Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  هر چند که  فیاض از اعلام جزییات بیشتر درباره زمان  افزایش  قیمت‌ها خودداری می‌کند اما تأکید می‌کند که «قیمت خدمات زیربنایی، آب، برق، گاز و دستمزد‌ها ابتدای هر ‌سال بیشتر می‌شود و با توجه به این افزایش قیمت‌ها، جاده‌مخصوص‌نشین‌ها هم همانند هر واحد تولیدی دیگری خواهان اصلاح قیمت‌ها و در نظر گرفتن سود منطقی برای محصول تولیدیشان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 

اما  این مقام مسئول در وزارت صنعت در حالی تلویحا خواسته جاده‌ مخصوص‌نشین‌ها را به‌حق می‌داند که تقی کبیری، عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است که افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰‌درصدی قیمت خودرو منطقی نیست واگر مدیریت مناسبی در خودروسازی داشتیم، چنین افزایش قیمت‌هایی اتفاق نمی‌افتاد.پیش از این همچنین سازمان تعزیرات از تشکیل پرونده برای برخی شرکت‌های خودروسازی نیز خبر داده بود.

 

درخواست دوباره برای افزایش قیمت خودرو

اسفند پارسال بود که  وزارت صنعت اعلام کرد قیمت خودروهای داخلی متعادل می‌شود و خودروسازان میزان عرضه‌شان را به بازار بالا می‌برند. حالا که حدود 4 ماه از این وعده سپری می‌شود، نه‌تنها قیمت‌ها هنوز عجیب‌وغریب هستند که باز خبرها حاکی از آن است که خودروسازان دوباره درخواست افزایش قیمت را داده‌اند.

 

جالب است که در این میان رضا رحمانی، وزیر صنعت هم گفته است برخی نوسانات قیمت خودرو مقطعی بوده است و مردم نباید تحت تأثیر فضای روانی قرار گیرند؛ چرا که هر میزان مصرف‌کننده‌ها تقاضا داشته باشند، در کشور قابل تأمین است؛ به‌‌ویژه در ماه‌های آینده که شاید تولید بیش از رقم کنونی افزایش یابد و با این افزایش تولید قیمت‌ها متعادل‌تر می‌شود.

 

فقط 70‌هزار خودروی خارجی وارد شد

اما در حالی بسیاری از کارشناسان کاهش عرضه را یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت خودرو می‌دانند که ممنوعیت واردات خودرو به کشور همچنان ادامه دارد. مشاور وزیر صنعت که دیروز به مناسبت روز ملی صنعت و معدن به جمع خبرنگاران آمده بود،  با اشاره به سهم ناچیز خودروهای خارجی در بازار ایران  گفت: «بر اساس آن‌چه اعلام شده تولید خودرو در‌ سال 97 چیزی حدود یک‌میلیون و 300‌هزار دستگاه است در حالی ‌که میزان واردات خودرو چیزی حدود 70‌هزار دستگاه است.»

 

او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا واردات خودرو امسال هم ممنوع خواهد بود، گفت: «هر تصمیمی در رابطه با  واردات خودرو به کشور توسط قانون تعیین می‌شود.» به گفته او، اگر آزادشدن واردات خودرو به تصویب مجلس برسد و شورای نگهبان هم آن را تأیید کند، ثبت سفارش خودرو از سر گرفته می‌شود.

 

خودروتک

2025

 

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مشاور وزیر صنعت اقتصاد جام نیوز برق خودروسازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۴۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوازم خانگی گران خواهد شد؟

محمود سیجانی اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید نشده است.

به گزارش خبرآنلاین، در روز‌های پایانی سال گذشته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از افزایش قیمت بدون سر و صدای برخی کارخانه‌ها در یک ماه گذشته خبر داد و در سال جاری هم گزارش‌هایی از افزایش قیمت برخی از برند‌های لوازم خانگی منتشر شد.

اما محمود سیجانی درباره اخبار منتشر شده از افزایش قیمت بدون مجوز لوازم خانگی، اظهار کرد: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید نشده است.

وی افزود: تا زمانی که سازمان حمایت با این درخواست‌ها موافقت نکرده، شرکت‌ها اجازه افزایش قیمت ندارند.

دیگر خبرها

  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند