Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان بهارستان با اشاره به وجود یک شعبه بازپرسی در دادسرای بهارستان گفت: طولانی شدن پروسه رسیدگی به پرونده‌ها بزرگترین دغدغه مردم بهارستان در حوزه قضایی است. ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهارستان، غلامرضا صادقی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به مظلومیت شهرستان بهارستان به لحاظ مباحث قضایی اظهار داشت: خوشبختانه در جهت ارائه خدمات مطلوب به مردم بهارستان توانستیم چارت قضایی را به 29 نفر افزایش دهیم اما همچنان با کمبود نیروی زبده و کارآمد در برخی از حوزه‌ها روبه‌رو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بزرگترین دغدغه مردم بهارستان در حوزه قضایی را طولانی شدن پروسه رسیدگی به پرونده‌ها دانست و بیان کرد: دادسرای بهارستان تنها یک شعبه بازپرسی دارد و کمبود بازپرس بزرگ‌ترین مشکل دادسرای بهارستان در رسیدگی به پرونده‌ها است که به 6 بازپرس نیاز مبرم وجود دارد و امیدواریم این مشکل ظرف ماه‌های آینده برطرف شود.

دادستان شهرستان بهارستان ادامه داد: در سال گذشته 13 فقره قتل عمد در بهارستان رُخ داد که تنها یک بازپرس می‌توانست به این پرونده‌ها رسیدگی کند.

ورودی پرونده‌های قضایی نیروهای مسلح مازندران 26 درصد کاهش یافت253 هزار پرونده قضایی در استان بوشهر مختومه شداستان قم حائز رتبه نخست کشوری در زمینه زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی است

صادقی سپس به شکل نامناسب زیرساخت‌های بهارستان اشاره کرد و افزود: متأسفانه برخی زد و بندها و توافقات رسمی توسط برخی مسئولان اثرات ناخوشایندی در شهرستان بهارستان به بار آورده است و در برخی از نقاط شهر نیز مردم متضرر شده‌اند که البته دستگاه قضا در برخورد با این موارد و صیانت از اموال مردم و بیت‌المال بسیار جدی است .

وی با اشاره به معضلات ایجاد شده توسط عطاری‌ها و فروش انواع قرص و دارو در این صنوف تصریح کرد: یکی از کارهای ارزشمندی که سیستم قضایی شهرستان بهارستان به آن پرداخت موضوع متادون‌درمانی در بهارستان بود که در این مورد چندین پزشک دستگیر و‌ چند مرکز درمانی نیز پلمب شد.

دادستان شهرستان بهارستان در ادامه بر عدم اجرای برنامه‌های فرهنگی در بهارستان انتقاد کرد و گفت: ما همواره بر پیشگیری از وقوع جرم تأکید داریم و شکی نیست عوامل مختلفی در سطح جامعه سبب بروز جرم می‌شود که در بیشتر موارد می‌توان با آموزش‌های عمومی، فرهنگ‌سازی و گسترش برنامه‌های فرهنگی از بروز آن جلوگیری کرد.

صادقی ادامه داد: برخورد دستگاه قضایی با پدیده زمین‌خواری و تجاوز به منافع عمومی قاطع و جدی است و با اقدامات پیشگیرانه تلاش می‌کنیم از حقوق بیت‌المال صیانت کنیم، علاوه بر این به دلیل فقر مالی، بیکاری و مشکلات اقتصادی آمار سرقت نیز در یک سال گذشته در بهارستان افزایش داشته است.

وی همچنین با اشاره به ورود جدی دادستانی به موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در بهارستان بیان کرد: به شهرداران اولتیماتوم داده‌ایم که با شدّت بیشتری با عوامل ساخت و ساز برخورد خواهیم کرد و انتظار داریم این معضل از درون شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی نیز برطرف شود.

دادستان شهرستان بهارستان در پایان به کشف دو کارگاه بزرگ تولید موادمخدر صنعتی شیشه در بهارستان اشاره کرد و افزود: این دو کارگاه از بزرگترین کارگاه‌های تولید موادمخدر صنعتی از نوع شیشه در کشور بوده است که بیش از 2 هزار گرم شیشه کشف و 6 نفر نیز در این رابطه دستگیر و روانه زندان شدند.

انتهای پیام/ح

R7840/P/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۵۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت پزشک متخلف در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسین نجف زاده گفت: پرونده تخلف یکی از پزشکان به اتهام اضافه دریافتی از بیماران به میزان ۱۲۲ میلیون ریال در شعبه پنجم بدوی تخصصی ویژه رسیدگی به تخلفات امور بهداشتی و درمانی شهرستان ارومیه رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود: شعبه پس از بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن هرگونه اسناد و مدارک قانونی تخلف انتسابی را محرز و پزشک متخلف را  علاوه بر توبیخ کتبی و درج در پرونده پزشکی به پرداخت یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۱۰ برابر میزان اضافه دریافتی محکوم کرد.

نجف زاده گفت: بازرسان بهداشت و درمان شهرستان ارومیه تخلف اعلامی را در پی گزارش مردمی از سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و در بازرسی از اسناد و مدارک یکی از پزشکان کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • کمیسیون اصل ۹۰، مرجع رسیدگی به شکایت‌های مردم
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • جلوه های تعارض منافع در قوه قضائیه / ارجاع گزینشی، آسیب جدی در رسیدگی به پرونده های ملی
  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • تغییر ۲۱ شهردار و شورای شهر نسیم‌شهر در ۴ سال
  • بررسی ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی دادگستری مازندران
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی
  • جزئیات جدید درباره پرونده چای دبش
  • محکومیت پزشک متخلف در ارومیه