Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@02:49:27 GMT

۲۳۰ سری جهیزیه در خراسان جنوبی توزیع شد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۵۰۰۶

۲۳۰ سری جهیزیه در خراسان جنوبی توزیع شد

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی تناکی ظهر سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، با بیان اینکه فعالیت این قرارگاه عملیاتی است و در حوزه امنیتی فعالیت می کند، اظهار کرد: علاوه بر اجرای امور امنیتی عمده کار قرارگاه محرومیت زدایی است چراکه معتقدیم بهترین کاری که می توان برای مردم انجام داد محرومیت زدایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اجرای طرح های زودبازده و بلند مدت در مناطق مرزی و محروم استان، افزود: از سال گذشته تا کنون ۱۲ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان چهار شهر مرزی استان با کمک آستان قدس رضوی و نیروی زمینی سپاه توزیع شده است.

فرمانده تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون نیز یک هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی بین مردم نیازمند منطقه توزیع شده است، گفت: ۱۵ هزار بسته فرهنگی نیز بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده است.

وی با اشاره به توزیع افطاری بین ۳۵ هزار در مناطق محروم استان، عنوان کرد: سال گذشته از سوی دفتر مقام معظم رهبری نیز ۱۴۰ راس گوسفند عقیقه در مناطق محروم توزیع شده است.

تناکی با بیان اینکه دغدغه بیشتر مردم افراد ساکن در مرز تامین آب بوده است، اظهار داشت: در همین راستا طی سال گذشته تعداد هشت سیل بند خاکی در مناطق مرزی درح و لانو احداث شد تا آب به قنات مردم نفوذ کند و وضعیت کشاورزی مردم خوب شود که خوشبختانه این امر تاثیرات بسیار خوبی داشت و سیل بندها تا سه مرتبه آب شد.

وی بیان کرد: در سال جاری نیز احداث هشت سییل بند دیگر در دستور کار داریم که یک سد به صورت ۱۰۰ درصد آماده بهره برداری است و امیدواریم تا پایان سال همه آنها به بهره برداری کامل برسد.

فرمانده تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سال گذشته با احداث بیمارستان صحرایی در منطقه درمیان ۳۵ هزار ویزیت پزشک داشته ایم، افزود: پیش بینی شده است امسال در شهرستان زیرکوه نیز این بیمارستان را به مدت یک هفته برپا کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۲۰ سری جهیزیه بین زوج های جوان توزیع شده است، گفت: پیش بینی می شود امسال نیز بیشتر از سال گذشته در این راستا گام برداریم چراکه که از ابتدای سال تا کنون ۲۳۰ سری جهیزیه را به کمک خیرین توزیع کرده ایم.

تناکی با اشاره به اینکه امسال برای ۲۸ مسجد ترمیم و تجهیز پیش بینی شده که از این تعداد ۱۸ مسجد بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته است، عنوان کرد: تعداد ۷۰ سرویس بهداشتی نیز در مناطق مرزی برای مردم تهیه شده است.

وی با بیان اینکه به تازگی تفاهم نامه ای بین بهزیستی و نیروی زمینی منعقد شده که بر اساس آن پنج هزار و ۲۲۵ مسکن برای معلولین در نظر گرفته شده است و سهمیه خراسان جنوبی از این باب ۲۵۰ مسکن بوده است.

کد خبر 4650506

منبع: مهر

کلیدواژه: بیرجند سپاه انصار الرضا ع خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۵۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در این استان خبر داد.

مهدی شکاری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از آنجا که نوغانداری بیشتر به‌عنوان یک شغل خانگی محسوب می‌شود، در سال‌های گذشته، تعدادی از تلمبارها با تسهیلات ارائه‌شده به‌روزرسانی شدند.

وی اظهار کرد: تا قبل از سال ۱۳۹۷ نیز ۳۳۰ تلمبار به مساحت ۱۳ هزار و ۸۶۰ مترمربع در استان بهسازی شدند که اعتبار هزینه‌شده برای آن‌ها ۳۵ میلیارد و ۸۳۳ میلیون ریال بوده است.

وی بیان کرد: خراسان شمالی رتبه اول در کیفیت تولید و رتبه سوم از لحاظ کمیت در تولید پیله ابریشم در کشور را دارد.

وی گفت: یکی از مشکلات اساسی در حوزه نوغانداری، نبود سردخانه برای نگهداری تخم‌های نوغان بود که این زیرساخت ایجاد و امسال بهره‌برداری شد.

شکاری اظهار کرد: این استان در ارتباط با زنجیره نوغانداری با مشکلات دیگری مانند نبود صنایع نخ‌ریسی و ابریشم‌کشی صنعتی مواجه است. این کار اکنون به‌شکل نیمه‌صنعتی و سنتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۸۱۲ نفر از جامعه روستایی این خطه به فعالیت نوغانداری مشغولند، افزود: بیشترین فعالیت حرفه نوغانداری به ترتیب در شهرستان‌های راز جرگلان، مانه و سمقان و بجنورد است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به آغاز توزیع تخم نوغان میان نوغانداران استان، گفت: ۸۰۰۰ جعبه تخم نوغان میان نوغانداران این استان توزیع می‌شود. در سال گذشته ۷۳۳۲ جعبه تخم نوغان میان متقاضیان توزیع شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۰۰ تن پیله ابریشم در این استان تولید شود. میزان پیله ابریشم توزیع‌شده در سال گذشته ۲۸۷ تن بوده است.

شکاری با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی پیله ابریشم مشخص شده است، گفت: یک شرکت برای خرید توافقی محصول تولیدی اعلام آمادگی کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی
  • اسکان مردم روستای سیل زده نوده در روستای آبیز / تکلیف داوطلبین کنکور روستای نوده چه می‌شود؟
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • شیشه ۳۶ در خراسان جنوبی
  • فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند
  • انسداد برخی از محور‌های مواصلاتی در خراسان جنوبی
  • باران و سیلاب سراسر خراسان جنوبی را فرا گرفت
  • تبعیض‌ها در بخش‌های مختلف باید به حداقل برسد
  • ۲۹۰ سری جهیزیه در خاش توزیع شد