ادامه داد: شرکت توزیع برق، انرژی مازاد مشترکان احداث کننده نیروگاه خورشیدی را خریداری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر میانگین تعرفه‌های برق دریافتی از مشترکان با احتساب تمام عوارض‌ها ۹۰ تومان است، بیان کرد: بر این اساس هر کیلووات برق تولیدی خانگی با قیمت ۹۰۰ تومان خریداری می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اظهار داشت: نیروگاه‌های تولید پراکنده برای جذب سرمایه‌های متوسط و تامین انرژی اهمیت ویژه ای دارد ودر حال حاضر استقبال خوبی برای احداث نیروگاه برق خورشیدی در آذربایجان غربی صورت گرفته است.

حسن بگلو ادامه داد: یکی از مزایای این نیروگاه ها ویژگی تولید پراکنده آنهاست که ضمن بهبود برخی از پارامترهای شبکه به دلیل متمرکز نبودن تولید از دیدگاه پدافند غیرعامل بسیار با اهمیت است.

وی گفت: افرادی که انشعاب برق دارند می توانند به اندازه انشعاب خود تا سقف ۱۰۰ کیلووات نسبت به نصب سیستم خورشیدی اقدام کنند.

۹۹ درصد جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری آذربایجان غربی از نعمت برق برخوردار هستند؛ یکهزار و ۲۵۰ مگاوات برق نیز سالانه در استان تولید و تنها یکهزار مگاوات آن در سال مصرف می شود.

مصرف برق آذربایجان غربی در سال ۱۳۹۷ شمسی چهار میلیون و ۸۸۷ هزار و ۲۸۴ مگاوات ساعت در سال بوده که با توجه به افزایش ۲.۶ درصدی تعداد مشترکین درسال ۱۳۹۸ مصرف برق نیز افزایش می‌یابد.

استاندارد مصرف برای مشترکان خانگی استان‌های غیر گرمسیری ۳۰۰ کیلووات برای هر ماه است که بیش از این مقدار مشترک پرمصرف خواهد بود.

طبق اعلام شرکت برق هر مشترکی مصرف خود را نسبت به سال گذشته به هر میزانی از این ۳۰۰ کیلووات کاهش دهد به ازای هر کیلووات کاهش مصرف ۵۲۴ ریال پاداش می‌گیرد.

۹۹۱۸/‏۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ایرنا ارومیه مصرف بهینه برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۴۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این دیدار حجت السلام و‌المسلمین قریشی با اشاره به اهمیت توجه به احداث و مقاوم سازی مسکن روستایی گفت: مردن این استان قبل انقلاب دز زمان ۸ سال دفاع مقدس و بعد آن در تقابل با ضد انقلاب هزینه‌های زیادی پرداخت کردند و وضعیت امروز برازنده آنها نیست 

وی افزود: احداث و‌مقاوم سازی خانه‌های روستایی باید در اولویت قرار بگیرد و در این بخش از توان خیرین بخش خصوصی هم استفاده شود 

امام جمعه ارومیه از ساخت خانه طلاب و روحانیون در روستا‌ها به عنوان یک نیاز نام برد و گفت: اگر خانه عالم ساخته شود مشکل استقرار روحانیون در روستا‌ها هم رفع خواهد شد

صالحی رئیس بنیاد مسکن کشور هم در این دیدار از افزایش سهمیه استان در مقاوم سازی خانه‌های روستایی از ۱۷هزار ۵۰۰سال قبل به ۲۲ هزار ۵۰۰، افزایش سهمیه قیر برای بهسازی معابر روستایی، افزایش سهمیه واگذاری زمین روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن تا ۳۰ هزار قطعه و پایان احداث و تعمیر بیش از ۲۳ هزار مسکن آسیب دیده زلزله‌های سال گذشته خوی خبر داد

دیگر خبرها

  • جزییات دستگیری 4 نفر از چهار نفر از اراذل و اوباش در ارومیه
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ ای طی یک دهه در نیروگاه اتمی بوشهر
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • ساخت ۵۰۰ کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶