Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-07@02:27:17 GMT

خداحافظی با کیلوگرم ملی!

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۵۲۲۰

خداحافظی با کیلوگرم ملی!

رویداد۲۴ خسرو معدنی‌پور، اظهار کرد: سازمان بین‌المللی استاندارد که به عنوان نخستین مؤسسه جهانی یک فرآیند استانداردسازی در محاسبه کمیت‌ها و کیفیت‌های استانداردی را بنا گذاشت، از چندی قبل به سمت یکسان‌سازی یکاهای SI حرکت کرده و بسیاری از کشورهای جهان نیز از این موضوع پیروی کرده‌اند.

وی درباره چگونگی اجرای این فرآیند توضیح داد: در گذشته کشورها یک شاخص استاندارد را بر اساس برخی عوامل ساخت بشر یعنی مسائل قراردادی تعیین می‌کردند و از همان به عنوان شاخص اظهار کرد: استفاده می‌شد، اما در برنامه‌ریزی جدید، هفت اصل ثابت و بنیادی فیزیک مبنا قرار می‌گیرد و از این پس همین موضوع در تعیین استانداردها در سطح جهانی مطرح خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز اندازه‌شناسی سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: برای مثال ما در ایران یک شاخص کیلوگرم ملی داشتیم که بر اساس محاسبات موجود به این عدد دست یافته و پس از آن استانداردها را طبق این شاخص تعیین می‌کردیم. در ساختار پیشین برای آنکه کیلوگرم ملی ایران با استاندارد جهانی یکسان شود، این شاخص به فرانسه فرستاده می‌شد و در جریان مقایسه با کیلوگرم جهانی میزان صحت آن مشخص شده و به کشور باز می‌گشت، اما در چارچوب جدید تمام مبناها یکسان خواهند بود.

معدنی‌پور با بیان این‌که این فناوری به تازگی در جهان کلید خورده تاکید کرد: دلیل پیگیری جدی سازمان ملی استاندارد این است که در ورودی این برنامه ایران از سایر کشورها عقب نماند و بتوانیم همزمان با دیگر بخش‌های جهان نام خود را در این شاخص وارد کنیم.

وی با اشاره به لزوم دستیابی به فناوری‌های نوین و پیچیده برای رسیدن به این مقیاس‌ها تصریح کرد: به این منظور سازمان استاندارد مذاکراتی را با دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های علمی کشور آغاز کرده تا ما بتوانیم با فعال کردن ظرفیت‌های علمی این مقیاس را همزمان با سایر نقاط جهان در ایران فعال کنیم.

رئیس مرکز اندازه‌شناسی سازمان ملی استاندارد ایران خاطر نشان کرد: در این زمینه مذاکرات خوبی با بخش‌های علمی کشور انجام شده و این امید وجود دارد که در آینده نزدیک با امضای تفاهم‌نامه کار بر روی این موضوع آغاز شود، زیرا در غیر این صورت یا از این مقیاس دور خواهیم ماند یا برای دستیابی به آن نیاز به اتکا به کشورهای خارجی داریم. البته این امید وجود دارد که با توجه به ظرفیت‌های موجود در داخل کشور این مقیاس جهانی در ایران نیز آغاز به کار کند.

 

منبع: ایسنا برچسب ها: رویداد24 ، خداحافظی با کیلوگرم ، سازمان ملی استاندارد ، استاندارد سازی ، یکسان سازی ، شاخص استاندارد سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 خداحافظی با کیلوگرم سازمان ملی استاندارد استاندارد سازی یکسان سازی شاخص استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۵۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد ماجد، کمیسر سازمان جهانی تبلیغات در ایران گفت: این رویداد با نام «فارِس ابراهیم ابوحمد» به عنوان یکی از بزرگترین نسل آفرینان رسانه و تبلیغات در قرن بیستم، نام گذاری شده است. 

ماجد ادامه داد: جایزه «فارِس» در حوزه‌ مسئولیت اجتماعی و پرورش ستارگان آینده، بر معرفی افرادی تمرکز دارد که برای تعالی نسل بعدی و تمهید شرایط رشد استعدادهای جوان نقش ویژه‌ای ایفا کرده‌اند.

 کمیسر IAA در ایران افزود: این رویداد روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در استیج اینوتکس و با حضور و سخنرانی اساتید برجسته‌ و چهره‌های شاخصی از کشورهای هلند، استرالیا، روسیه، چین، ترکیه، مالزی، لبنان و شماری از اعضای هیئت مدیره سازمان جهانی تبلیغات (IAA) برگزار می‌شود.

ماجد در ادامه با اشاره به سایر برنامه‌های سازمان جهانی تبلیغات در نمایشگاه اینوتکس گفت: به مناسبت ۵۰ سالگی حضور ایران در سازمان جهانی تبلیغات، اعضا و فعالان حوزه رسانه و ارتباطات بازار در سومین روز از برگزاری نمایشگاه اینوتکس گردهم می‌آیند تا به بررسی آخرین وضعیت فعالیت‌های این سازمان بپردازند.

وی تصریح کرد: نشست پنجاه سالگی سازمان جهانی تبلیغات (IAA) در ایران، علاوه بر استفاده از تجربیات اساتید و خبرگان بین‌المللی این حوزه، به بررسی شرایط و زمینه‌های رشد و پیشرفت نسل آینده از منظر اندیشمندان ایرانی می‌پردازد. 

ماجد ادامه داد: سازمان جهانی تبلیغات به عنوان نهاد بین المللی حوزه ارتباطات و بازار (MARCOM) از سال ۱۹۳۸ (۷ سال قبل از شکل گیری سازمان ملل متحد) به استانداردگذاری، نظم گ‌دهی، طراحی رگولاتوری و سلف رگولاتوری‌ها، آموزش، انتقال فناوری و تکثیر و انتقال دانش در عرصه بین‌المللی می‌پردازد و امروز با بیش از ۸۶ عضو جهانی، از بالاترین سطح تأثیرگذاری در بین متخصصان و جوانان حوزه رسانه، مارکتینگ، تبلیغات و توسعه بازار برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، «فارس ابوحمد» نیز که طی پنج دهه فعالیت حرفه‌ای در  سازمان جهانی تبلیغات (IAA)، چهار دوره قائم‌مقام و سه دوره پرزیدنت و دبیرکل این سازمان بوده است، به عنوان موثرترین حامی رشد و تعالی جوانان کشورهای کم‌برخوردار شناخته شده و بسیاری از بزرگان تبلیغات و رسانه در کشورهای آسیایی و اروپایی در زمره شاگردان او هستند.

 اینوتکس ۲۰۲۴ از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. این نمایشگاه میزبان بیش از ۴۵۰ مجموعه شرکت‌کننده و ۲۰ رویداد و بخش جانبی‌ خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز» برگزار می‌شود
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان در سال ۲۰۲۳ شکسته شد
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان ۲۰۲۳ شکسته شد
  • فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز+قیمت
  • بازیگر مشهور ترکیه مدرسه کودکی‌اش را با خاک یکسان کرد ؛ همیشه من را می‌زدند (+عکس)
  • بیش از ۱۲۰۰ ماما در استان البرز فعالیت می‌کنند
  • «نمی‌توان با میانگین معدل ۱۲ مدعی الگوی جهانی بود»
  • کسب رتبه دو کشوری در شاخص بی دردی زایمان طبیعی
  • ثبت بیش از ۱۱ هزار زایمان طبیعی در البرز