Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، قربانعلی محمدپور، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان امروز در جمع خبرنگاران گفت: برخی انتقاداتی که در مورد فرآیند بازیافت پسماند پتروشیمی در لوشان می‌شود فراقانونی و خارج چارچوب است، زیرا فرآیند بازیافت با ضوابط زیست‌محیطی مطابقت دارد و کاملاً تحت نظارت و کنترل سازمان حفاظت محیط زیست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با بیان اینکه شاید برخی از اشتغال جوانان این استان ناراضی بوده و نمی‌خواهند این موضوع در لوشان به نتیجه برسد، افزود: سرمایه‌گذار بومی ۱۶ میلیارد تومان برای این واحد بازیافت هزینه کرده و تمام مقررات زیست محیطی را هم طبق توافقات رعایت کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، به استفاده مؤثر از ظرفیت‌هایی که دولت و قانون برای ایجاد اشتغال و کسب و کار فراهم کرده است اشاره کرد و گفت: برخی انتقاداتی که به موضوع بازیافت پسماند‌های پتروشیمی در لوشان می‌شود فراقانونی است، زیرا کارخانه مذکور از وظایف و تکالیف خود عدول نکرده است.

قربانعلی محمدپور، حساسیت و نگرانی‌هایی که در بین مردم و نخبگان گیلانی در مورد انتقال و بازیافت پسماند‌های پتروشیمی ایجاد شده را ناشی از ارتقاء سطح فرهنگ محیط زیستی استان خواند و افزود: با تصمیم استاندار و حضور اساتید دانشگاه‌ها و اصحاب رسانه در محل کارخانه لوشان نگرانی‌ها تا حد زیادی برطرف شده است.

وی، با بیان اینکه در گذشته ۳ واحد تصفیه روغن در حوزه لوشان وجود داشت، گفت: ۲ واحد از این کارخانجات به دلایلی تعطیل و تنها یک واحد موفق به ادامه فعالیت‌های خود شد به همین علت سازمان صنعت، معدن و تجارت جهت احیاء یکی از این واحد‌ها اقدام کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، با اشاره به اینکه خط تولید روغن کارخانه لوشان با خط بازیافت پسماند‌های پتروشیمی تعویض شده است، افزود: اینکه در یک استانی عمل بازیافت انجام و در استان دیگر تعطیل می‌شود از نبود تکنولوژی لازم در آن منطقه برای بازیافت اصولی و علمی پسماند‌های پتروشیمی حکایت دارد.

قربانعلی محمدپور تصریح کرد: تمام فعالیت‌های کارخانه بازیافت لوشان از مرحله صفر تا ۱۰۰ توسط ۲۰ دوربین مداربسته رصد می‌شود بنابراین جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

 

انتهای پیام/م.ع

فرآیند بازیافت پسماند‌های پتروشیمی در لوشان با ضوابط زیست‌محیطی مطابقت دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۵۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سعید ابراهیمی بسطامی مدیر بیمه دی استان آذربایجان غربی در این مراسم که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک برگزار شدگفت: روز زمین پاک برای اولین بار در ۲۲ آپریل سال ۱۹۷۰ نامگذاری شد و تاکنون هرساله در ایران مصادف با ۲ اردیبهشت و همچنین در سراسر جهان توسط فعالان حوزه محیط زیست، روز جهانی زمین پاک به جهت افزایش آگاهی و قدردانی نسبت به مسائل محیط زیست جشن گرفته می‌شود.

وی افزود: فعالان حوزه محیط زیست، دغدغه بسیاری برای محیط زیست و زمین دارند. به همین دلیل در هفته زمین پاک که از ۲ اردیبهشت به مدت یک هفته آغاز می‌شود، بحث‌ها و فعالیت‌های زیستی در سازمان‌های گوناگون در نظر گرفته می‌شود که هدف از آنها این است که به مردم یادآوری کنند که زمین، نیاز به حمایت دارد.

ابراهیمی اظهار داشت: آشناکردن کودکان و نوجوانان با باید‌ها و نباید‌های زیست‌محیطی، یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که باید با جدیت پیگیری شود.

وی، با بیان اینکه بحران‌های زیست‌محیطی و تغییر اقلیم، بیشترین تأثیر را بر روی کودکان خواهد گذاشت، عنوان کرد: تخریب محیط‌زیست آینده کودکانمان را سرد و تاریک می‌کند و شاید راه بازگشت به شرایط مطلوب برای همیشه از بین برود.

گفتنی است این مراسم با هدف ایفای نقش اجتماعی بیمه دی و ترویج فرهنگ زیست محیطی در بین کودکان و نوجوانان به همت مدیریت بیمه دی استان آذربایجان غربی برگزار شد.

در پایان این مراسم از صاحبان آثار برتر نقاشی که به دبیرخانه ارسال شده بود با اهدای جوایزی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد