Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجمن متخصصان پوست ایران با اشاره به تبلیغاتی نظیر رفع معجزه‌آسای ریزش و سفیدی مو و همچنین مباحثی تحت عنوان پلاسما درمانی برای رفع چین و چروک‌های صورت و کوچک کردن بینی با تزریق آنزیم و ... اعلام کرد: انجمن متخصصین پوست ایران نسبت به غیر علمی بودن و عوارض و پیامدهای ناگوار این اعمال هشدار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، انجمن متخصصان پوست ایران در بیانیه‌ای ضمن انتقاد نسبت به تبلیغات گمراه‌کننده در حوزه زیبایی پوست و مو، آورده است:« انجمن متخصصین پوست ایران بدینوسیله گمراه کردن هموطنان با برنامه‌ها و حرکات منسجم و شیوه‌های مختلف تبلیغاتی را اقدامی ناپسند دانسته و ضمن هشدار به هموطنان که فریب اینگونه ادعاها را نخورند اعلام می‌دارد: افراد می‌توانند برای دریافت هر گونه پاسخ علمی و منطقی به ابهامات خود در خصوص  محصولات، تجهیزات و درمان‌های مرتبط با مشکلات پوست، مو، زیبایی و امراض مربوطه از طریق اعضای انجمن متخصصین پوست ایران (پزشکان متخصص پوست مستقر در مطب‌ها) و یا بخش‌های درمانی و گروه‌های تخصصی پوست مستقر در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و بیمارستان‌ها به اطمینان قطعی برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اعتقاد متخصصین عضو این انجمن، رفع معجزه آسای ریزش مو و درمان طاسی در مدت چند هفته و چند ماه، رفع سفیدی موها و بازگشت رنگ مو به حالت اول، تبلیغ کذب بوده و چنین محصولی تا کنون تولید، ابداع یا اختراع نشده است و با توجه به علل فیزیولوژیک و توارثی ریزش مو و سفید شدن مو چنین ادعایی پایه علمی ندارد.

شایان ذکر است در مواردی که وزارت بهداشت فرمولاسیون یک دارو و مواد موثره در آن را مورد تایید قرار می‌دهد، این تأئید نمی‌تواند مجوز و مبنای تبلیغات گسترده و گزاف در خصوص اثربخشی قطعی محصولات یاد شده باشد.

هشدار دیگر در مورد تبلیغات پیرامون  برخی فرآورده‌ها و تجهیزات زیبایی یا درمانی پوست، مو و جوانسازی (از قبیل کرم‌های ضد جوش یا ضد چروک یا تجهیزات پاکسازی و جوانسازی پوست) در کشور است که متاسفانه توسط افراد غیر پزشک و غیر متخصص مورد استفاده قرار می‌گیرند و مبادی ورودی و کیفیت اثر بخشی آنها مورد تایید نیست و حتی می‌توانند پیامدهای زیانبار برای سلامت و پوست در کنار تحمیل هزینه‌های فروان بر هموطنان به همراه داشته باشند.

یکی دیگر از تخلفاتی که  به تازگی بازار داغی بخصوص در فضای مجازی و توسط افراد غیر پزشک و آرایشگاه‌ها پیدا کرده، انجام پلاسما درمانی برای رفع چین و چروک‌های عمیق صورت، کوچک کردن بینی و ... است که طبق شواهد عینی، عوارض و پیامدهای ناگواری برای هموطنان ایجاد کرده است. استفاده از دستگاه‌های غیر جراحی غیراستاندارد و تزریق آنزیم هیالورونیداز به عنوان تکنیک‌های جدید برای کوچک کردن بینی نیز در فضای مجازی تبلیغات گسترده‌ای پیدا کرده که انجمن متخصصین پوست ایران نسبت به غیر علمی بودن و  عوارض و پیامدهای ناگوار آن هشدار می‌دهد.

انجمن متخصصین پوست ایران ضمن بیان اینکه پرداختن به امور زیبایی نیاز مبرم طبی نیست ولی تقاضای غیر قابل انکار است، بیان می‌دارد: کلیه داروها و تجهیزات مورد استفاده در کشور باید مورد تایید مراجع قانونی باشد و امور مرتبط و خدمات لازم با نوع نیازمندی نیز باید توسط افراد مجاز آموزش دیده دانشگاهی، پزشکان و متخصصین مربوطه انجام گیرد.

انجمن متخصصین پوست ایران ضمن همکاری با دستگاه‌های مسئول به منظور تنویر افکار عمومی، آمادگی لازم را جهت اطلاع رسانی علمی و صحیح و پاسخ به سوالات مرتبط در این موارد اعلام می‌دارد.

 سایت انجمن متخصصین پوست ایران به نشانی www.irsod.net  محل مناسبی جهت کسب اطلاعات عمومی و تخصصی است.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پوست چین و چروک پوست درمان کوچک کردن بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۴۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری تعهدات وزارت نفت نسبت به طرح‌های درمانی بوشهر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تعهدات وزارت نفت نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: تعهدات وزارت نفت در بخش بهداشت و درمان و اقدامات آنان در سطح استان نیازمند بازنگری دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، اکبر پورات شامگاه چهارشنبه در نشست با معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران که با حضور مدیر عامل و کارکنان پتروشیمی بوشهر در عسلویه برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات فرهنگی و خدمات‌رسانی پتروشیمی بوشهر در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و امروز هم تعداد 888 بسته معیشتی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تدارک دیده‌اند قابل تقدیر است و امیدواریم این اقدامات تداوم یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با بیان اینکه ارتباط و تعامل خوبی توسط مجموعه استان بوشهر با حوزه‌های مرتبط وزارت نفت برقرار است گفت: قطعاً این سیاست‌گذاری وزارت نفت می‌تواند در عمق بخشی به این تعاملات اثرگذار باشد.

وی افزود: البته دغدغه‌های جدی هم وجود دارد که نیازمند توجه ویژه است و در این حوزه به‌صورت مستمر و در تمامی سطوح بر رفع این دغدغه‌ها پیگیری لازم از سوی مجموعه مدیریتی استان در جریان است که مهمترین آنها سهم استان بوشهر در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی و نیازمند بازنگری است.

پورات عنوان کرد: تاکنون اقدامات مناسبی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی صورت گرفته ولی مطالبه استان بیش از این مقدار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در بخش فرهنگی نیاز استان بیش از آن چیزی است که تاکنون محقق شده و در کنار آن تسریع در پرداخت‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

پورات باتاکید بر بازنگری تعهدات وزارت نفت در بخش بهداشت و درمان و اقدامات آنان در سطح استان اضافه کرد: وزارت نفت باید با تلاش و پیگیری ویژه برای ایجاد زیرساخت‌های نوین در حوزه بهداشت و درمان و ساخت مراکز درمانی وزارت نفت در استان بوشهر نقش به‌سزایی ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد مصوبه دولت مبنی بر اشتغال 50 درصدی نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع نفت محقق نشده است تاکید کرد: در حوزه اشتغال با توجه به پیگیری‌های مستمر کمیته جذب 50 درصدی نیروهای بومی و تاکید رئیس جمهور بر تحقق این موضوع و تلاش استاندار بوشهر این مصوبه تاکنون محقق نشده است که وزارت نفت باید در این رابطه به تعهدات خود عمل کند.

پورات اقدامات و عملکرد پتروشیمی بوشهر را مورد تقدیر قرار داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این پتروشیمی 7 هزار نفر مشغول به کار هستند و جایگاه پتروشیمی بوشهر در اشتغال، توسعه منطقه، ارزش آفرینی اقتصاد و اقتصاد ملی بسیار ارزشمند است که امیدواریم در ادامه در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی و اشتغال نیروهای بومی این روند توسعه و تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • بازنگری تعهدات وزارت نفت نسبت به طرح‌های درمانی بوشهر
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود
  • دومین روز از اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • انجام ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران/تقدیر از ۳ پزشک پیشکسوت عرصه پیوند کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • نشست علمی«تبلیغ دین؛ آسیب ها و بایسته ها» برگزار می شود
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان