Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید عمار عزیزی روز سه شنبه در حاشیه همایش طرح حافظان سلامت استان کرمانشاه که در تالار کتابخانه بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: طی پژوهش‌های زیادی که صورت گرفته منشأ اکثر بیماری‌های قلبی و عروقی، انواع سرطان‌ها، هپاتیت‌ها و دیابت‌ها، بیماری کبد و کلیه ناشی از رعایت نکردن رژیم غذایی سالم و سبک زندگی است به همین دلیل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گام اول ارتقا سواد سلامت جامعه را از بیمارستان‌ها شروع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در مرحله اول طرح حافظان سلامت استان، ورود انواع شیرینی تر و خشک، شکلات‌ها و آبمیوه‌های صنعتی (که بیشتر از شکر و شیرینی تهیه شده‌اند) به بیمارستان‌های دولتی ممنوع می‌شود و نگهبانان بیمارستان‌ها مجریان اصلی این طرح هستند و از ورود انواع این اقلام جلوگیری می‌کنند.

او در ادامه آموزش و توجیه علمی و منطقی مجریان طرح حافظان سلامت را گام اول اجرای صحیح این طرح در جامعه دانست و گفت: به همین منظور امروز همایش حافظان سلامت برای ارتقا سواد سلامت، آگاهی بخشی این بخش از کارکنان بیمارستان‌ها که می‌توانند جلوی این اقلام آسیب رسان را بگیرند برگزار شد.

عزیزی، هدف از اجرای این طرح را اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در باره مضرات مصرف شیرینی‌ها دانست و اظهار داشت: متأسفانه اغلب ملاقات کننده ها برای عیادت بیماران شیرینی و آبمیوه به همراه می‌آورند در حالی که نمی‌دانند این مواد خود منشأ اصلی بیماری‌هاست نه تنها برای بیمارها خوب نیست بلکه به او ضرر نیز می‌رساند.

وی فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به جامعه در مورد خطرات مصرف نمک، عدم تحرک و ورزش، و غیره را دیگر مراحل طرح حافظان سلامت دانست که بعد از طرح ممنوعیت ورود شیرینی و آبمیوه به بیمارستان‌ها، در قالب برنامه‌ها و طرح‌های مختلف به اجرا در می‌آید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بیمارستان جامعه دانشگاه علوم پزشکی سلامت شکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۵۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • علما ومعلمان حافظان دین و ناجیان جامعه
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی
  • ورود ناپلی و پست لارو از استان‌های دیگر به بوشهر ممنوع است
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان